bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از راه اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان خبر داد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از راه اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالرسول کازرونی گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های كارت‌های هوشمند و بانك اطلاعاتی پورتال جامع سازمان و لحاظ قراردادن عوامل كلیدی كیفیت، امنیت، سرعت، دقت و كاهش هزینه‌ها، گواهینامه‌های سازمان از سال جاری به صورت الكترونیكی صادر و به مهارت آموختگان اعطا می شود.

کازرونی بیان داشت: سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت از قبیل گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای با هدف ارائه خدمات بهتر به مخاطبین آموزش‌های مهارتی طراحی و راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در پی واگذاری امکان چاپ و صدور گواهینامه‌های الکترونیکی مهارت به استان‌ها از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تهیه تجهیزات و تمهیدات لازم در استان، از ابتدای سال جاری بالغ بر هزار گواهینامه الکترونیکی برای قبول شدگان آزمون‌های مهارتی صادر شده است.

غنی سازی اوقات فراغت تابستان در مراکز فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه در طول سال تحصیلی دانش‌آموزان فقط مفاهیم نظری را مطالعه کرده و فعالیت‌های عملی و کار دستی کمتر صورت می‌گیرد، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییر نگرش دانش‌آموزان به بازار کار، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین  توانمند سازی دانش آموزان موثر است.

عبدالرسول کازرونی ضمن اعلام آمادگی بخش دولتی و خصوصی گفت: ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان در قالب کلاس‌های تابستانی از جمله فعالیت‌های مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های  آزاد در سطح استان است که برای سنین ۱۲سال به بالا با ارائه گواهینامه الکترونیکی مهارت انجام می‌شود.

وی با اشاره به تنوع حرفه‌های مختلف در خوشه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و همچنین رایگان بودن آموزش‌ها در مراکز دولتی ادامه داد: علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت هفت صبح تا ۱۵ برای ثبت نام انفرادی، دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به ثبت نام فرزندان همکارانشان به صورت گروهی مراجعه کرده تا نسبت به برنامه‌ریزی مناسبت و سریع‌تر از سوی آموزش فنی و حرفه ای اقدام شود.

توسعه آموزش‌های مهارتی دانشجویان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای علاقمند است تا آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی بر اساس نیازسنجی جامعه محقق شود و با توجه به اینکه قشر عظیمی از جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را دانشجویان تشکیل می‌دهند، دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به سمت آموزش‌های مهارتی و آشنایی با علم و فناوری سوق دهند تا نیازهای جامعه برای به‌کارگیری افراد متخصص در رشته‌های مختلف مرتفع شود.

عبدالرسول کازرونی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به منظور رفع نیاز بازار کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: در استان بوشهر نیز طبق تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس، پیام نور و دانشگاه آزاد در سطح مرکز استان و همچنین سایر شهرستان‌ها، از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ نفراز دانشجویان در مراکز مختلف، آموزش های مهارتی را در رشته هایی از قبیل مکانیک، plc، تکنسین شبکه‌های کامپیوتری بی‌سیم، آتش‌نشان صنعتی، تحلیل‌گر فرایندهای شیمیایی به کمک نرم افزار HYSYS  فرا گرفته‌اند.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: