bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
یادمان طلایه‌داران آفتاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی برگزار می شود.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان بوشهر گفت: یادمان طلایه‌داران آفتاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی برگزار می شود.

به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه بوشهر، عبدالله فاتحی اظهار داشت: در نظر داریم مراسمی در تجلیل شهدای ۲۶ خرداد که اولین نیروهای موتلفه اسلامی بودند در بوشهر برگزار کنیم.

وی بیان کرد: این شهدا در سال ۴۳ بعد از تبعید امام خمینی(ره) و اهانتی که حسن‌علی منصور به امام(ره) کردند، با اقدام مسلحانه حسن‌علی منصور را اعدام انقلابی کردند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان بوشهر با تاکید بر اینکه البته این افراد مورد تایید امام(ره) بودند و شهید بهشتی نیز بر این تایید تصریح کرد، اضافه کرد: این شهدا فتوای اعدام حسن‌علی منصور را از آیت‌الله میلانی گرفتند، چرا که در آن زمان امام(ره) در تبعید بودند.

فاتحی با اشاره به اینکه مجموعه موتلفه در سه برهه کار خود را نشان دادند، خاطرنشان کرد: این گروه انقلابی در سال ۴۲ که امام(ره) لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی را محکوم کرد، خود را به‌خوبی نشان داد.

وی افزود: مرحله دومی که موتلفه اسلامی خود را به‌خوبی نشان دادند، سال ۴۳ بود که امام(ره) بر علیه کاپیتولاسیون سخنرانی کرد و آمریکا از شاه خواست امام(ره) را تبعید کند که چهار نفر مامور شدند تا حسن‌علی منصور را ترور کنند که نهایتا محمد بخارایی او را کشت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان بوشهر  با بیان اینکه ۲۶ خرداد سال ۴۴ این چهار نفر اعدام شدند، تصریح کرد: مجموعه شهدای موتلفه حق بزرگی بر ما دارند و در شکل‌گیری انقلاب نقش اساسی داشتند.

فاتحی با تاکید بر اینکه شهدای موتلفه الگوهای بزرگواری برای جوانان و نسل آینده نظام هستند، گفت: مراسم پنجاهمین سالگرد شهادت شهدای موتلفه با عنوان یادمان طلایه‌داران آفتاب با حضور حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون و عضو مرکزی موتلفه اسلامی ساعت ۱۸ فردا در سالن شهید آوینی سازمان تبلیغات برگزار می‌شود.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: