bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
مهدی یوسفی خبر داد؛
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از تحقق مصوبه اشتغال 50 درصدی بومیان در منطقه متبوع خود خبر داد.
مهدی یوسفی با اشاره به این‌که باوجود مصوبه سال 84 درباره رعایت 50 درصدی اشتغال‌ به بومیان، تا سال 90 این حدنصاب در هیچ آزمونی محقق نشد، افزود: در آخرین آزمون شرکت نفت هم که در سال 90 برگزار شد، این سهمیه برای بومیان رعایت نشد؛ البته برای آن دلایلی نظیر کمبود نیروی انسانی، ضعف مهارت کارجویان استان و... عنوان شد.
وی که پایگاه خبری با خلیج فارس سخن می‌گفت درخصوص منطقه ویژه پارس در زمان مدیریت خود بر این منطقه گفت: از سال 92 و با حضور بنده در این مسوولیت، اجبار کردیم سهم بومی استان در استخدامی‌های جدید بالای 50 درصد باشد و در جاهایی که امکانش بوده، از این رقم هم بالاتر بردیم. به‌عنوان نمونه، فاز 12 که هزار و 600 نفر جذب داشته، کمی نزدیک به هزار نفر بومی استان بوشهر جذب کرده که نشان می‌دهد بالاتر از حدنصاب 50 درصد است. یا در پتروشیمی بوشهر سهم بومی 63 درصد، استخدامی پتروشیمی مرجان 54 درصد بومی بود و اکنون این مهم در حال تبدیل به شرایط روتین است. البته این بومیان که گفتم، مربوط به استان بوشهر است، وگرنه طبق مصوبه‌ای که هنوز پابرجاست و ما مجری آن هستیم، شهرستان پارسیان هرمزگان و لار و لامرد فارس که به پارس جنوبی نزدیک هستند، نیز بومی پارس جنوبی قلمداد می‌شوند.

آمار بومیان در پارس جنوبی از 22 به حدود 30 درصد افزایش یافت
یوسفی تاکید کرد: براساس آمار اداره اشتغال پارس جنوبی، در سال 92 میزان بومیان شاغل در این منطقه 23 درصد بوده که امروز پس از تعدیل و جذب ها، مجموعا به حدود 30 درصد رسیده که نشان از رشد 6 تا 7 درصدی دارد. البته درصد نیروهای فنی بومی هم در مقایسه با گذشته رشد داشته است.
وی با بیان این‌که جهت جلوگیری از ایجاد شبهه، استخدام‌ها در کارگروهی به دبیری منطقه ویژه و با حضور نمایندگانی از فرمانداری‌های کنگان، عسلویه، استانداری بوشهر و اداره اطلاعات مطرح می‌شود و اسامی موجود است، تصریح کرد:  مجموعا اتفاق خوبی که رخ داده، در جذب‌های جدید سهم 50 درصد از روی کاغذ، به عالم واقع آمده است.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس تاکید کرد: ممکن است تعداد شاغلان پارس جنوبی پس از اتمام فازها و بهره‌برداری آنها کم شود، ولی چون تعدیل‌ها را بر روی غیربومی‌ها متمرکز کرده و در جذب‌های جدید شمار نیروهای بومی بیشتر می‌شود، سهم بومیان به تدریج رشد می‌کند.

از پرواز بوشهر-عسلویه استقبال نمی شود
یوسفی در خصوص سوالی مبنی بر این‌که برای ارتباط بهتر عسلویه با مرکز استان، پرواز مستقیم بین این دو نقطه و برقراری ترابری هوایی می تواند موثر باشد، گفت: ما همین الان برای برقراری این پرواز آمادگی داریم، ولی استقبال نمی شود. پرواز عسلویه- بوشهر در کریدوری تعریف شده که 5/1 ساعت زمان می‌برد. دوره قبل هم که این پرواز برقرار شد، پرسنل استقبال نکردند که یکی هم من بودم، آن هم در شرایطی که برای نیروهای ما رایگان بود.
به‌گفته وی، دلیل این عدم استقبال هم این است که طرف می‌گوید هرگاه اراده کنیم کیف دستی‌ام را برداشته و با خودرو راهی بوشهر می‌شوم تا 3 ساعت بعد در مرکز استان باشم، اگر اهل خورموج باشد هم 2 ساعت دیگر می‌رسد. اینها جدا از زمانی است که برای جابه‌جایی 30 دقیقه‌ای از سایت اداری تا فرودگاه عسلویه زمان می‌برد و احتملا تاخیر پرواز هم باید به آن افزود که پرواز عسلویه- بوشهر را با استقبال کننده گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: