bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
به بهانه معرفی مدیرکل جدید آموزش و پرورش
با این اوصاف باید گفت که فرماندهی اتاق جنگ رسانه‌های اصولگرا و سیاست‌گذاران آن یا بسیار پرتوقع هستند و یا اینکه نمی‌توانند یک مدیریت عاقل و برآمده از بطن و متن آموزش و پرورش استان را برتابند. آنچه مشخص است،
بامداد جنوب- ابوعلی زرین قلم: ناصر کرمی روز گذشته به‌صورت رسمی مدیرکل رسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان شد. او حکم خود را از دست بطحایی معاون وزیر دریافت کرد تا پس از سه ماه از برکناری اصغر حصیری یکی از معاونان او این سمت را به‌دست بگیرد. اما به‌نظر می‌رسد که حضور کرمی چندان به‌ مذاق اتاق جنگ سایت‌های اصولگرا خوش نیامده است و یکی از آنها از دست‌های پشت‌ پرده برای انتخاب مدیرکل گفته است.

هر چند این رسانه کم اهمیت که زبان دلواپسان استان است، نتوانسته از کم و کیف انتخاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش مطلع شود، اما ذکر این نکته لازم است که برخی از مدیران استانی از روی لیاقت انتخاب نشده‌اند، که این مساله در مورد کرمی که به‌عنوان یک فرهنگی پله‌ها را به‌شکل سازمانی طی کرده است، صحیح نمی‌باشد.

این رسانه‌ که پایگاه تندروها محسوب می‌شود، در بخشی از گزارش خود آورده است: «شنیده‌های حاکی از آن است که دست‌های پشت پرده‌ای همچون مسوول ارشد اجرایی و نیز نماینده اصلاح‌طلب استان در این انتخاب و انتصاب نقش برجسته و پررنگی داشته است و رایزنی‌ها و فشارهای بسیاری را در وزارتخانه برای تحمیل نظر خود روا داشته‌اند. فشارهایی که باعث شد علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را که با تازگی توانسته بود رأی اعتماد مجددی از مجلس بگیرد و با لبخند جلسه استیضاح را پست سر بگذارد، را تسلیم خود کند و عدم داشتن اقتدار و اختیار در تصمیم‌گیری را از سوی این وزیر در این وزارتخانه نمایان کند.»

به‌نظر می‌رسد یا اتاق فرمان این سایت‌ها به‌خوبی از پشت پرده ماجرا خبر ندارند، یا اینکه خبر دارند و خود را به‌خواب زده‌اند، چرا که بر اساس اطلاعات موجود، هر سه‌نماینده اصولگرای مجلس با انتخاب کرمی به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش موافق بوده‌اند، وانگهی دولت خود تشخیص می‌دهد که چه کسی باید مدیرکل آن باشد، آیا در دوره دولت مهرورز، اولاً رسانه‌های اصلاح‌طلب جرات حرف زدن داشتند و دوم آنکه آیا آنها می‌توانستند در مورد عزل و نصب‌های صورت گرفته توسط استانداران احمدی‌نژاد که گاهی یک‌شبه چند مدیرکل را عوض می‌کردند، اظهارنظری کنند؟

با این اوصاف باید گفت که فرماندهی اتاق جنگ رسانه‌های اصولگرا و سیاست‌گذاران آن یا بسیار پرتوقع هستند و یا اینکه نمی‌توانند یک مدیریت عاقل و برآمده از بطن و متن آموزش و پرورش استان را برتابند. آنچه مشخص است، وظیفه رسانه‌ها، قضاوت پیش‌دستانه نیست، بدون شک با وجود نیروهای مخلص و باتجربه در مجموعه آموزش و پرورش استان، ناصر کرمی و همکاران او می‌توانند روزهای خوبی را برای استان رقم بزنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: