bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی از ۲۲ به ۳۰ درصد افزایش یافته است.
 مهدی یوسفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دیر اظهار داشت: در سال ۸۴ مقرراتی وضع شد که بر اساس آن باید ۵۰ درصد از نیروهای پارس جنوبی را افراد بومی تشکیل می‌دادند ولی این مهم محقق نشد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ و زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، سهم نیروهای بومی در پارس جنوبی ۲۲ درصد بود و در این مدت علی‌رغم اینکه برخی از طرح‌ها به بهره‌برداری رسید و این موضوع باعث کاهش تعداد نیروی کار در این منطقه می‌شد، ولی با سیاستی که در جذب نیروهای جدید اتحاذ شد، سهم نیروهای بومی در این منطقه افزایش یافت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: در طرح‌های جدید همچون فاز ۱۲ و فازهای ۱۵ و ۱۶ و پتروشیمی‌های بوشهر و مرجان و . . . سهم ۶۰ تا ۷۰ درصدی برای نیروهای بومی در نظر گرفته شد.

اشتغال ۱۸ هزار بومی در پارس جنوبی

وی بیان کرد: نتیجه این اقدامات این شد که از ۶۰ هزار نیرویی که در منطقه ویژه پارس مشغول به کار هستند، حدود ۱۸ هزار نفر یعنی ۳۰ درصد نیروها بومی هستند و سهم نیروی بومی در این منطقه از ۲۲ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

یوسفی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما دست‌یابی به اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در این منطقه است، تصریح کرد: باید اقدامات مناسبی برای دست‌یابی به این هدف انجام شود.

وی ادامه داد: همکاری منطقه ویژه پارس با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروهای بومی یکی از این اقدامات است که در قالب دو تفاهم‌نامه با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از همکاری با آموزش و پرورش و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به عنوان یکی دیگر از راهکارها نام برد و افزود: امسال طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در شش شهرستان استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین باید اهرمی را ایجاد کنیم که شرکت‌ها ملزم به رعایت سهم نیروهای بومی در اشتغال باشند و به همین منظور در هر یک از شهرستان‌ها یک کمیته با ریاست فرماندار و حضور دادستانی و همچنین نماینده منطقه ویژه پارس و ... تشکیل می‌شود.

یوسفی گفت: این کمته نظارت ویژه‌ای بر وضعیت اشتغال دارد تا پروژه‌ها در هر شهرستانی که اجرا می‌شود، ابتدا جوانان بیکار آن شهرستان بکارگیری شوند و سپس شهرستان‌های همسایه و در نهایت از دیگر شهرستان‌ها نیرو گرفته شود.

تاکید رئیس‌جمهور بر اشتغال بومی‌ها

وی خاطرنشان کرد: دکتر روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح فازهای پارس جنوبی تاکید ویژه‌ای داشتند که مردم مجاور فازها باید سهم ویژه‌ای در اشتغال داشته باشند و در اولویت باشند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: طرح توسعه پارس شمالی در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و تلاش ویژه‌ای داریم که سهم نیروهای بومی در این فازها رعایت شود و بتوانیم با اجرای این برنامه‌ها به سهم اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی برسیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: