bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی شهر بوشهر 45 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کیقباد یاکیده ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات بافت تاریخی شهر بوشهر اظهار داشت: طرح‌های مختلفی برای حل مشکل آب و فاضلاب بافت قدیم شهر بوشهر در دست مطالعه است، به‌ طوری‌ که 2 ایستگاه پمپاژ فاضلاب در پارک سیادت و باسیدون برای این منطقه در نظر گرفته‌شده که 43 میلیارد تومان در مجموع اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: برای نوسازی شبکه آب در بافت تاریخی بوشهر نیز 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و انتظار داریم شهرداری از پساب بافت قدیم نیز بتواند استفاده کند، تا بخشی از هزینه‌های انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه بوشهر کم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان داشت: نوسازی معابر در کوچه‌های بافت قدیم بوشهر برای اجرای طرح آب و فاضلاب ضروری است، اما بعید به نظر می‌رسد این کار با وجود 2 پیمانکار عملی شود.

* پایدار شبکه برق در بافت قدیمی بوشهر مطلوب نیست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز در این نشست گفت:  شبکه برق بافت قدیم شهر بوشهر مربوط به 45 سال پیش است و عمده شبکه هوایی و زمینی برق در این منطقه دچار مشکل شده است.

امرالله پاراد افزود: وضعیت برق در 4 محل قدیمی بوشهر از نظر پایداری شبکه و قدمت تأسیسات مناسب نیست و همین امر مشکلات متعددی برای تأمین برق در بافت قدیم بوشهر ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: با وجود کم‌عرض بودن کوچه‌های بافت تاریخی بوشهر، اجرای طرح میکرو تونل برای برق‌رسانی کار مشکلی است و برق‌رسانی به‌ صورت زمینی نیز با وجود راه‌های نامناسب در کوچه‌ها عملاً غیرممکن است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: پیشنهاد اجرای طرح تلفیقی برای بر‌ق‌رسانی در بافت قدیم بوشهر داریم به‌ طوری‌ که در معابر کم‌عرض از کابل هوایی استفاده شود و برای معابر با عرض زیاد نیز انتقال برق به‌صورت زمینی انجام شود.

پاراد اظهار داشت: برای تأمین هزینه برق‌رسانی به بافت قدیم، سالانه اعتباری برای این امر در نظر گرفته شود تا در فاصله زمانی 3 الی 4 سال آینده مشکل برق‌رسانی به بافت قدیم بوشهر حل شود.

فرماندار بوشهر نیز گفت: ساکنان بافت قدیم بوشهر از شرایط کنونی در زمینه تأمین برق و آب ناراضی هستند و باعث شده مشکلات اجتماعی نیز در منطقه ایجاد شود.

حسن ابراهیمی بیان کرد: بخش عمده‌ای از ساکنان بافت قدیم بوشهر را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند و نگرانی ما نیز در مورد مسائل امنیتی اضافه‌ شده است.

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات خدمات‌رسانی آب و برق به بافت قدیم، باید تمام دستگاه‌های متولی امر باهم تعامل داشته و هماهنگی کنند.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: