bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۴
سهراب بیاتی با بیان اینکه شهرهای استان بوشهر دارای 235 هزار مشترک آب است اظهار داشت: از این میزان مشترک 90 درصد آن خانگی و 10 درصد در بخش غیر خانگی است.
معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان بوشهر گفت: برخی افراد بدون اجازه شرکت آب و فاضلاب اقدام به نصب انشعاب آب می‌کنند که دراین راستا ۶ هزار انشعاب غیرمجاز درشهربوشهر شناسایی شده است.

 سهراب بیاتی با بیان اینکه شهرهای استان بوشهر دارای 235 هزار مشترک آب است اظهار داشت: از این میزان مشترک 90 درصد آن خانگی و 10 درصد در بخش غیر خانگی است.

وی بیان کرد: بیشتر مشترکان آب استان بوشهر ماهانه بین 15 تا 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند، نسبت به دیگر استان‌ها وضعیت مناسبی دارند.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان بوشهر با بیان اینکه مصرف بهینه آب در استان بوشهر مطلوب است گفت: مصرف بهینه آب در شهرهای استان بوشهر نشان می‌دهد فرهنگ صرفه‌جویی دراین استان نهادینه شده و مشترکان رعایت لازم را انجام می‌دهند.

بیاتی، با بیان اینکه نرخ آب بها در مصرف آب نسبت به میزان مصرف مشترکان تعیین می‌شود افزود: نرخ آب بها تا 20 متر مکعب در ماه به ازا هر متر مکعب 158 تومان محاسبه می‌شود که از این میزان  مصرف بالاتر رود طبق فرمول تصاعدی هر متر مکعب در طبقه 40 تا 50 تا 2 هزار تومان هم محاسبه می‌شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از مصرف بی رویه در آب آشامیدنی افزود: مشترکان برای کاهش هزینه آب مصرفی باید دقت کنند تا از میزان 20 متر مکعب در ماه افزایش پیدا نکند.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان بوشهر با اشاره به اینکه کنتورهای فرسوده به صورت رایگان تعویض می‌شود تصریح کرد: تاکنون 32 هزار کنتور فرسوده در شهرهای استان بوشهر شناسایی شده که امسال با برنامه‌ریزی انجام شده با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال 20 هزار کنتور به صورت رایگان تعویض می‌شود.

بیاتی از وجود انشعابات غیر مجاز در استان خبرداد و بیان کرد: برخی افراد بدون اجازه شرکت آب و فاضلاب اقدام به نصب انشعاب آب می‌کنند که دراین راستا 6 هزار انشعاب درشهربوشهر شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 700 انشعاب غیرمجاز با هشدارهای گوناگون اقدام به قانونی کردن آن کرده‌اند گفت: یکی از مشکلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب در خصوص کاهش آب به حساب نیامده وجود انشعاباتی است که در شهر بوشهر بدون مجوز اقدام به نصب انشعاب کرده‌اند.

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای استان بوشهر با بیان اینکه تعرفه آب مصرفی شهرهای استان بوشهر7 درصد هزینه تمام شده آب است گفت: برای هر مترمکعب آب 2 هزار تومان هزینه شده است که از مشترکان حدود 7 درصد آن به میزان 158 تومان دریافت می‌شود.
منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: