bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
برگزاری نشست های زیست محیطی نقشی مهم و اثرگذار در شناخت بیشتر و اتخاذ تدابیر لازم برای برطرف کردن و بهبود معضلات گرییانگیر محیط زیست دارد.
 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گناوه و دیلم گفت: برگزاری نشست های زیست محیطی نقشی مهم و اثرگذار در شناخت بیشتر و اتخاذ تدابیر لازم برای برطرف کردن و بهبود معضلات گرییانگیر محیط زیست دارد.

محمد تولیده روز دوشنبه در نشست شناسایی و بررسی معضلات زیست محیطی شهرستان دیلم در شهرداری بندر امام حسن افزود: این نشست می تواند در شناسایی و راهکارهای برطرف کردن معضلات زیست محیطی مناطق شمالی استان بوشهر بویژه شهرستان دیلم نتایج خوبی بدنبال داشته باشد.

وی گفت: فعالان زیست محیطی شهرستان دیلم در طول یک سال اخیر تلاش های بسیاری برای گسترش فرهنگ زیست محیطی در این منطقه کرده اند.

تولیده بیان کرد: انجمن حیات سبز دفتر دیلم از زمان تشکیل در عرصه فرهنگساری حفاطت از محیط زیست این شهرستان قدم های مثبتی برداشته که برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، همایش پیاده روی، پاکسازی سواحل و روستاها و برگزاری نشست های متعدد با موضوع محیط زیست از جمله آنهاست.

رییس انجمن حیات سبز دفتر دیلم هم در این نشست از فعالان زیست محیطی و همکاری ویژه شهرداری بندر امام حسن در برگزاری این نشست قدردانی کرد و گفت: این انجمن از زمان آغاز بکار فعالیت های گسترده ای را در زمنیه ترویج و ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست انجام داده است.

روح اله فلاحتی افزود: ایجاد نهالستان، طرح کمربند سبز در ورودی شهرها و پیگیری و ملزم کردن دستگاه های اجرایی به مطالبات زیست محیطی قبل از اجرای پروژه ها در حوزه این شهرستان ضرورت دارد.

دبیر انجمن حامیان محیط زیست شهرستان گناوه نیز گفت: انجمن حیات سبز دفتر شهرستان دیلم منشا خدمات بسیاری در پاسداری و گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست در این شهرستان وحتی درجنوب کشور بوده است.

غلامرضا نعمتی افزود: فعالان زیست محیطی دیگر شهرهای استان می توانند از فعالیت های زیست محیطی این دفتر الگو گرفته و در منطقه خود آنها را برای نهادینه فرهنگ حفاظت از محیط زیست به کار گیرند.

دراین نشست برخی دیگر از فعالان زیست محیطی مطالبی درمورد توجه به عرصه محیط زیست و راهکارهای حل معضلات این بخش بیان کردند.

استفاده از آب کولرهای گازی برای آبیاری باغچه، استقرار اداره محیط زیست در دیلم، گسترش فرهنگ سازی زیست محیطی و منابع طبیعی، تشکیل کمیته ضعف یابی و تنظیم تقویم کاری انجمن حیات سبز با همکاری سایر نهادها از جمله پیشنهادهای ارایه شده شرکت کنندگان دراین نشست بود.

جمع آوری سنگ ریزه های ساحل و پاکسازی کانال های خیابان ها، ساخت بروشور با موضوع تفکیک زباله از مبدا، تنظیم جدول مصرفی آب برای دانش آموزان و پیگیری طرح جمع آوری سگ های ولگرد، شعارنویسی روی دیوارهای شهر با موضوع محیط زیست و رعایت سیمای شهری، شستن سطل های زباله خیابانی، جمع آوری سنگ ریزه های ساحل و پاکسازی کانال های خیابان ها بخش دیگری از نظرات پیشنهادی اعضای این نشست بود.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: