bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
مجری فاز ۱۹ پارس جنوبی گفت: سکوی تولید و فرآوری ۱۹B به عنوان آخرین سکوی فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلار ساخته و نصب شده است.
 حمیدرضا مسعودی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به نصب آخرین سکوی فاز 19 پارس جنوبی اظهار داشت: سکوی  19B با وزن یک‌هزار و 640 تن در میدان گازی پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد که با نصب آن، سکوهای فاز 19 پارس  جنوبی  تکمیل شد.

وی از عملیات راه اندازی سکوی 19B در اردیبهشت ماه سال آینده خبرداد و خاطر نشان کرد:  با راه‌اندازی این  سکو یک چهارم کل تولیدی فاز 19 پارس جنوبی به میزان  56 میلیون متر مکعب گاز به بخش خشکی  با خط لوله زیر دریایی منتقل می‌کند.

مجری فاز 19 پارس جنوبی با بیان اینکه سه سکوی این فاز عظیم  گازی قبلا راه‌اندازی شده است افزود:سکوی تولید و فرآوری 19B به عنوان آخرین سکوی فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلار ساخته و نصب شده است.

وی از تولید 7 میلیون و 200 هزار بشکه میعانات گازی در فاز 19 پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: امسال تاکنون ضمن تولید میعانات گازی  بیش از 5 میلیارد متر مکعب گاز در فاز 19  پارس جنوبی تولید شده است.

مسعودی با بیان اینکه فروش محصولات فاز 19 پارس جنوبی  بیش از یک میلیارد و 400  میلیون دلار  درآمد داشته است خاطر نشان کرد: 61  درصد از کل فعالیت‌های طراحی، مهندسی ، ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری فاز 19  ایرانی بوده و بخش عمده‌ای از کالاها و تجهیزات ساخت هم توسط سازندگان داخلی تامین شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: