bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل شیلات استان اعلام کرد که در راستای تدوین طرح‌های پرورش ماهی در قفس در استان، این طرح در آب‌های خلیج فارس در ساحل تنگستان با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن آغاز شد.
عباسعلی زنده‌بودی در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دشتی و تنگستان با بیان این‌که یکی از ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان ساحلی بوشهر، آبزی‌پروری است، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت ذخائر آبزیان در آب‌های خلیج فارس، طرح‌های آبزی‌پروری در این استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی از ایجاد مجتمع‌های پرورش میگو در نقاط مختلف ساحلی بوشهر خبرداد و تصریح کرد: اکنون 10 مجتمع پرورش میگو در نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در تولید و صادرات این آبزی دارند.

مدیرکل شیلات بوشهر با بیان این‌که چهار مجتمع پرورش میگو در شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: این دو شهرستان از ظرفیت مهمی در حوزه آبزی‌پروری دارند به‌گونه‌ای که از 12 مرکز تکثیر بچه میگوی استان 10 مرکز آن در دشتی و تنگستان مستقر است. زنده‌بودی از اجرای پرورش ماهی در قفس در آب‌های ساحلی استان خبر داد و افزود: با توجه به عمق و شیب مناسب آب‌های ساحلی دشتی و تنگستان، پرورش ماهی در قفس در اولویت نخست به این دو شهرستان اختصاص دارد. وی از اجرای طرح سرمایه‌گذاری پرورش ماهی در قفس در تنگستان خبر داد و بیان کرد: در راستای تدوین طرح‌های پرورش ماهی در قفس در بوشهر، این طرح در آب‌های خلیج فارس در تنگستان با ظرفیت تولید 20 هزار تن آغاز شده است. مدیرکل شیلات استان در ادامه با بیان این‌که هشت گروه متقاضی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس هستند، تصریح کرد: در دو شهرستان تنگستان و دشتی ظرفیت 30 هزار تنی پرورش ماهی در قفس وجود دارد که سرمایه‌گذاران در پی فرایند این طرح هستند.

زنده‌بودی با بیان این‌که شهرک صنعتی دلوار به شهرک شیلاتی تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی دلوار به سبب فعال نبودن در امر فعالیت‌های صنعتی با توجه به ظرفیت‌های آبزی‌پروری به شهرک شیلاتی برای فعالیت صنایع مرتبط با شیلات تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مجتمع آبزی‌پروری دلوار 3 و 4 در حال راه‌اندازی است، افزود: مطالعات ایجاد مجتمع آبزی‌پروری دلوار 3 و 4 در حال اجراء است که با توسعه زیرساخت‌های آن طرح‌های آبزی‌پروری در این مجتمع‌ها اجراء می‌شود.
مدیرکل شیلات استان بوشهر پرورش آبزیان از آب‌های متعارف در شهرستان دشتی را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: زمینه برای فعالیت‌های آبزی‌پروری در همه نقاط استان وجود دارد ولی اراضی برای اجرای این پروژه‌ها وجود ندارد که این مهم، طرح‌ها را با مشکل روبه‌رو  کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: