bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر؛
موضوع صادرات کالا به کشور قطر دو هفته‌ای است که در صدر خبرها قرار دارد. موضوع صادرات باعث واکنش‌های متعددی توسط مسوولان ذی‌ربط شده است. یکی از مسائل مهم در حال حاضر میزان صادرات کالاهای مورد نیاز مردم قطر به این کشور از بنادر استان بوشهر است.
بامداد جنوب: موضوع صادرات کالا به کشور قطر دو هفته‌ای است که در صدر خبرها قرار دارد. موضوع صادرات باعث واکنش‌های متعددی توسط مسوولان ذی‌ربط شده است. یکی از مسائل مهم در حال حاضر میزان صادرات کالاهای مورد نیاز مردم قطر به این کشور از بنادر استان بوشهر است. 

با توجه به موقعیت ویژه بنادر استان بوشهر در مراوده تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، روزانه یک‌هزار و ۱۰۰ تن مواد غذایی از این بنادر به قطر صادر می‌شود. این خبر را مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرده و می‌گوید: توسعه زیرساخت‌های بندری در اولویت برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد. در این راستا اجرای طرح‌های مورد نیاز زیرساختی دربنادر 11 گانه استان بوشهر تدوین و اجرایی شده است.

محمدمهدی بنچاری در ادامه تاکید می‌کند، بنادر این استان به سبب موقعیت ویژه  آن در ساحل خلیج فارس حدود 148 مایل دریایی با قطر فاصله دارند. بازرگانان استان بوشهر با کشور قطر دارای ارتباط تجاری دیرینه هستند، بنادر استان بوشهر توانایی و ظرفیت لازم برای صادرات مواد غذایی به قطر دارند که بنادر دیر، بوالخیر تنگستان و گناوه در امر تجارت دریایی به کشور قطر پیشتاز هستند.
بنچاری با اشاره به صادرات روزانه بیش از یک‌هزار و 100 تن مواد غذایی به بنادر قطر یادوآور شد: با توجه به  موقعیت ویژه بنادر استان بوشهر در مراوده تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس، روزانه یک‌هزار و 100 تن مواد غذایی از این بنادر به قطر صادر می‌شود. از این بنادر روزانه میوه، تره‌بار و سبزی‌جات به قطر صادر می‌شود، روزانه از بندر دیر 350 تن، بندر بوالخیر تنگستان 750 تن ارسال می‌‌شود و از بندر گناوه نیز نخستین محموله به وزن 240 تن به بنادر قطر صادر شد.
 به گزارش تسنیم، بنچاری با اشاره به اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر افزون بر9 میلیون تن در سال است تصریح کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر 9 میلیون تن در سال است که این ظرفیت با تکمیل طرح‌های در حال اجرا افزایش می‌یابد. اسکله‌ها و شناورهای مورد نیاز در بندر بوشهر برای توسعه فعالیت‌های تجاری فراهم است، زیرساخت‌های لازم بنادر 11 گانه بوشهر در عرصه‌های گوناگون اسکله‌ای، شناوری، انبارهای نگه‌داری کالا و تجهیزات کانتینری  توسعه می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: