bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اعلام کرد، امسال در مقایسه با سال گذشته میزان مشارکت مردم این استان در هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی 91 درصد افزایش یافته است.
سیدعلی هاشمی با اعلام این خبر گفت: امسال هفت هزار و 500 نفر در هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شرکت کردند، این در حالی است که سال گذشته آمار شرکت‌کنندگان سه هزار و 965 نفر بود.
وی با بیان این‎که دستیابی به این مهم ریشه در دلدادگی و معرفت مردم استان بوشهر نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت دارد، افزود: با توجه به بافت مذهبی روستاها و شهرهای کوچک استان و ابراز دلداگی این مردم به فرهنگ متعالی تشیع و وجود 22 کتابخانه در این روستاها، مشارکت آنها برای حضور در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی چشمگیر بود.

هاشمی با اشاره به این‎‏که جشنواره ملی کتابخوانی رضوی از سری برنامه‎های جشنواره بین‏المللی امام رضا (ع) است که در دهه کرامت برگزار می‎شود و امسال کتابخانه‏های عمومی استان برای دومین سال پیاپی متولی برگزاری آن در استان بوشهر است، یادآور شد: در این جشنواره شش عنوان کتاب برای رده‎های سنی مختلف معرفی شده که انتخاب این منابع بر اساس یک سیاست عقلایی و اصولی و بنا به نیاز مردم و پس از آسیب‎شناسی و نیازسنجی در جامعه ارائه شده است.
آیین پایانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی 17 مردادماه با معرفی نفرات برتر این جشنواره در بوشهر برگزار می‎شود.

برچسب ها: فرهنگ ، کتابخوانی ، رضوی
نام:
ایمیل:
* نظر: