bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
اسد بهادری
24خرداد سالرزو انتخابات تاریخ‌ساز مسیر تدبیر و امید توسط ملت بزرگ ایران است. کمتر از دوسال از عمر دولت آقای روحانی می‌گذرد، در این دوسال علی‌رغم مانع‌تراشی‌های دلواپسانِ ناراضی از انتخابِ مردم فهیمِ ایران اسلامی، شاهد بازگشت اعتبار داخلی و بین‌المللی دولت و اداره امور کشور بر اساس موازین کارشناسی در عرصه‌های داخلی و به‌خصوص خارجی هستیم.

در شرایط فعلی، دوراندیشی تاریخی مردم ایران در اعتماد به برنامه‌های دکتر روحانی در حال به‌بار نشستن است. به‌کارگیری بخش اندکی از توان و تجارب ذی‌قیمت کارشناسی محذوف توسط دولت‌های نهم و دهم توسط دولت تدبیر و امید، توقف روند فزاینده تحریم‌های خارجی و کنترل روند لجام‌گسیخته رشد قیمت‌ها بارقه‌های امید را برای حل مشکلات و خروج اقتصاد کشور از رکود و اصلاحات سیاسی را در دل‌ها زنده کرده است.

بررسی اجمالی روند تحولات و حوادث انتخابات گذشته و پیروزی به‌دست آمده بیانگر معجزه تلفیق درایت سیاسی آخاد مرد باوفاق، همدلی و گذشت شخصیت‌های تاثیرگذار ملی و احزاب و گروه‌های سیاسی و نخبگان مرجع رفتار سیاسی مردم نظیر دانشگاهیان، اصحاب فرهنگ و هنر، فعالین اقتصادی و کارآفرینان در اردوگاه بزرگ اصلاحات و اعتدال است. بی‌تردید حصول موفقیت‌های بیشتر آتی نیز نیازمند تدارم حضور هوشمندانه مردم در صحنه و تداوم وفاق و همدلی نیروهای تاثیرگذار سیاسی و اجتماعی در فرایند حمایت از نقادی دلسوزانه از دولت تدبیر و امید است. 

از دیگر سو تحکیم پایگاه‌های اجتماعی دولت و انتقال قطار اداره امور کشور به ریل‌های بدون‌ بازگشت، نیازمند توجه به مطالبات چند وجهی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خالقین در حماسه سیاسی 24خرداد در کنار مطالبات اقتصادی ملت است.

سلوک دوساله دولت تدبیر و امید که موجبات نگرانی دلسوزان انقلاب و نظام را به‌دنبال داشته است، کم‌توجهی به‌بایدهای راهبردی توسعه متوازن و پایدار کشور شامل حاکمیت قانون به‌مثابه فصل الخطاب همه انتظارات و مناقشات، توسعه سیاسی، تقویت جامعه مدنی، بسط و تعمیق آزادی‌های انسانی مصرح در قانون اساسی در کنار پیگیری‌ سیاست اصولی تنش‌زدایی در سیاست خارجی است. در این چارچوب به‌نظر می‌رسد که تجدیدنظر در ترکیب و تقویت مدیریت‌های عالی وزارتخانه‌های مرتبط با موضوعات و مطالبات سیاسی، فرهنگ و اجتماعی اجتناب‌ناپذیر باشد.

همچنین از آنجا که جوانان پرشور و فهیم کشور که به‌درستی می‌توان آنان را خالقین حماسه‌های تاریخ‌ساز کشور نظیر دوم خرداد 76 و 24 خرداد 92 به‌حساب آورد، سهم بی‌بدیلی در پیروزی رئیس‌جمهور منتخب دارد. بنابراین، توجه ویژه به حوقو و مطالبات متنوع جوانان به‌ویژه در موضوع مهم و راهبردی اشتغال و اوقات فراغت آنان به‌عنوان اصلی‌ترین معضل خانواده‌های ایرانی حایز اهمیت فوق‌العاده است.

بر این اساس، تلاش برای برگزاری انتخابات آتی مجل شورای اسلامی به‌صورت شفاف و رقابتی باید در صدر برنامه‌های دولت به‌ویژه وزارت کشور و همه فعالین سیاسی و مدنی قرار گیرد. در این چارچوب برخلاف تبلیغات رانت‌خواران سیاسی و فرافکنی‌های اقلیتِ شکست خورده در انتخابات 24 خرداد، مساله مشترک دولت و اصلاح‌طلبان به‌هیچ وجه تشکیل مجلسی مطیع و تحت امر دولت نمی‌باشد، بلکه تمکین همه ارکان نظام و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به قانون و پذیرش میزان بودن رای ملت در انتخابات مجلس است. 

در پایان ضمن دعوت از آحاد مردم آگاه، شریف و غیور استان برای شرکت در همایش بزرگداشت سالگرد انتخابات24 خردا، تذکر این نکته حایز اهمیت است که علی‌رغم نقش بی‌بدیل و تعیین‌کننده بزرگان، چهره‌های شاخص و احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب در فرایند پیروزی آقای روحانی، جریان بزرگ اصلاحات و اصلاح‌طلبی کشور بدون هیچ‌گونه سهم‌خواهی و پرهیز از دامن زدن به‌ مطالبات مردمی، کماکان بر میثاق خود با دولت تدبیر و امید مبنی بر حمایت توام با نقادی کارشناسانه از دولت استوار می‌ّ‌باشد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: