bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
پیشنهاد قانونی برای بیمه کردن مهریه‌ها را به دولت ارائه کردیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: پیشنهاد قانونی برای بیمه کردن مهریه‌ها را به دولت ارائه کردیم.
 
سید اسماعیل موسوی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان در شهرستان دشتی اظهار داشت:ستاد دیه یک‌نهاد مردمی و رسالت آن رسیدگی به جرائم غیر عمد مثل تصادف، چک‌های غیر کلاه‌برداری، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر افزود: افرادی هستند که سال‌های سال باشرافت زندگی کرده‌اند اما در حال حاضر به لحاظ حوادثی ناخواسته، بدون قصد و غرض مرتکب خطا شده و دارند تحمل کیفر می‌کنند انسان وقتی این موضوعات را بررسی می‌کند مضطرب می‌شود و کمک به این‌گونه افراد کمال انسانیت و هنر تمام نمای وجدان سالم انسانیت است.

وی ادامه داد: هیچ نهادی مسئولیت این افراد را نمی‌تواند بر عهده بگیرد جز نهادی که بر خواسته از مردم است و با حضور و وجود خیرین،  فعالیت آن‌ها از دو ماه قبل از ماه رمضان آغاز و تا دو ماه بعد از رمضان به‌طور مستمر ادامه دارد و ما تنها به استان بسنده نمی‌کنیم و از مرز استان نیز برای کمک خیرین به زندانیان جرائم غیر عمد اقدام می‌کنیم.

بیمه کردن مهریه اولین پیشنهاد به دولت

وی افزود: بیمه کردن مهریه‌ها را به دولت پیشنهاد کرده‌ایم که مردم دولت را متقاعد کنند تا این طرح به شکل قانونی درآید و افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند مهریه خود را بیمه کنند.

موسوی تأکید کرد: دومین پیشنهاد ما عینیت بخشیدن به مهریه‌هاست تا اگر ازدواجی صورت گیرد مسکن یا زمین را پشت قباله ثبت کنند که در همان زمان عقد می‌توانند نقل‌وانتقال انجام دهند و چنانچه مشکلی بین زوجین به وجود آمد پای آن‌ها به دادگاه کشیده نخواهد شد.

وی افزود: تعدادی از زندانیان دربند داریم که چشم‌انتظار کمک خیرین و مردم هستند و سال گذشته باهمت مسئولان استانی، شهرستانی، بخش‌ها و شهرها توانستیم تعداد 117 نفر را از زندانیان آزاد کنیم.

موسوی اضافه کرد: با تلاشی که در سطح استان صورت گرفت و اقدام به رایزنی با شاکیان کردیم که برخی از آن‌ها از حق مسلم خود گذشتند و با پرداخت 3 میلیارد و 820 میلیون تومان 117 نفر آزاد شدند که مبلغ 3 میلیارد و 420 میلیون تومان را از ستاد دیه مرکز کمک گرفتیم تا این زندانیان به آغوش گرم خانواده  و اجتماع بازگشتند.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: