برنا فیروزی، رئیس حوزه ریاست و مشاور اجرایی رئیس سازمان صدا و سیما، مخاطبان و مرجعیت رسانهای صداوسیما را دو سرمایه اصلی این رسانه خواند که در کشور بر اساس آخرین نظرسنجیهای رسمی، حدود ۸۳.۷ درصد مخاطب دارد.
او با مقایسه تعداد شبکههای مختلف تلویزیونی و رادیویی در سال ۱۳۷۰ و امسال گفت: «امروز در عصر فراوانی رسانههای متعدد مجازی و غیر مجازی ما صاحب چنین سرمایه عظیمی هستیم و برای حفظ این سرمایه باید برنامهریزی و آیندهنگری داشته باشیم.»
رئیس حوزه ریاست صداوسیما با پیش بینی اینکه در آینده تمام ظرفیتهای رسانهای به صورت پلی لیست (فهرست پخش) در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، گفت: «با این دغدغه نمیتوان از روشهای سنتی روابط عمومی بهره برد و ناگزیر از رفتن به سوی نظام نوآوری هستیم.»
وی با تاکید بر اینکه خاستگاه نظام نوآوری باید در روابط عمومی باشد، گفت: «نخبگان و صاحبان اندیشه سازمان باید طرحها و فکرهای جدیدشان را در روابط عمومی مطرح کنند.»
فیروزی با دستهبندی روابط عمومی دستگاهها در کشور به غیر فعال، نیمه فعال و فعال گفت: «دسته چهارم روابط عمومیهای که از آنها به عنوان روابط عمومیهای فعال یاد میکنند، ضمن مرجعیت بخشیدن به آن نهاد، باعث تشخص آن میشوند و هم ارتباط عمیقی با مخاطبان درون و برونسازمانی و رسانهها برقرار میکنند و از این جهت روابط عمومی سازمان صداوسیما که به تعبیری روابط عمومی نظام است باید چنین روابط عمومی باشد.»
محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما نیز در این نشست با بیان اینکه در جنگ رسانه امروز روابط عمومیها جایگاه ویژهای دارند، گفت: «باید آرایش رسانهای درستی با کمک هم تدارک ببینیم و اعتماد مخاطب را به کمک این آرایش رسانهای جلب کنیم که سرمایه عظیمی است.»
رنجبران تأکید کرد: «اعتماد مخاطب با تلاش برای جلب رضایت مخاطبان، صداقت با آنها و تعامل با همکاران درون سازمان و همکاران رسانهای بیرون از سازمان بدست میآید و من امیدوارم در این دوره تعاملی ویژه در این زمینه برقرار کنیم.»