bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶
در پی رسانه ای شدن صورتجلسه نمایندگان استان بوشهر درباره گزینه های پیشنهادی استانداری، رئیس مجمع نمایندگان استان چنین اقدامی را بی اخلاقی توصیف کرده و آن را به نماینده بوشهر مرتبط می داند.
گزیده اظهارات محمدباقر سعادت بدين شرح است:

خليج فارس: پس از کش و قوس های زیاد و اختلافی که برخی همکاران ما درباره قرار گرفتن برخی افراد در لیست گزینه های استانداری داشتند و مانع اجماع و ارائه لیست می شد، صبح سه شنبه آقای افراشته معاون اجرایی مجلس به دلیل علاقمندی و دلسوزی نسبت به استان، هر 4 نماینده استان را به دفترشان دعوت کردند و نهایتا توافق شد هرکدام از نمایندگان 4 گزینه بومی و 2 گزینه غیربومی برای استانداری پیشنهاد دهند

پس از آن قرار شد صورتجلسه در سربرگ رسمی نمایندگان آماده کنم و با گرفتن امضای نمایندگان استان، به نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور ارسال نمایم. تا 3 ظهر امضای سه نماینده گرفته شد، ولی آقای خدری به تماس های من جواب نداد. وقتی دوستی در مجلس که نامش محفوظ است، سرنوشت نامه را پرسید و گفتم ایشان به تماس های من پاسخ نمی دهد، خودش به خدری زنگ زد و گوشی را برداشت و گفت خانه  فردی بنام ترک زاده است
با خودروی مجلس به آنجا رفتیم و  پس از امضای نامه، میزبان آقای خدری تصویری از نامه گرفت که رسانه ای شدن اسامی را از این ناحیه می دانیم و متاسفانه کاری غیراخلاقی صورت گرفته است.

انتشار این لیست از این رو خلاف توافق قبلی مجمع و غیراخلاقی می دانیم که در جلسات قبلی بین هر 4 نماینده، قرار شد گزینه های مان را با نماینده مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در استان هم در میان گذاشته و اگر آنها نظری برای رد یا تایید اشخاص داشته و قطعا درخصوص آن استدالال های هم دارند، اعمال شود و بعد به دولت بفرستیم، از این رو اگر فردی حذف شود، با رسانه ای شدن لیست، وی را هتک حرکت کرده ایم.
به عنوان رییس مجمع نمایندگان باید بگویم چون لیست منتشر شده نه تاریخ دارد نه شماره نامه و تا قبل از مشورت و هماهنگی با دو چهره ذکر شده فاقد وجاهت است، از این رو اگر کسی هم خودش راسا این لیست را به دولت بفرستد، مورد قبول حامیان اقای روحانی در استان نیست.

ویژگی مدنظر وزارت کشور برای استانداران دولت دوازدهم این است که حداقل معاون استاندار بوده و با ساختار و ماموریت های وزارت کشور و استانداری که ابعاد مختلفی دارد آشنا باشند، از این رو برخی گزینه ها که در فضای مجازی مطرح می شوند، ویژگی بیان شده از سوی وزارت کشور را ندارند.

(در پاسخ به اینکه سید علی آقازاده سرپرست معاونت پشتیبانی وزارت ورزش و شریف حسینی نماینده اهواز جدی ترین گزینه های استانداری ذکر می شود) طبق تماس با معاون پارلمانی وزارت کشور؛ هنوز برای استانداری بوشهر فردی نهایی نشده، ولی درباره نام اولی تا الان که با شما صحبت می کنم احتمال معرفی وی برای بوشهر کم است، درباره دومی هم که بحث وزارت کشور برای انتصاب استانداران شرط معاونت استانداری است، این ویژگی ها ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر: