bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶
فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) سعید عرب‌زاده، عکاس جوان و مستعد بوشهری را به‌عنوان هنرمند ممتاز این فدراسیون معرفی کرد.
به گزارش بامداد جنوب، القابی که از سوی این فدراسیون در دوره جدید به هنرمندان عکاس اعطا شده به این شرح است: محمدرضا مومنی و علی سامعی ‌لقب هنرمند ممتاز فیاپ (سطح برنز)، سعید عرب‌زاده، عباس باقریان، ابراهیم بهرامی و داود عامری‌ هنرمند ممتاز فیاپ، سیدعلی درمیانی بزرگ، مهدی خادم‌القرآنی، اصغر بشارتی، عباس مجدی، رامین امانی، امین دهقان، میران مباشری، محمدرضا معصومی و سیداحسان مرتضوی هنرمند فیاپ.

لقب EFIAP یا «هنرمند ممتاز فیاپ» به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که غیر از داشتن تکنیک‌های ممتاز، تعداد مشخصی از عکس‌های‌شان در تعداد زیادی جشنواره بین‌المللی زیر نظر فیاپ پذیرفته شده باشد. فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به‌عنوان تنها موسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است، در سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین موسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به‌عنوان عضو اجرائی با موسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ موسسه ملی در پنج قاره می‌رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» وابسته به «موسسه هنر خیام» است.

برچسب ها: فرهنگ ، عکاسی ، فدراسیون
نام:
ایمیل:
* نظر: