bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۷
سرپرست مدیریت پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در سه ماه نخست امسال ۲/۷ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و صادر شده است.
صادرات ۲/۷ میلیون بشکه میعانات گاز از پارس جنوبیمهرداد عبدی، پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی را فاز یک طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی دانست و گفت: این فاز  پارس جنوبی تیر سال 1382 با هدف تولید روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز، 40 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد دانه بندی شده افتتاح شد. در سه ماه نخست امسال روزانه به طور میانگین 27.5 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه اول پارس جنوبی تولید شده است. همچنین در این مدت مجموعا 2 میلیارد و 687 میلیون متر مکعب گاز با تلاش متخصصان داخلی در این پالایشگاه تولید شده است.

وی از تولید میعانات گازی در فاز یک پارس جنوبی خبرداد و افزود: در سه ماه نخست امسال 2.7 میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و صادر شده است. 8.3 میلیون تن گوگرد دانه بندی در این پالایشگاه تولید شده که متوسط میزان تولید گوگرد مایع روزانه در پالایشگاه اول پارس جنوبی 10 هزار و 293 تن برآورد شده است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه تول مجتمع گاری با تاکید بر کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در پالایشگاه‌های فاز نخست پارس جنوبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم پالایشگاه اول پارس جنوبی کاهش مشعل‌سوزی و بهره‌وری از گازهای این مشعل‌ها است که درسه ماه نخست امسال میزان فلرینگ این پالایشگاه به 13 درصد کاهش یافته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: