bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ظرفیت ذخیره نفت و گاز در پایانه‌های کشور افزایش یافته و چند طرح مهم دیگر نیز در دستور کار داریم.

بامداد24: سید پیروز موسوی افزود: در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های بسیار زیادی به منظور افزایش تولید نفت و گاز و محصولات مرتبط در سطح کشور هستیم و طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

وی به عزم وزارت نفت برای تکمیل فازهای مختلف پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه میزان تولید این محصولات بیش از نیاز داخل است و بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود، باید زیرساخت‌های مناسب برای صادرات این محصولات فراهم شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اضافه کرد: بخش عمده نفت خام کشور از جزیره خارگ صادر می‌شود که هم‌اکنون ظرفیت صادرات نفت خام در این شرکت بیش از شش میلیون بشکه در روز است.

افزایش ۱۶ درصدی ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام کشور

وی از افزایش ۱۶ درصدی ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه‌های صادراتی نفت خام در جزیره خارگ خبر داد و افزود: با ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه‌ای نفت خام در جزیره خارگ، ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در این جزیره به ۲۸ میلیون بشکه رسیده است.

موسوی، برخورداری از ظرفیت بالای ذخیره‌سازی نفت خام را بسیار مهم دانست و بیان کرد: این ظرفیت‌ها توان صادراتی نفت خام کشور را افزایش داده است.

وی به شرایط کشور پس از رفع تحریم ها اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ماموریت‌های بسیار مهم ما افزایش ظرفیت و توان صادراتی پایانه‌های نفتی است و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

افزایش ۴ میلیون بشکه‌ای پایانه عسلویه

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: با توجه راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی که سال گذشته فاز ۱۲ افتتاح شد و امسال نیز فازهای ۱۵ و ۱۶ وارد مدار می شود، افزایش ظرفیت ذخیره در پایانه‌های عسلویه را نیز در دستور کار داریم.

وی همچنین از افزایش شناورها برای افزایش توان صادراتی خبر داد و افزود: به منظور توسعه فعالیت‌ها در سال‌های آینده، سفارش ساخت شش شناور توسط شرکت‌های ایرانی را داده‌ایم و دو شناور نیز خریداری شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: به منظور بارگیری سالانه یک‌هزار نفتکش در شرکت پایانه های نفتی ایران، شش هزار عملیات جداسازی و پهلودهی و ٢٢ هزار عملیات باز و بسته کردن با امنیت کامل انجام می‌شود.

منبع:
مهر
برچسب ها: نفت ، گاز ، افزایش
نام:
ایمیل:
* نظر: