bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۷
پس از یک دهه معطلی برای ساخت راه‌آهن بوشهر به شیراز؛
آرزوی همه بوشهری‌ها داشتن یک استان پیشرفته، توسعه‌یافته با کمترین میزان بیکاری با توجه به داشتن زیرساخت‌های لازم است. اما متاسفانه این خواسته به دلایل مختلفی که شاید مهمترین آن نبود مدیران دلسوز، متخصص، دانا و آشنا به مسائل باشد به تعویق افتاده است.
کلنگ راه‌آهن را بار دیگر به زمین زدندگفتنی است هزینه هر کیلومتر راه‌آهن با به صورت خوشبینانه 20 میلیارد تومان (نزدیک به دو میلیون دلار) است! حالا با 238 میلیارد تومان چند کیلومتر راه‌آهن می‌توان ساخت؟
ما امیدواریم که این پروژه به هر شکل ممکن، با همه ایراداتی که دارد موفق شود و بوشهر هم رنگ راه‌آهن را به خود ببیند. 

بامداد جنوب: آرزوی همه بوشهری‌ها داشتن یک استان پیشرفته، توسعه‌یافته با کمترین میزان بیکاری با توجه به داشتن زیرساخت‌های لازم است. اما متاسفانه این خواسته به دلایل مختلفی که شاید مهمترین آن نبود مدیران دلسوز، متخصص، دانا و آشنا به مسائل باشد به تعویق افتاده است. در این میان در تهران هم به دلیل اینکه بوشهری‌ها کمترین حضور را در بدنه دولت دارند، نتوانسته‌اند در این زمینه موفق عمل کنند.
آرزوی داشتن راه‌آهن برای بوشهری‌ها دیگر یک رویا شده بود، در حالی که آنها خودشان منبع اصلی تامین گاز کشور بودند و از نعمت گاز محروم تا آنکه پس از 40 سال سهم خودشان شد، حالا نوبت به راه‌آهن است تا پس از پیوستن همه کشور به خط ریلی نوبت به بوشهری‌ها برسد. اما انگار این بار هم قرار نیست همه چیز به خوبی پیش برود.

نماینده دولت در استان بوشهر که جزو ضعیف‌ترین و ناتوان‌ترین استانداران در طول حیات 40 ساله انقلاب اسلامی بوده و امور را به دست عده‌ای ناتوان و مدیران بی‌ربط داده با خوشحالی از کلنگ‌زنی دوباره راه‌آهن بوشهر به شیراز گفته است، مسیری که پس از یک دهه دوباره کلنگ آن را زدند اما با این بودجه‌ای که به آن اختصاص داده شده، مشخص نیست بشود آن را به پایان برد.
در حالی که گفته می‌شود هزینه هر کیلومتر راه‌آهن با به صورت خوشبینانه 20 میلیارد تومان (نزدیک به دو میلیون دلار) است! حالا با 238 میلیارد تومانی که عبدالکریم گراوند وعده داده و می‌گوید بخشی از آن را هم از بودجه نمایندگان گرفته، چند کیلومتر راه‌آهن می‌توان ساخت؟ در مورد راه آهن رشت به آستارا که 165 کیلومتر طول داشت، یک میلیارد و 200 میلیون یورو هزینه ارزی شد، آیا انتظار دارید در مسیر چندصد کیلومتری بوشهر به شیراز که بخشی از آن نیز کوهستانی است، کمتر از این هزینه شود؟

با این حال، گراوند که منتظر رئیس‌جمهور بود تا دوباره کلنگ راه‌آهن را بزند، اما وقتی شیخ حسن روحانی نیامد و خودش هم رفتنی شد، بنابراین به حضور وزیر راه رضایت داد تا گفته شود کاری کرده است، ما هم امیدواریم این کلنگ آخری باشد و دوباره کسی پشت سر آن حرفی نزند. این امیدواری را ما اگر ماندیم که پیگیری خواهیم کرد، اما در روزهایی که اوضاع و احوال اقتصادی کشور خراب است، احتمال اینکه موفق شود، بسیار اندک است. ما دعا می‌کنیم که این پروژه با همه ایراداتی که دارد، به هر شکل ممکن موفق شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: