bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴
14 قلم کالای خارجی که از طریق گمرک شهرستان های گناوه ودیلم در یک سال اخیر وارد کشور شده بود، درآزمون های این موسسه مغایر با استانداردهای ملی ایران شناخته شد
رییس اداره استاندارد گناوه گفت: 14 قلم کالای خارجی که از طریق گمرک شهرستان های گناوه ودیلم در یک سال اخیر وارد کشور شده بود، درآزمون های این موسسه مغایر با استانداردهای ملی ایران شناخته شد و از ورود آنها به بازار جلوگیری بعمل آمد.

قدرت الله شاهین زاده روز یکشنبه به مناسبت هفته استاندارد افزود: عمده این کالاها که از کشورهای امارات عربی و چین بارگیری وبه این شهرستان ها حمل شده بود، پس از انجام تشریفات و مراحل قانونی به کشورهای مبدا برگشت داده شد.
وی اظهارکرد: گمرک این بندر قبل ازاینکه اقدام به ترخیص کالاها کند، نمونه آن را به این مدیریت برای مطابقت با آزمون های استانداردهای ملی ارجاع می دهد که درصورت مغایرت با موازین استاندارد به کشور مبدا بازگردانده می شود.

شاهین زاده بیان کرد: قاشق و چنگال، لامپ ال ای دی، پکیچ شوفاژ دیواری، خودکار، رینگ چرخ خودرو، سشوار، لنت ترمز، کمک فنر، پمپ آب بنزینی، آچارچرخ گیربکس، پریز تبدیل، روغن کمپرسور، توپ فوتبال و گاز سرمازا با نشانه های مختلف از عمده کالایی است که مغایر با استاندارد تشخصیص داده شد.

وی، راه اندازی نمایندگی های استاندارد در شهرستان دیلم و بخش ریگ، تفویض اختیار به نمایندگی ها در زمینه تعیین ماهیت، بازرسی و نمونه برداری از کالاهای وارداتی، الکترونیکی کردن بیش از 50 درصد فرایند واردات و صادرات، ایجاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاههای آزاد و پیام نور به منظور مشارکت در تحقیقات کاربردی، تدوین استاندارد و آموزش، راه اندازی کارگروه استاندارد سازی مصالح ساختمانی و نظارت بر شهرک های بازی و بادی از دیگر عملکرد این اداره در یک سال اخیر است.

رییس استاندارد گناوه گفت: انجام دوهزار و 919 مورد مجوزهای وارداتی، یکهزار و 40 مورد آموزش نفر ساعت، بازرسی از آزمایشگاه همکار 29 مورد، 286 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی و گازپرکنی و طرح طاها، 64 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی و عرضه و هفت مورد پلمپ واحدهای غیراستاندارد از فعالیت های این اداره در شش ماه اول امسال است.
وی بیان کرد: این اداره براساس وظایف قانونی و ملی خود در زمینه جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که با معیارو موازین استانداردهای ملی ایران مغایرت داشته باشد، برخورد قانونی و قاطع می کند.

منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: