bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
جنگ آخر دلواپسان و کاسبان تحریم
کلیات طرح «اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» با رای 133 نماینده مجلس به تصویب رسید.سه شنبه نیز جزئیات طرح در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز با انتقاد از رفتار و ادبیان منتقدان برجام در مجلس با بیان این‌که کسی که ۴۰ سال در مسائل علمی کار می‌کند به شما می‌گوید گوش کنید.
بامدادجنوب- صادق راستگو:عادت داریم، شاید این ساده‌ترین جمله‌ای بود که روز گذشته معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در میان توهین‌ها و هجمه صورت گرفته توسط کاسبان تحریم و دلواپسان در مورد حوادث روز گذشته بر زبان راند، جملاتی که نشان می‌داد دولت تدبیر و امید در واقع مظلوم‌ترین دولت پس از انقلاب است که در میان بداخلاقی‌ها و فرصت‌طلبی‌ گروهی شناخته شده که اکنون دستشان از ثروت – قدرت همچنان در دست آنهاست – کوتاه شده، گرفتار شده است.

از تهدید به آبستراکسیون تا تهدیدهای شفاهی و مخفیانه،‌ پیامکی و حضوری که روز گذشته در خانه ملت تا توهین و تهدید به‌یکی از مقامات عالیه کشور که دست بر قضا رهبر انقلاب اسلامی نیز خاطر وی را گرامی‌ می‌دارد، هر چند باعث شوکه شدن مردم ایران نشد، اما سندی بر منفعت‌گرایی جمعی شد که نفع شخصی و جریانی را بر مصالح ملی و مردمی ترجیح می‌دهند و از هر حربه‌ای برای زدن دولت و ناراضی کردن مردم از آن بهره می‌گیرند.

آنچه روز گذشته در صحن سبز بهارستان روی داد، نشان دادن روی واقعی افرادی بود که بنام امام، انقلاب، شهدا و رهبری از نظام اسلامی آبرو می‌برند و خود نیز می‌دانند که در حافظه تاریخی مردم ایران هیچ جایگاهی ندارند. آنها منتظر آمدن دوباره پاک‌دست‌ترین دولت تاریخ!!! هستند تا از بطن آن بخورند و ببرند و خیالشان هم راحت که پشتشان گرم است و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. 

دلواپسی رادیو و تلویزیون
مردم ایران روز گذشته بارها و بارها از صدا و سیمای آقای سرافراز که خود از مخالفان جدی برجام، دولت و از حامیان اصلی دلواپسان است تهدیدها را شنیدند، اما جرأت نکردند که تهدیدهای حسینیان و پناهیان و نبویان و همپالکی‌های آنها را بازپخش کنند و تنها به این نکته اکتفا کردند که صدای مخالفان آن اندازه بلند شد که حرف‌های علی‌اکبر صالحی را قطع کرد. البته تریبون اختصاصی دلواپسان به همین نیز بسنده نکرد و به اندازه‌ای که حرف‌های مخالفان برجام را پوشش داد، موافقان را نادیده گرفت.

در جلسه روز گذشته باز هم میدان‌دار علاوه بر چهار نفر بالایی، مهرداد بذرپاش بود که سوتی چند روز پیشش در مورد برجام باعث مضحکه برخی‌ها شده بود، آنها از این عصبانی بودند که اقلیت اکثریت‌نمایی هستند که فکر می‌کنند چون صدایشان بلندتر است و زبان‌شان به هتاکی و تهدید بازتر، پس هر چه بگویند، راست است اما نمی‌دانند جایی که قرار است اراده ملت حکم کند، آنها جایی ندارند. روز گذشته در ساختمان سه‌گوش و شیشه‌ای، بالاخره برجام پس از سه ساعت بحث و جدل به‌تصویب رسید تا گام مهمی در نهایی شدن آن برداشته شود. 

تصویب شدن طرح
کلیات طرح «اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» با رای 133 نماینده مجلس به تصویب رسید.سه شنبه نیز جزئیات طرح در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.
جلسه علنی روز گذشته مجلس طبق روال معمول به‌ریاست علی لاریجانی و با حضور 198 نفر از نمایندگان رأس ساعت 8 و 15 دقیقه آغاز شرو شد، هر چند چیزی از شروع جلسه علنی نگذشته بود که کریمی قدوسی به‌عنوان شروع کننده دعوا، علیه ظریف و برجام علیه داد و فریاد که با تذکر لاریجانی که گفت کریمی قدوسی بنشینید و شلوغ نکنید، روبرو شد. کریمی قدوسی همان کسی است ان‌پی‌تی را ام‌پی‌تی نوشته بود و برای مدت‌ها سوژه طنز در کشورمان شده بود. 

طبق قانون برای به تصویب رسیدن کلیات طرح برجام، مخالفان و موافقان این طرح و همچنین نماینده دولت به نوبت پشت تریبون رفته و نظرات خود را اعلام کردند. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان نماینده دولت و علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دفاع از این طرح پرداختند. از سوی دیگر علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، الیاس نادران، روح‌الله حسینیان و حسین طلا به عنوان سخنران مخالف و سیدبهلول حسینی، کاظم جلالی، هادی قوامی و ابراهیم نکو نیز به عنوان سخنران موافق کلیات طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در مجلس نظرات خود را مطرح کردند. 

تهدید به قتل صالحی توسط حسینیان
روز گذشته، روز رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود، روح‌الله حسینیان به‌عنوان مغز متفکر دلواپسان و پایداری‌چی‌ها که معمولاً کمتر حرف می‌زند به میدان آمد تا مترجم قانون اساسی شود و حرف‌هایی بزند که نه تنها تعجب تیم دولت را به‌همراه داشت، بلکه باعث برخی واکنش‌ها در صحن علنی مجلس نیز شد. رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه چرا مجلس باید وارد کاری شود که از اصل خلاف قانون اساسی است و چرا می‌خواهند اینگونه مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، چرا که این موضوع از اساس خلاف اصول 152، 77 و 125 قانون اساسی است، گفت: کلیه عهدنامه‌ها و موافقتنامه‌ها باید به تأیید مجلس برسد و اگر به تأیید نرسد قانونی و درست نیست از این‌رو این طرح حاشیه‌ای بر متن است که خلاف قانون اساسی بوده و همه می‌دانند که عهدنامه‌ها در طرف‌های مذاکره کننده به توافق می رسد.

حسینیان  طی تذکری گفت: چرا به ما می‌گویید، کاسبان تحریم؟ من نه تاکنون منافعی داشته‌ام و نه در آینده منافعی خواهیم داشت، اگر منافعی داشتم، برای مثال اگر الان حقوقم قطع شود، یک ریال پس‌انداز ندارم و ماه آینده نمی‌توانم ادامه زندگی دهم،  البته وی نگفت که قبل از آنکه به‌عنوان نماینده وارد مجلس شود حقوقش را چه ارگانی می‌داده و حکومتی که در آخر خیابان شریعتی و در مجموعه مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای خودش تدارک دیده، چه میزان درآمد دارد!!!

البته آنچه بیش و پیش از همه در رسانه‌ها منتشر شد، تهدیدهای حسینیان نسبت به علی‌اکبر صالحی بود که بیشتر روایت چهره‌ای امنیتی از او است تا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که گفته می‌شود عصاره ملت است! سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص آنچه به‌نقل از برخی نمایندگان مجلس و معاون پارلمانی دولت مطرح شده مبنی بر اینکه روح‌الله حسینیان در صحن علنی خطاب به صالحی گفته است اگر برجام رأی بیاورد شما را اعدام کرده و در رآکتور اراک دفن می کنیم و رویتان سیمان می‌ریزیم، بدون ذکر نام نماینده‌ای که چنین جمله‌ای را مطرح کرده است، گفت: بله. چنین جمله‌ای به آقای صالحی گفته شده است اما اخلاقی نمی‌دانم که به نام آن نماینده اشاره کنم.

بهروز کمالوندی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفته است: شنیدن چنین جمله‌ا ی برای ما خیلی تعجب‌آور بود و هنوز فکر می‌کنم درخواب هستم که یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیاید و در حالی که یکی از مهمترین موضوعات ملی در حال بررسی است یک مقام مهم کشور را تهدید به کشتن کند و بعد هم بگوید که فلان جا می‌بریمتان و بتن رویتان می‌ریزیم. ما البته این را به حساب عصبانیت این نماینده می‌گذاریم. در عین حال اصلاً حرف خوبی نبوده است.
توضیحات پیرموذن
البته کمال‌الدین پیرموذن با تایید تهدید صالحی توسط رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه جبهه پایداری‌ها و مخالفان دولت تدبیر و امید هرآنچه درتوان داشتند، بکار گرفتند و از تمام ابزارها و ملعبه‌های شرعی و غیرشرعی در جهت ترساندن طرف‌های مقابل، دولتمردان و نمایندگان مجلس استفاده کردند. صالحی را تهدید به مرگ و ظریف را تهدید به اعدام کردند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه اولا صبح امروز (یک‌شنبه) به من حمله کردند که چرا موضوع ابستراکسیون را مطرح کردم و من هم شجاعانه گفتم یکی از اعضای کمیسیون ویژه برجام این را به من گفت. خوشبختانه من آن را مطرح کردم و وظیفه‌ام این است که در تمام مسائل اعلام نظر کنم، افزود: زمانی که اقای صالحی روشنگری کرد تعدادی از نمایندگان جلو آمدند و شلوغ کردند که یکی از آنها دخیل عباس زارع‌زاده بود که با فریاد و تحکم اقای صالحی را تهدید می‌کرد. من و آقایان جلالی فتاحی مانع این کار شدیم تا بیش از این به صالحی جسارت نشود.

البته علیرضا زاکانی که معمولاً چهره مظلوم و حق‌به جانب و منصفی به‌خود می‌گیرد و به‌عنوان رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام تلاش می‌کرد حد وسط را رعایت کند، روز گذشته چهره واقعی خود را در مخالفت با دولت و مذاکرات هسته‌ای نشان داد که با برخورد رئیس مجلس مواجه شد. 

صالحی: می‌گفتند دارد می‌میرد!
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز با انتقاد از رفتار و ادبیان منتقدان برجام در مجلس با بیان این‌که کسی که ۴۰ سال در مسائل علمی کار می‌کند به شما می‌گوید گوش کنید. بنده قصد توهین به کسی نداشته و ندارم. وی با گلایه از حرف‌های برخی نمایندگان گفت: این چه حرفی است که می‌گویند سیمان روی سرتان می‌ریزیم و در قلب رآکتور دفنتان می‌کنیم. برخی دوستان برای من آرزوی مرگ کردند و خود را در جایگاه خدا قرار دادند، من مجبورم سکوتم را بشکنم و برخی از صحبت‌ها را بگویم، تا تواضعم مانع انجام وظیفه‌ نشود.

در این هنگام نبویان قصد جلوگیری از ادامه نطق صالحی را داشت که صالحی خطاب به او گفت: شما که اینقدر روی برجام وقت گذاشته‌اید، دو دقیقه هم به حرف بنده گوش بدهید. متاسفم بگویم برخی از رفتارهای دوستان خارج از انصاف، اخلاق و اصول علمی است. ما اگر مذاکره کردیم مبتنی بر علم و مفاهیم ایدئولوژیک و بر اساس چارچوب‌هایی مذاکره کردیم که برای ما مشخص شده و به آن تا روز آخر پایبند بودیم لذا برخی صحبت‌ها را به هیچ وجه نمی‌پذیریم.

محمود نبویان همان کسی است که توسط برخی نهادهای قدرتمند در استان به بوشهر و دیلم آمد و دو سه منبر روضه علیه برنامه هسته‌ای، مذاکرات و تیم دیپلماتیک کشورمان خواند اما راه به‌جایی نبرد و روز گذشته هم عرض اندامش در مجلس نتوانست گره از دلواپسی او و دیگر دوستانش بگشاید. 

صالحی در ادامه با بیان اینکه در تلویزیون نیز برای من آرزوی مرگ کردند و گفتند این آقا که ۶۶ ساله است معلوم نیست تا پایان برجام زنده باشد، چراکه عمر مفید برای ایرانی‌ها ۷۲ سال است، گفت: حال که قرار است روی من سیمان ریخته شود و من دفن شوم بگذارید برخی صحبت‌هایم را کنم تا آیندگان بدانند و قضاوت کنند که ما چگونه در اوج عزت مذاکره کردیم.

آنچه روز گذشته در صحن بهارستان گذشت، سقوط کامل اخلاق بود، اخلاقی که 40 سال است برخی از توهین‌کنندگان به دیپلمات دوست‌داشتنی ایران دم از آن می‌زنند و خود می‌دانند که تیرشان به‌سنگ خواهد خورد. بدون شک ملت اراده کرده است که در مقابل پایمال‌کنندگان حقوق اساسی خود بایستند و هر چه آنها بیشتر به ظریف و دولت تدبیر و امید حمله کنند، آنها محبوب‌تر خواهند بود، این جبر تاریخ است.

نام:
ایمیل:
* نظر: