bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست با اهالی رسانه خبر داد:
الهام بهروزی: هفته دفاع مقدس همواره به‌دلیل ارزش‌های انقلابی و رشادت‌های دلاورمردان و دلاورزنان ایرانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی از جایگاه والایی برخوردار است تا جایی که هر ساله با فرارسیدن این هفته، به‌منظور پاسداشت فداکاری و ایثار شهدا، رزمندگان و آزادگان در سال‌های سخت جنگ ویژه‌‎برنامه‌های شاخصی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود

الهام بهروزی

هفته دفاع مقدس همواره به‌دلیل ارزش‌های انقلابی و رشادت‌های دلاورمردان و دلاورزنان ایرانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی از جایگاه والایی برخوردار است تا جایی که هر ساله با فرارسیدن این هفته، به‌منظور پاسداشت فداکاری و ایثار شهدا، رزمندگان و آزادگان در سال‌های سخت جنگ ویژه‌برنامه‌های شاخصی برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود تا همیشه یاد و نام آن‌ها زنده بماند؛ چراکه آن‌ها با اقتدار و توکل به حق، شب‌ها و روزهای زیادی را در زیر باران خمپاره و بمب و با جانفشانی‌های کم‌نظیری با دشمن بعثی نبرد کردند تا از خاک و ناموس خود دفاع و دست دژخیمان را از کشور کوتاه کنند.

بدیهی است هفته دفاع مقدس تنها بهانه‌ای برای یادآوری همه رشادت‌ها و دلاوری‌هایی است که نه تنها اقتدار و ایثار ایرانیان را به جهانیان شناساند، بلکه موجب پرورش مردمی قهرمان و باورمند شد که با اتکا و عشق به معشوق لایزال و پیمان با شهدای دفاع مقدس، دوباره ایرانی آباد و مقتدر ساختند و توانستند امروز به یکی قدرت‌های بزرگ منطقه تبدیل شوند. در این میان، استان بوشهر که در طول هشت سال دفاع مقدس نقش موثری در نبرد با دشمن بعثی ایفا کرد، امروز در بطن خود مردان و زنان شجاعی را به یادگار از آن روزهای سخت جای داده است که پاسداشت مقام و جایگاه آن‌‌ها امری لازم و ضروری است.

از این‌رو، امسال هم همزمان با فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، ۲۵۰۰ ویژه‌‌برنامه به‌منظور پاسداشت این هفته در این استان برگزار می‌شود که ۸۵۸ برنامه تنها به همت سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر روز گذشته در نشستی به‌مناسبت بزرگداشت چهل و یکیمن سالگرد هفته دفاع مقدس با اهالی رساانه ‌گفت: رسانه‌ها همواره در انعکاس فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی نقش بی‌بدیلی ایفا کرده و می‌کنند. امروز خاکریزهای ما فضای مجازی و جنگ نرمی است که دشمن علیه انقلاب اسلامی آغاز کرده و عقاید مردم انقلابی ایران را هدف قرار داده که تلاش می‌شود با همت و قلم اصحاب رسانه در این جنگ نیز پیروز میدان باشیم.

سردار علی رزمجو در ادامه به سال‌های سخت هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما در کوران جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید خودمان را باور داشته باشیم، از این‌رو، خودباوری، یکی از برکات مهم دوران دفاع مقدس که پس از چهار دهه از آن استفاده می‌کنیم. به‌ویژه با باور به نیروی انسانی جوان، خداجو و خدامحور توانسته‌ایم به‌خوبی از کشور دفاع کنیم. خوشبختانه تاثیر این خودباوری بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دستیابی به فناوری‌های نوین به‌صورت یک نمودار فزاینده ترسیم و به خوبی قابل مشاهده است.

وی همچنین رشد باورهای دینی را یکی دیگر از برکات دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: در دوران دفاع مقدس مشخص شد باورهای دینی و موفقیت‌ها رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. تجربه ثابت کرده است هرجا باورهای دینی به نیروی لایزال الهی بیشتر بوده موفقیت ما نیز بیشتر رقم خورده است.در این دوران روح عبودیت در اقشار مختلف موج می‌زد و فضای کشور به عطر ایمان، فداکاری و معنویت معطر شده بود. آن هشت سال فراموش‌ناشدنی سپری شد و پیامدهای بسیار بزرگ برای ایران در درون و بیرون داشت. نتیجه آن پیامدها این بود که الان هم باید در اداره حکومت کشور از رویکردها دفاع مقدس استفاده کنیم.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) در ادامه به ویژه‌برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان اشاره و تصریح کرد: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس ۸۵۸ برنامه در سراسر استان بوشهر به همت نواحی، حوزه‌ها، پایگاه‌های سلامت و معاونت‌ها با محوریت حفظ آثار نشر و ارزش‌های دفاع مقدس با شعار محوری «ما مقتدریم» برگزار می‌شود. تجلیل از ۱۲ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان بوشهر، آغاز عملیات اجرایی چند حوزه مقاومت، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از کادر درمان فعال در مراکز واکسیناسیون، برگزاری همایش تبیین نقش ولایت و رهبری در شکست حصر آبادان، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر، توزیع پنج هزار بسته کمک مومنانه و برگزاری بزرگداشت فرماندهان شهید از جمله این برنامه‌ها است.‌

در حاشیه این نشست، مسوول بسیج رسانه استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با بامداد جنوب از برگزاری آيین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در ششم مهرماه خبر داد و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک میراث ارزشمند است که در اختیار ما است و باید این دستاوردها را حفظ و صیانت کنیم. اهالی رسانه چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن تلاش گسترده‌ای را در راستای بیان ارزش‌های دفاع مقدس و اقتدار ایران اسلامی داشته‌اند و شهدای زیادی از اهالی رسانه در این مسیر تقدیم نظام و انقلاب شده است.

عبدالله نجفی در ادامه با بیان اینکه فعالان رسانه‌‏ای استان بوشهر در سال گذشته نیز با حضور موثر و پررنگ خود زمینه‏‌ساز برگزاری هر چه باشکوهتر کنگره سرداران و دو هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر شدند، افزود: در همین راستا بخش قابل‌توجهی از جشنواره رسانه‌‏ای ابوذر با نگاه ویژه به دفاع مقدس است که در جشنواره امسال این مهم با موضوع چهل سالگی دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به محورهای این رویداد بزرگ رسانه‌ای یادآور شد: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، کرونا و کمک مومنانه، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید آفرینی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه از دیگر محورهای ششمین جشنواره رسانه‌‏ای ابوذر در استان بوشهر است و موضوع ویژه استانی آن نیز با عنوان «سازگاری با کم‌آبی» و «مصرف بهینه برق» تعریف شده است.

نجفی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره افزایش و غنی‌سازی فرهنگ رسانه انقلابی در بین اصحاب رسانه، ایجاد فضای رقابتی مثبت، تزریق نشاط و امید به جامعه در کنار بیان مسائل و مشکلات صنفی حوزه اطلاع رسانی و معرفی آثار برتر به جشنواره کشوری است.

مسوول بسیج رسانه با اشاره به اینکه با پایان مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد، هزار اثر به جشنواره رسید، تصریح کرد: آثار دریافتی از سوی دبیرخانه نیز در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، مقاله و یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه (ویژه شبکه‌های اجتماعی) جمع آوری و مورد داوری قرار گرفته است.

نجفی در پایان با تاکی بر اینکه برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز در چند مرحله برنامه‌ریزی شد اما همزمانی آن با پیک کرونا منجر به تاخیر در برگزاری برنامه شد، خاطرنشان کرد: با این حال این اختتامیه سه‏‌شنبه هفته آینده ششم مهرماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش‌‏های صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی به صورت محدود و با رعایت شیوه ‏نامههای بهداشتی خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: