bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
بامدادجنوب جهت اطلاع مردم گزارش می‌دهد؛
ماجرای بابک زنجانی و فسادهای مالی او در روزهای گذشته همزمان با پیگیری محاکمه علنی‌اش در دادگاه ویژه، به مهم‌ترین سوژه اقتصادی جامعه تبدیل شده است.
بامدادجنوب: ماجرای بابک زنجانی و فسادهای مالی او در روزهای گذشته همزمان با پیگیری محاکمه علنی‌اش در دادگاه ویژه، به مهم‌ترین سوژه اقتصادی جامعه تبدیل شده است. در این مدت، عکس‌العمل‌ها و حرف‌های زنجانی به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و در بین مردم رد و بدل می‌شود. از خنده معنادارش در اولین روز محاکمه تا استفاده از کلمات و عبارات تخصصی حقوقی در جدیدترین جلسه محاکمه‌اش.

این متهم پرونده نفتی در چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود، با بیان این‌که عملکرد اقتصادی من آنقدر شفاف و حرفه‌ای است که قابل نقد نیست، گفت: حرفه‌ای‌ها و اقتصاددانان می‌دانند که مبلغ دو میلیارد یورو برای مجموعه‌ای به بزرگی مجموعه من، پول خردی بیش نیست.

وزیر نفت که به‌شدت از دزدی‌های بابک زنجانی عصبانی است، روز گذشته در واکنشی جدید به این سخنان زنجانی گفت: مردم ایران نفری حدود ١٣٠ هزار تومان از تو طلب دارند، برای یک خانواده چهار نفره، حدود ٥٠٠ هزار تومان پول کمی نیست.
وزیر نفت افزود: یعنی شما ٢٠٠ میلیارد یورو داری که دو میلیارد یورو برایت پول خرد است؟ از کجا آورده‌ای؟  زحمت کشیده‌ای؟ داستان سرهم کردن هم حدی دارد. حالا باشد پول خرد تو است، دستت درد نکند، همین پول خرد را بده که حق ملت ایران را بدهیم.

برای این‌که مشخص شود، پول خرد بابک زنجانی چقدر زیاد است، باید بگوییم که بسیاری از پروژه‌های کشور به‌دلیل تامین نشدن اعتبارهای لازم راکد مانده‌اند، از جمله مبلغ کل بدهی دولت به بخش خصوصی و پیمانکاران است که مبلغی حدود 9 هزار و 500 میلیارد تومان است که به این ترتیب، با پول خرد این فعال اقتصادی! دولت می‌تواند تقریبا با 85 درصد از طلبکاران خود تسویه حساب کند!
همچنین با یک حساب و کتاب سرانگشتی، اگر مبلغ ریالی این دو میلیارد یورو را محاسبه کنیم، با نرخ یورو سه هزار و 867 تومانی روز گذشته، به مبلغی بالغ بر هفت هزار و 734 میلیارد تومان می‌رسیم. اگر بخواهیم این مبلغ را بین مردم بوشهر تقسیم کنیم، باید مبلغ به‌دست آمده را به جمعیت حدود یک میلیون و 40 هزار نفری استان تقسیم کنیم، عدد 7436000 تومان به‌دست می‌آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: