bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
آرش شبانکاره در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
مجریان، گزارشگران و دیگر اعضای خانواده رادیو همیشه از محبوبیت خاصی در میان مردم، به‌ویژه نسل‌ قدیم برخوردارند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم با یکی از مجریان رادیویی هم‌استانی گپ‌وگفتی را صورت بدهیم.
بامدادجنوب- الهام بهروزی: کلافه از سرمای این روزها که گاه خارج از تحمل ما جنوبی‌هاست، سوار اولین تاکسی که جلوی پایم توقف می‌کند، می‌شوم. هوای درون ماشین مطبوع است اما شنیدن صدای گرم گوینده‌ای که از رادیو ماشین پخش می‌شود، دلم را پیش از دستان یخ‌زده‌ام گرم می‌کند، او با صدایی گرم و پر انرژی می‌گوید: «چه سخت است، دلت اسیر باشد و خودت رها، بندهای دستت گسسته باشد و دلت دربند، چه سخت‌تر است هم دلت اسیر باشد و هم خودت، این‌که نگاهت را بدوزی به روبه‌رو به امید باز شدن دری یا صدایی که بخواندت برای یک دیدار، چه سخت است روزها را شب کردن، عبور از تقویم برای رسیدن به روزی که نمی‌دانی چه روزی است، شاید اصلا شبی است، شبی است که بتوانی به‌جای آجرهای سقف‌، ستاره را بشماری. ستاره‌ها، ستاره‌ها...، ستاره‌های خوشامدگو، خداکند تا چشمک‌زنان، ستاره‌ها تو را به یاد داشته باشند، خداکند دلت پر از ستاره باشد...».

 به مقصد می‌رسم و پیاده می‌شوم اما همچنان ذهنم درگیر جملات گوینده رادیو است، به‌راستی گاه جملات امید‌بخش در آغاز روز معجزه می‌کند. تمام مسیری را که قدم می‌زنم تا به دفتر روزنامه برسم، ذهنم درگیر رادیو و دست‌اندرکاران آن است که همیشه با برنامه‌های شاد و متنوع خود، محبوبیت خاصی در میان مردمان این سرزمین دارد. رادیو رسانه‌ای است که به‌جرات می‌توان گفت، هیچ‌گاه از خاطر مردمان زدوده نمی‌شود، ممکن است که در سال‌های اخیر به دلایل گوناگونی، شنوندگان آن کم شده باشد ولی با وجود این همیشه برنامه‌هایی در این رسانه تولید می‌شود که شنوندگان خاص خود را دارد. هر چند ما سیمای گزارشگران رادیویی را نمی‌بینیم‌ اما به‌خوبی با صدای آنها هم‌ذات‌پنداری می‌کنیم و حتی با تغییر لحن آنها اوج هیجان یا اندوه یا شادی آنها را لمس می‌کنیم. مجریان، گزارشگران و دیگر اعضای خانواده رادیو همیشه از محبوبیت خاصی در میان مردم، به‌ویژه نسل‌ قدیم برخوردارند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم با یکی از مجریان رادیویی هم‌استانی گپ‌وگفتی را صورت بدهیم.

آرش شبانکاره با رویی گشاده پذیرای ما شد و در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: پیش از این‌که وارد سازمان صدا و سیما شوم، حدود ده سال در عرصه نمایش مشغول به فعالیت بودم که این افتخار نصیبم شد، وارد دنیای رویایی رادیو شوم و از این طریق روزانه با مردم خونگرم دیارم در ارتباط باشم.
وی با اشاره به این‌که هیچ‌گاه به این‌که اگر مردم مرا ببینند، آیا می‌شناسند، فکر نکرده‌ام، افزود: مردم استان مهربان و خونگرم هستند و اگر در سطح شهر مرا از طریق صدایم بشناسند، با محبت و مهربانی مرا می‌پذیرند. همیشه عاشقانه مخطبتان رادیو را دوست دارم و سعی می‌کنم در برنا‌مه‌هایم با شوق و عشق به استان و هم‌استانی‌هایم به اجرا بپردازم.
این گوینده رادیو، دلیل جذابیت رادیو را رویایی بودن آن دانست و عنوان کرد: این که مخاطب می‌تواند هر تصویری از شما در ذهن خود مجسم کند یا همین ارتباط و همنشینی دیرینه رادیو با مردم هم می‌تواند از دلایل جذابیت و محبوبیت رادیو باشد، چراکه این صداست که همیشه می‌ماند.

شبانکاره با بیان این‌که ما در رادیو به همه موضوعات توجه داریم و می‌پردازیم، عنوان کرد: از موضوعات و مباحث دینی و مذهبی گرفته تا ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و... سخن می‌گوییم و همچنین در برنامه‌های خود به کاستی‌ها و مشکلات مردم و به‌ویژه‌ جوانان نیز توجه داریم.
وی با تاکید بر این‌که رسالت رادیو بوشهر حفظ و ترویج فرهنگ و گویش محلی است، افزود: خودم خیلی گویش محلی را دوست دارم و در اجراهایم نیز به آن توجه می‌کنم. پیوسته سعی کرده‌ام با حفظ کردن اشعار مناسب و با بهره‌گرفتن از فن بداهه و توصیف به جذابیت و کیفیت اجرایم بیفزایم.

این مجری رادیو با بیان این‌که تاکنون با اجرای برنامه‌های «زندگی و دریا»، «پژواک »، «دریای معرفت»، «پسین ورزش»، «امواج دانش» و «پارس و توسعه» میهمان خانه دل مخاطبان رادیو بوده‌ام، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم با برنامه‌های «دریای معرفت» که برنامه‌ای مذهبی است و قبل از اذان ظهر پخش می‌شود، «زندگی و دریا» که پیرامون صیادان و دریانوردان است (خیلی این برنامه را دوست دارم)، «پژواک» که در آن مشکلات مردم بر اساس تماس آنها پیگیری می‌شود، «پسین ورزش» که به مقوله ورزش استان می‌پردازد و در آخر برنامه «امواج دانش» با موضوع دانش و استفاده از نیروهای متخصص استان و معرفی آنها در این رسانه مشغول به فعالیت هستم.

آرش شبانکاره در خصوص ویژه‌برنامه‌های رادیو در ایام مبارک دهه فجر گفت: افزون بر برنامه‌های ذکر شده، برنامه‌های «سی مو سی تو» و «سرای مهر» بخش‌هایی را ویژه این ایام مبارک در خود گنجانده‌اند و البته پوشش خبری کامل روز 22 بهمن ار صبح تا ظهر به‌صورت زنده جزء برنامه‌های ویژه رادیو در دهه فجر است.
وی در خصوص خاطرات تلخ و شیرینی که تا به امروز در جریان کار برایش پیش آمده و در ذهنش ثبت شده است، عنوان کرد: کار ما همه خاطره است، زلزله شُنبه و بیخوابی‌ها و تلاش‌های ما برای انعکاس خبر به‌صورت زنده جزء خاطرات تلخ کاری من است. سفر رئیس‌جمهورها؛ احمدی‌نژاد و روحانی به آنجا و همچنین همنشین شدن با صیادان و جوانان در برنامه «جوان جنوبی» همه آنها خاطرات شیرینی است که تجربه کرده‌ام. رادیو هر لحظه‌اش برایم خاطره و دلنشین است. معرفی مساجد روستاهای کل استان که برخی از بانیان آن از دنیا کوچ کرده‌اند یا یکی از بانیانی که112 ساله است، از شیرینی‌های کار ماست.

شبانکاره در پایان با اشاره به این‌که رادیو با مخاطبانش نفس می‌کشد، افزود: وجود مخاطبان مهربان و صمیمی به ما انرژی و اکسیژن می‌دهد، مردم استان بوشهر را خیلی دوست دارم. در اینجا جا دارد از دوست عزیزم، حمید قائدپوری، تهیه‌کننده رادیو تشکر کنم، چراکه در این عرصه خیلی چیزها را به من آموخته است، همچنین از خانواده‌ام به‌ویژه پدر و مادر و همسرم تشکر می‌کنم که با حمایت‌های بی‌دریغشان مرا در این مسیر همراهی کرده‌ و می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: