bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
اتفاقاتی که پیش از تائید یا رد صلاحیت‌های کاندیداها رخ داد، هر چند رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب، کمی کار را برای این جریان سیاسی آسان کرد اما جریان مقابل همچنان با تعدد کاندایدها مواجه است.
بامدادجنوب- مریم خوئینی: جریان‌های سیاسی در کشور اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا در تلاش هستند با ارائه لیستی اتحاد و انسجام خود را به مردم نشان بدهند تا بتوانند اعتماد جامعه را نسبت به خود جلب کنند. اتفاقاتی که پیش از تائید یا رد صلاحیت‌های کاندیداها رخ داد، هر چند رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب، کمی کار را برای این جریان سیاسی آسان کرد اما جریان مقابل همچنان با تعدد کاندایدها مواجه است. 

در حال حاضر جدای از لیست نهایی که امروز هر دو جریان سیاسی منتشر می‌کنند، با تعداد زیادی از کاندیداهای اصولگرایی مواجه هستیم که به درستی نمی‌دانند که آیا از حمایت اصولگرایان برخوردار می‌شوند یا خیر؟ اصلا اگر ایشان به طور مستقل وارد عرصه رقابت شوند، می توانند اعتماد مردم را جلب کنند یا نه؟
اصولگرایان بارها و بارها از نهضت انصراف سخن گفته‌اند اما تاکنون هیچ یک از کاندیداهای این جریان سیاسی در حوزه انتخابیه بوشهر انصراف ندادند. به نظر هم نمی‌رسد که بخواهند، انصراف دهند و به همین راحتی از عرصه رقابت خارج شوند. زینب اسماعیلی مطرح‌ترین کاندیدای اصولگرا که بنا ندارد از این رقابت کناره‌گیری کنند، با مصاحبه با سایت‌های اصولگرا سعی دارد، بگوید من مستقل هستم. دیگر چهره‌های مطرح این جریان نیز تا‌کنون سخنی از انصراف بر زبان نیاورده‌اند.
اصولگرایان در حوزه جنوب استان این مشکل را به شکل جدی تری احساس کردند بر همین اساس شاید ما در این حوزه با تعداد زیادی از کاندیداهای که خود را مستقل می‌نامند، مواجه شویم.
با این حال نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که اگر نیروهای اصولگرا که خود را مستقل می‌خوانند به هر ترتیبی بتوانند راهی مجلس شود پیرزوی نصیب جریان اصولگرا نشده است، چرا‌که کاندیدای مورد نظرشان که روی او به اجماع رسیده‌اند راهی بهارستان نشده است. مساله‌ای که کمی اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

 در همین حال دبیرحزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر درمصاحبه با پایگاه خبری تسنیم که به جریان اصولگرایی وابسته است، می‌گوید. استان بوشهر نیاز به نمایندگانی اصولگرا، ولایت‌مدار، بسیبجی، هوشیار و جان بر کف دارد که بتوانند استعدادهای بالقوه استان را شناسائی و فعال کنند. او به هیچ عنوان به تعدد کاندیداها اشاره نمی‌کند.
عبدالله فاتحی تصریح کرد: ایجاد وحدت و انسجام لازم در میان سلایق مختلف و ارتباط تنگاتنگ با روحانیت مبارز و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و ایجاد اشتغال مؤثر و حمایت از اقشار محروم و تحت پوشش از ضروری‌ترین برنامه‌های نمایندگان استان بوشهر است.
فاتحی با اشاره به جلسات شورای همگرائی اصولگرایان استان گفت: شورای همگرائی اصولگرایان استان بوشهر برای نامزدهای مورد نظرخود در انتخابات مجلس دهم در استان بوشهر حل مشکلات معیشتی مردم را طراحی کرده است.
وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب اسلامی به‌دنبال نقطه ضعف‌های ما هستند گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق ضعف‌ها در بدنه حاکمیت و مراکز تصمیم‌گیری نفوذ و رخنه کرده و برنامه‌های خود را اجرائی کنند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان این‌که نقش اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات جامعه مهم و موثر است بیان کرد: اقتصاد مقاومتی با تشویق و تقویت تولیدات داخلی وابستگی کشور به بیگانگان را قطع می‌کند و تمام نیازهای ضروری مردم را در داخل کشور تامین می‌کند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان بوشهر در ادامه به نقش نمایندگان مجلس در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس با بررسی‌های دقیق و کارشناسانه می‌توانند، راهکارهای مناسبی برای ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی، صنعت با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی و ارتقا سطح معیشتی مردم قوانینی در مجلس تصویب کنند که مشکلات اساسی مردم را در این زمینه‌ها حل کند.
وی همچنین با اشاره به نقش مهم زنان در انتخابات افزود: بانوان این مرزبوم نشان داده‌اند که دلسوز نظام و انقلاب اسلامی هستند و در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی حضور مسوولانه و دلسوزانه دارند.

گفتنی است نه تنها او، بلکه دیگر بزرگان این جناح سیاسی راجع به اینکه تکلیف کاندیداهای اصولگرا که اسامی آنها در لیست نهایی نمی‌آید، چه می‌شود اظهار نظری نکردند.
گفتنی است در تهران کاندیداهای شاخص اصولگرا چون مهدی کوچک‌زاده، سید‌محمد حسینی، حسین طلا حسن بیادی اعلام کردند که ما انصراف نخواهیم داد. از سوی دیگر حسن غفوری‌، خواجه سروری نیز اعلام کردند که لیست جداگانه منتشر خواهند کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: