bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
واحدمرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد حضور انگلیس در اتحادیه اروپا صدای لندن را در جهان تقویت می کند.
اوباما در مقاله‌ای که روز جمعه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، نوشت: حضور انگلیس در اتحادیه اروپا صدای لندن را در جهان تقویت می کند و مسئله ماندن یا نماندن انگلیس در اتحادیه اروپا برای آمریکایی‌ها اهمیت زیادی دارد.
اوباما در این مقاله افزود: اتحادیه اروپا نفوذ انگلیس را کاهش نمی دهد، آن را تقویت می کند. یک اروپای قوی تهدیدی برای نقش انگلیس در جهان نیست بلکه نقش انگلیس را در جهان افزایش می دهد.
اوباما در این مقاله تاکید کرد حضور انگلیس در اتحادیه اروپا به نزدیکی اتحادیه اروپا به آمریکا کمک خواهد کرد و نتیجه همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) بر آمریکایی‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت. وی گفت: آمریکا معتقد است صدای قوی انگلیس در اروپا تضمین می کند که اروپا موضعی قدرتمند در جهان داشته باشد و اتحادیه اروپا را بسیار نزدیک به متحدانش در آن سوی اقیانوس اطلس نگه می دارد. اوباما افزود:‌ آمریکا و کل جهان نیاز دارند که تأثیرگذاری انگلیس ادامه پیدا کند.
طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از رئیس جمهور آمریکا خواسته بودند خود را از بحث‌ها در مورد این همه‌پرسی دور نگه دارد و اظهارنظر او را دخالت دانستند. با این حال بحران‌ بدهی‌های دولتی یا حملات تروریستی در اروپا همچنین مسئله ماندن یا نماندن انگلیس در اتحادیه اروپا دوباره در دستور کار سیاسی رئیس جمهور آمریکا در اولویت قرار گرفت. اوباما در ادامه این مقاله نوشت: من با همه صداقتی که یک دوست می تواند داشته باشد می گویم که نتیجه تصمیم شما، موضوعی است که بسیار مورد توجه آمریکایی‌هاست. وی افزود: دهها هزار آمریکایی که در گورستان‌های اروپا دفن هستند نشان می دهد که رونق و امنیت ما تا چه حد به یکدیگر گره خورده است. اشاره اوباما به مشارکت نیروهای آمریکایی در جنگ‌های جهانی اول و دوم در اروپا بود.
اوباما خطاب به مردم انگلیس تأکید کرد:راهی که شما انتخاب می کنید بر چشم‌اندازهای نسل کنونی آمریکا تأثیرگذار خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: