bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنجيره كامل توليد در بخش پرورش ميگو با عنوان شهرك شيلات در استان بوشهر ایجاد می‌شود.هفت هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش ۲۵.۵ میلیون دلار طی سال گذشته از استان بوشهر صادر شد.

محمد تقی منوچهری اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالای در عرصه شیلات و صید و صیادی و پرورش آبزیان است که برای توسعه این صنایع نیز برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش مهم محصولات شیلاتی استان بوشهر در توسعه اقتصادی بیان کرد: هفت هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش ۲۵.۵ میلیون دلار طی سال گذشته از استان بوشهر صادر شد.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان بوشهر از تولید بیشترین میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۴ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر تولید می‌شود که ۷۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر در سال گذشته، افزود: این بیماری باعث شد تا تولید میگوی پرورشی استان به هشت هزار و ۵۰۰ تن برسد.

منوچهری از برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات محصولات شیلاتی و به‌ویژه میگو در استان خبر داد و گفت: زنجیره كامل تولید در بخش پرورش میگو با عنوان شهرك شیلات در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۵ هزار تن صید دریایی در استان بوشهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه پرورش ماهی در قفس را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان بوشهر با اشاره به تقاضای سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس در حاشیه دریا، بیان کرد: هم اکنون یک طرح مهم پرورش ماهی در پشت سد رئیسعلی در دست اجرا است که امسال با ظرفیت هزار تن به بهره‌برداری خواهد رسید.



نام:
ایمیل:
* نظر: