bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس سند چشم انداز 1404 تولید شمش آلومینیوم كشور باید به رقم 1.5 میلیون تن برسد و اكنون شمش تولیدی سه واحد اصلی در این بخش حدود 350 هزار تن است.
 مهدی كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اهمیت ذخایر گاز در کشور اظهار داشت: امروز ذخایر گاز كشور موجب شده است ایران در جایگاه نخست یا دوم جهانی در این حوزه قرار گیرد و این منبع انرژی امكان تولید و فرآوری مواد معدنی از جمله آلومینیوم را فراهم كرده كه مانع از خام فروشی خواهد شد. 

كرباسیان گفت: فرآوری مواد خام معدنی و بهره گیری از بالاترین ارزش افزوده بعنوان سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و اكنون آلومینیوم رقیب جدی برای فولاد در صنعت خودروسازی شده است. 

وی به مناسبت برگزاری چهارمین همایش بین المللی آلومینیوم ایران كه در 22 و 23 اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: تولید فعلی آلومینیوم كشور كافی نیست و رایزنی های علمی در همایش های بین المللی زمینه ای برای دست یابی به فناوری های روز و بهره گیری از آخرین یافته های جهانی در این بخش است. 

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: تمدید قرارداد معدن بوكسیت گینه برای دوره 25 ساله با دولت این كشور از اقدام های سال گذشته بود كه قرار است مشاور اروپایی آن تا پایان تابستان 1395 گزارش فنی و مالی این پروژه را به ایمیدرو ارائه كند تا سرمایه‌گذار بین‌المللی شناسایی و كار اجرایی شود. 

به گفته وی، همچنین شركت نالكو دارنده بزرگ‌ترین كارخانه آلومینیوم‌سازی هند در مذاكراتی كه در تهران صورت گرفت، پذیرفت در قالب یك تیم 6 نفره ایرانی و هندی شیوه‌های سرمایه‌گذاری برای دوره 20 ساله شناسایی و اجرا شود. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مذاكراتی با دو شركت استرالیایی به منظور واردات بوكسیت و تولید آلومینیوم صورت گرفته است كه انتظار می‌رود در این زمینه توافق لازم به عمل آید. 
وی پروژه تولید 40 هزار تن شمش آلومینیوم با شركت چینی ان اف سی NFCبه روش بهره‌گیری از تولید (BOT ساخت ، بهره برداری وانتقال ) در خراسان شمالی را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شركت ایمیدرو اعلام كرد. 

به گفته كرباسیان، ایجاد یك واحد 400 تا 500 هزار تنی تولید شمش آلومینیوم با طرف ایتالیایی در حال مذاكره است كه چنانچه نهایی شود، امسال فعالیت اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

منصور سلطانیه دبیر چهارمین همایش بین‌المللی آلومینیوم ایران نیز در این نشست اظهار داشت: برای شركت در این همایش 120 مقاله داخلی و 20 مقاله خارجی در مدت دو روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد. 

وی برپایی نمایشگاهی از صنعت آلومینیوم در حاشیه این همایش را یادآور شد و گفت: تاكنون كشورهای آلمان، چین، فرانسه، ایتالیا، روسیه، عمان، تركیه و اسپانیا نسبت به تامین غرفه در نمایشگاه اقدام كرده‌اند. 

همچنین برگزاری كارگاه‌های آموزشی، نشست تخصصی كاربرد آلومینیوم در صنعت خودرو، نشست تخصصی زیست محیطی با مشاركت مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از ویژگی‌های چهارمین دوره این همایش به حساب می‌آید. 

بر اساس آمار گمرك ایران‌، در 11 ماه سال گذشته 114 هزار و 569 تن شمش و محصولات آلومینیومی به ارزش 211 میلیون و 680 هزار دلار صادر شد. 

برچسب ها: اقتصاد ، صنعت ، طلا
نام:
ایمیل:
* نظر: