bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرپرست سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری بوشهر:
فاطمه صفری‌زاده، سرپرست سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری نیز از آغاز مدیریتش در این سازمان تاکنون با در نظرگرفتن اهداف اساسی سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری کوشیده است تا...
بامدادجنوب- الهام بهروزی: پيگيري و نظارت بر امور طراحي، امور اجرائي و بهره‌برداري از پروژه‌هاي فرهنگي، گردشگري، اجتماعي، هنري، ورزشي، زيبا‌سازي در راستای ارتقاي سطح آگاهي عمومي و ايجاد نشاط و شادماني اجتماعي و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در شهر با همكاري سازمان‌هاي مربوط، كمك به برنامه‌ريزي و ايجاد تسهيلات لازم براي اوقات فراغت سالمندان، معلولان جسمي و حركتي و... براي گذران مطلوب اوقات فراغت و استفاده از فضاهاي فرهنگي، اجتماعي، عمومي و تفريحي شهر با مشاركت موسسات عمومي، ارگان‌ها و سازمان‌هاي مربوط و اشخاص حقيقي و حقوقي، ارائه خدمات فرهنگي، هنري، ورزشي و آموزش‌هاي عمومي به شهروندان به‌ويژه جوانان و نوجوانان در زمينه مسووليت‌ها و وظايف محوله شهرداري و انجام اموري كه بتواند به نحوي در تحقق اهداف و موضوع فعاليت شهرداري موثر باشد، شناسايي، همفكري و همكاري با انجمن‌ها، موسسات عمـومي و خيريه و همچنين تشكيلات غيردولتي و ساير موسسات مشابه در جهت نهادينه‌كردن فعاليت‌هاي آنها به‌منظور كاهش مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي و... از وظایف سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری‌های کشور است. این سازمان از بدو تاسیس خود تاکنون کوشیده است تا با سیاست‌گذاری و اجرائی کردن برنامه‌های متنوع فضای مناسبی را برای رشد و پویایی فرهنگی، هنری، اجتماعی و... شهروندان فراهم کند و با نظارت، تغییر و به‌روزرسانی مبلمان شهری در راستای زیباسازی آن اقدام می‌کند.

فاطمه صفری‌زاده، سرپرست سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری نیز از آغاز مدیریتش در این سازمان تاکنون با در نظرگرفتن اهداف اساسی سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری کوشیده است تا با اتخاذ تصمیمات بجا و برنامه‌ریزی‌های مدون در راستای ایجاد نشاط و پویایی در میان شهروندان بوشهری و زیباسازی چهره شهر پیش برود.
بر این اساس، روز گذشته سرپرست سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری بوشهر در نشستی با اصحاب رسانه، برنامه‌های این سازمان را در سال جاری تشریح کرد. 
در این نشست، فاطمه صفری‌زاده ضمن تبریک هفته معلم و فرارسیدن مبعث پیامیر اکرم (ص) گفت: اهداف سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری بوشهر در سال 95 شامل اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی شهروندان به‌ویژه در مسائل دینی و تکالیف شهروندی، انجام فعالیت‌های تبلیغاتی برای ایجاد فضای معنوی، دینی و انقلابی در شهر بوشهر، اجرای طرح‌های غنی‌سازی اوقات فراغت و کمک به افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان بوشهری، برگزاری یادواره‌ها و مراسم نکوداشت و پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران و تجلیل از خانواده‌های شهدا، تولید آثار فرهنگی و هنری برای توسعه و رشد فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، گسترش فرهنگسراها در محلات شهر بوشهر (که یکی از این فرهنگسراها در سال گذشته در محله عالی‌آباد در هفته بزرگداشت بوشهر فعالیتش را آغاز کرد و برنامه‌هایی برای تابستان و اوقات فراغت شهروندان در آن برگزار می‌شود)، همکاری با سازمان‌ها، نهادها، باشگاه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی ورزشی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، حوزه‌های هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه‌ها، حمایت سازمان از تشکیل خیریه‌های مردمی و انجمن‌های خیریه و ارتقای فرهنگ تفریح و ورزش همگانی در سطح محلات می‌شود.

وی همچنین دیگر برنامه این سازمان را در سال 95، تعامل با بنیاد شهید، پایگاه‌های نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش و سپاه در زمینه‌های اجرا و نصب المان‌ و تصاویر شهدای شهر بوشهر دانست و افزود: الحمدلله در این زمینه برنامه‌های خوبی را داریم که در بلوار مربوط به نیروی دریایی عکس شهدای نیروی دریایی (248 شهید)، بلوار نیروی هوایی عکس شهدای نیروی هوایی، بلواری که از برج شروع و به نیروی انتظامی ختم می‌شود، عکس شهدای نیروی انتظامی، گذر امام علی (ع) عکس سرداران شهید بوشهری (144 شهید) نصب می‌شود و عکس شهدای هر محله را هم در یک بیلبورد در آن محله نصب خواهیم کرد.
سرپرست سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری بوشهر در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین در نشست‌هایی که با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه و... داشتیم، قرار است المان‌ها را طراحی و به‌صورت دایمی در این بلوارها نصب کنیم و در زمینه نوردهی تصاویر شهدا با اداره برق هم مکاتباتی داشته‌ایم که با پشت سرگذاشتن تمام این مراحل ان‌شاءالله تا نیمه اول سال جاری نصب عکس شهدا در بلوار امام علی به پایان می‌رسد. البته طراحی تمام تمثال شهدا به یک شکل خواهد بود.
صفری‌زاده با اشاره به این‌که سازمان فرهنگی-تفریحی شهرداری در واحد زیباسازی شهری یک‌سری اقداماتی را برنامه‌ریزی کرده است، از جمله آنها از آغاز فروردین اقدام به جمع‌آوری بوم‌ها، پلاکاردها و داربست‌های غیرمجاز روی تیربرق‌ها و معابر کرده‌ است، یادآور شد: پاکسازی و رنگ‌آمیزی دیوارهای بتونی میدان آزادی و ورودی شهر، دیوارنویسی و پوستر‌ها، نورپردازی میدان آزادی، آماده‌سازی شهر در ایام نوروز با نصب ریسه‌ها و پرچم‌های رنگین، چراغانی میدان‌ها، نصب پرچم ایران و هفت‌سین‌هایی که در سطح شهر گذاشته شد، چراغانی میدان رئیسعلی به‌مناسبت روز مادر و هفته زن، از دیگر اقدامات این واحد بوده است.

وی در خصوص راه‌اندازی کمیته شهروندی که یکی از اهداف دیگر این سازمان در سال جاری است، گفت: در این کمیته قرار است اتاق فکرهایی تشکیل بدهیم که این اتاق‌ فکرها مرتبط با مضامینی است که امسال آنها را در دستور کار داریم. این کمیته فعالیت خود را از آغاز سال شروع کرده است و این فعالیت‌ها را ان‌شاءالله هم به‌صورت عملیاتی و هم در فضای مجازی دنبال خواهیم کرد.
صفری‌زاده در ادامه با بیان این‌که از آغاز اردبیهشت ساماندهی تابلوها و سایه‌بان‌ها در خیابان امام شروع شده است، افزود: در این زمینه با توجه به هماهنگی‌هایی که با معاونت خدمات شهری صورت گرفته است، تلاش کردیم که نخست از خیابان‌‌های اصلی شهر نظیر خیابان‌های امام، نادر و ... شروع کنیم و اگر ان‌شاءالله طبق برنامه پیش برویم تا پایان سال ساماندهی تابلوها و سایه‌بان‌ها در این خیابان‌ها به پایان می‌رسد.
وی همچنین ایجاد زمینه مشارکت بانوان در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری را دیگر اهداف این سازمان دانست و گفت: امسال به‌منظور بزرگداشت هفته معلم، کتابخانه دکتر حمیدی (واقع در پارک شغاب) را به مدت یک هفته به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار داده‌ایم. همچنین حمایت خودمان را از هنرمندان، نویسندگان و فرهنگیان بوشهر اعلام می‌کنیم، آنها می‌توانند برنامه‌ها و کارهای خود را به ما ارائه کنند و ما هم بر اساس رسالتی که داریم، از حوزه فرهنگ، هنر و شعر به‌جد حمایت خواهیم کرد. همچنین ما تصمیم گرفتیم امسال پیوست هر کار عمرانی یک کار فرهنگی نیز قرار بدهیم. 

صفری‌زاده با بیان این‌که امسال به خواست شهردار با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که امسال را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامیدند، تمام دغدغه‌مان را روی کارهای فرهنگی گذاشتیم، افزود: غلامعلی میگلی‌نژاد و شورا از بودجه شهرداری و درآمدهای خود سازمان، امسال بودجه خوبی را برای کارهای فرهنگی در اختیار سازمان فرهنگی- تفریحی قرار داده‌اند تا بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر انجام بدهیم. 
وی در خصوص فضاسازی مناسب برای بانوان گفت: مدیریت پلاژ بانوان از سوی شهردار به سازمان فرهنگی-تفریحی سپرده شده که تا چند روز دیگر این پلاژ فعالیت خود را در سال 95 آغاز می‌کند. در همین راستا از تمامی هیات‌های ورزشی خواسته‌ایم که بخشی از برنامه‌های ورزشی خود را به پلاژ بانوان بیاورند. از کانون‌های فرهنگی هم درخواست کردیم که اگر برنامه‌ای دارند و مناسب با فضای پلاژ است، می‌توانند این برنامه‌ها را در پلاژ برگزار کنند، حتی جشن‌هایی را که ویژه بانوان است می‌توان در پلاژ برگزار کرد که خدا را شکر اداره ورزش و جوانان در این زمینه با ما همکاری خوبی داشت و مجوز چندین رشته را به ما داده است که ان‌شاءالله با همکاری هیات‌های ورزشی فضا را برای ورود این رشته‌های ورزشی در پلاژ فراهم می‌کنیم. در حال حاضر پلاژ تنها فضای مناسب برای بانوان بوشهری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: