bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
با سخنرانی تاریخی در پارلمان سوریه؛
رئیس‌جمهور مردمی و قدرتمند سوریه با فرا رسیدن ماه رمضان در پارلمان این کشور به سخنرانی تاریخی پرداخت، سخنرانی که باعث شد تمامی رسانه‌های جهان به آن بپردازند.
بامدادجنوب- سیدعلی موسوی: رئیس‌جمهور مردمی و قدرتمند سوریه با فرا رسیدن ماه رمضان در پارلمان این کشور به سخنرانی تاریخی پرداخت، سخنرانی که باعث شد تمامی رسانه‌های جهان به آن بپردازند.
بشار اسد، در سخنرانی خود مقابل پارلمان این کشور ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مردم سوریه، ابراز امیدواری کرد که سال آینده سالی سرشار از عافیت و سلامتی برای سوریه باشد. وی تاکید کرد: انتخابات پارلمانی سوریه یک مساله عادی و معمولی نبود بلکه در میان کشمکش‌های سیاسی و شرایط داخلی دشوار برگزار شد و ملت سوریه بار دیگر با حضور در انتخابات و تعیین نمایندگان در پارلمان جهان را غافلگیر کردند. 

مشارکت گسترده مردم پیامی به جهان بود
بشار اسد تاکید کرد: مردم سوریه با مشارکت گسترده خود در انتخابات جهان را غافلگیر کردند. میزان مشارکت بی‌سابقه آنها پیام واضحی برای جهان بود و به آنها نشان داد که هرچه فشارها بیشتر شود آنها بیشتر به مشروعیت پایبند خواهند بود. تعداد نامزدها نیز بی‌سابقه بود. این مشارکت بی‌سابقه به‌رغم شرایط دشوار نمایندگان ایجاب می‌کند که به مسوولیت غیرعادی خود در قبال شهروندان عمل کنند طوری که با رخدادها متناسب باشد. 
رئیس‌جمهور سوریه گفت: انتخابات عادی نبود و اکنون کسانی عضو پارلمان هستند که عمیقا درد و رنج کشیده‌اند. در این پارلمان مادر شهید، کسانی که داغ دیده هستند، هنرمند و پزشکی که مجانی بیماران را معالجه کرده است، حضور دارند. در این پارلمان صدای زن و تعداد افرادی که دارای مدارک عالی هستند بالا رفته است، وی گفت: در نتیجه باید عنوان کار و فعالیت امروز ما به‌خاطر دیگران باشد نه خودمان. زمانی که بیندیشیم و با صداقت و اخلاص به‌خاطر دیگران و بعد به‌خاطر خودمان کار کنیم فساد به پایان می‌رسد. بشار اسد تاکید کرد: اصل و اساس درگیری‌های بین‌الملی تلاش غرب برای سیطره بر جهان است. درگیری‌های بین‌المللی درگیری‌های منطقه‌ای را میان کشورهایی که خواهان حفظ حاکمیت خود هستند و کشورهایی که لیست کارهای دیگران را اجرا می‌کنند، آفرید. اگر اوضاع و شرایط داخلی ما محکم و استوار باشد خیانت و فساد به ما ضربه نخواهد زد. 

‫دشمنان قصد تخریب محورهای وحدت سوریه را داشتند‬‬‬‬
اسد تصریح کرد: اصل و اساس روند سیاسی برای کشورهای حامی تروریسم ضربه زدن به قانون اساسی بود. آنها با ضربه زدن به قانون اساسی به نهادها و در راس آن ارتش ضربه می‌زنند. ستون و پایه اساسی دیگر برای ما هویت ملی و دینی است که این کشورها زمانی که دیدند این ستون اساس پایداری کشور است روی آن متمرکز شدند. طرح و نقشه آنها ضربه زدن به قانون اساسی و تنش‌آفرینی بود تا مردم سوریه را به گروه‌هایی درگیر تبدیل کنند؛ گروه‌هایی که علیه برادرانشان از غرب کمک بخواهند. وی گفت: همگان خواهان وحدت سوریه هستند اما وحدت از شهروندان آغاز می‌شود. ما در ژنو 3 سند اصولی را با طرف‌های دیگر مطرح کردیم. اما در اصل اگر درست بیندیشیم طرف‌ دیگری وجود نداشت. اصول در هر مذاکراتی مهم است. برخی کشورها پیشنهاداتی را بر اساس وحدت جغرافیایی سوریه ارائه کردند و برای تجزیه شهروندان از نظر طایفه‌ای تلاش می‌کنند. 
اسد گفت: سوریه با هرگونه گزینه‌ای خارج از اصولی که آن را وضع کرده‌ایم مخالف است. برای همگان آشکار شده که طرف‌های دیگر با خواری و با فشار به ژنو آمدند اما ما به ژنو آمدیم و تنها با میانجیگر سازمان ملل و تیمش دیدار کردیم. مذاکرات عملا حتی تا این لحظه آغاز نشده است و به سند اصول هیچ پاسخی داده نشده است. وی با انتقاد از رژیم فاشیست اردوغان گفت: آنها بر حلب تمرکز کرده‌اند اما حلب گورستان رویاهای آنها می‌شود ترکیه اجازه داد که تروریست‌ها از خاک این کشور به سوریه بیایند اردوغان اخیرا به هزاران هزار تروریست اجازه ورود به حلب را داده است. اردوغان در عرصه سیاست نقش جنایتکار قلدر را بازی می‌کند. رئیس‌جمهور سوریه گفت: فتنه در سوریه نخوابیده بلکه مرده است. آتش‌بس در تمامی مناطق سوریه فراگیر نیست و آتش‌بس موجب اجرای بسیاری از آشتی‌ها و کاهش خونریزی‌ها شده است. آتش‌بس همچنین به تمرکز تلاش‌های نظامی منجر شد؛ تلاش‌هایی که به آزادی تدمر و مناطقی در غوطه انجامید. ما به سرعت پیروزی‌هایی را کسب کردیم و نمی‌توانیم دستاوردهای بزرگ را تکذیب کنیم. مشکل آتش‌بس این بود که امریکا به آتش‌بس پایبند نیست و از عربستان و ترکیه و از اردوغانی که در خارج رسوا شده و حتی در داخل نیز تمامی اقداماتش فاش شده است، چشم‌پوشی کرد. اسد گفت: تروریسم اقتصادی و تروریسم به شکل بمبگذاری یکی است. جنگ ما علیه تروریسم ادامه خواهد داشت. تنها زمانی خونریزی به پایان می‌رسد که ما تروریسم را ریشه‌کن کرده باشیم. ما همانطور که تدمر را آزاد کردیم تمامی خاک سوریه را آزاد خواهیم کرد. هیچ گزینه‌ای پیش روی ما جز پیروزی نیست. هرگونه روند سیاسی که با از بین بردن تروریسم همراه نباشد هیچ معنایی ندارد و نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.
قدردانی از ایران و جبهه مقاومت
بشار اسد تاکید کرد: ما از مردم سوریه به‌دلیل پایداری و ثباتشان و کشورهای ایران، روسیه و چین به‌دلیل حمایتشان از ما قدردانی می‌کنیم و امیدوارم که به آنچه در رسانه‌ها درباره دودستگی و اختلافات آمده است، توجهی نکنند. ما هرگز فداکاری‌های مقاومت ملی در لبنان و جنگش علیه تروریسم را فراموش نمی‌کنیم. خون قهرمانان مقاومت لبنان با خون ارتش سوریه آمیخته شده است. پس درود به قهرمانی و وفاداری مقاومت.

برچسب ها: بین الملل ، بشار اسد
نام:
ایمیل:
* نظر: