bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
شیوه جدید مدیریت آقای معاون؛
در استان بوشهر و در محدود پروژه‌های عمرانی که بودجه‌های آنها به‌صورت قطره‌چکانی تزریق می‌شود، بی‌توجهی و بی‌سوادی مسوولان ارشد عمرانی نتایجی مشابه دولت قبل را به‌وجود آورده است و اگر اقدام عاجلی برای رفع مشکلات این بخش صورت نگیرد
بامدادجنوب: پروژه‌های عمرانی همواره به‌عنوان شاخصی از عملکرد دولت‌ها شناخته می‌شوند و سهم بودجه‌های عمرانی ملاکی برای سنجش میزان توجه دولت‌ها به امر توسعه است. با این حال، این بخشی از کار است و کیفیت پروژه‌های اجرا شده نیز اهمیت زیادی دارد.
در دولت گذشته با وجود این‌که به‌دلیل افزایش درآمدهای نفتی پروژه‌های عمرانی زیادی کلید خورد، بخش زیادی از آنها به‌دلیل استفاده از مصالح نامناسب و یا عجله در انجام پروژه‌ها، کیفیت خوبی نداشته‌اند و این موضوع علاوه بر هدر رفتن منابع ملی، دردسرهایی را نیز برای دولت یازدهم ایجاد کرده است.
حالا به‌گوش می‌رسد که در استان بوشهر و در محدود پروژه‌های عمرانی که بودجه‌های آنها به‌صورت قطره‌چکانی تزریق می‌شود، بی‌توجهی و بی‌سوادی مسوولان ارشد عمرانی نتایجی مشابه دولت قبل را به‌وجود آورده است و اگر اقدام عاجلی برای رفع مشکلات این بخش صورت نگیرد، همان نتایج دولت قبل و حتی بدتر از آن حاصل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استاندار بوشهر، سید‌محمد‌حسن باستی در نشست شورای فنی استان بوشهر نکات بسیار مهمی در رابطه با توسعه عمرانی بوشهر بیان داشته است. حرف‌هایی که بیش از همه بوی «توسعه کارگربنیاد» استان بوشهر داشت. به‌نظر می‌رسد که در حوزه عمرانی،‌ این خبر مهم‌ترین خبر تمام سال‌های بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر‌ و امید است که اگر به‌درستی مورد توجه مدیران ارشد کشور قرار بگیرد، قاعدتا باید فکری برای عمران و آبادی استان بوشهر کنند.
معاون محترم عمرانی استاندار در این نشست گفته است: «در تمام سال‌های گذشته در نظام فنی و اجرائی زیاد به‌دنبال آزمون خطا رفته‌ایم». این امر که امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا مردود است، معلوم نیست چگونه همچنان در دستور کار ارشدترین مقام عمرانی استان قرار دارد. 
ایشان همچنین اعتراف می‌کند که میزان شناخت و روزآمدی شخص ایشان ‌به‌عنوان عالی‌ترین مقام عمرانی استان در زمینه‌های تخصصی بسیار کم و ناچیز است. باستی در واقع با این حرف دارد به‌صورت عملی می‌گوید که در همه این سال‌ها مدیران فنی و عمرانی استان بوشهر «پیاده» بوده‌اند. 
به این ترتیب می‌توان گفت که در سه سالی که از دولت تدبیر و امید می‌گذرد، استان بوشهر راهبردی برای توسعه اقتصادی نداشته و توسعه بوشهر در مسیر بادهای موافق بوده است. سوالی که در این‌جا مطرح است این است که ایشان چرا با علم بر قدیمی بودن علم خود و مجموعه زیر مجموعه استعفا نمی‌دهد؟

از دیگر اعترافات معاون عمرانی استاندار بوشهر این مهم است که ما « تنها در 55 درصد از پروژه‌های استان سرپرست کارگاه مقیم داریم که این موضوع یک آسیب جدی به‌شمار می‌رود چراکه به روند منظم و فنی و طبق برنامه پروژه آسیب می‌زند». این جمله کوتاه به ما می‌گوید که توسعه استان بوشهر که باید در کارگاه‌های سازندگی استان رقم بخورد، نه به دست مهندسین خبره که به‌وسیله برادران افغانی در حال شکوفه دادن است. این فاجعه نشان می‌دهد که همان نقشه‌های اسقاط که به وسیله مهندسین غیر روزآمد تهیه شده و به‌دست کارگرهای زحمت‌کش اجرا شده است چقدر باعث شکوفایی استان می‌شود!
استقرار نداشتن رییس کارگاه در محل اجرای پروژه یک فاجعه مدیریتی برای استان است. این اعتراف مهم معاون عمرانی استاندار به ما می‌گوید که توسعه عمرانی استان بوشهر باری به هر جهت و «کارگر ساخت» است. این اعتراف به ما می‌گوید که معاون استاندار مدیر نیست زیرا فرامین ایشان تنها به‌وسیله کارگرهای روزمزد و یا کنتراد کار اجرا می‌شود.
ایشان در ادامه به‌جای دستور دادن به پیمانکاران، به استدعا از آنها روی می‌آورد و خواهش می‌کند که سرپرستان کارگاه‌ها در پروژه‌های عمرانی حضور داشته باشند و تاکید می‌کند که این کار اشتغال کارشناسان فنی و فارغ‌التحصیلان در پروژه‌ها را به همراه دارد.
این ها همه نوبر بهار امسال است. توسعه یک استان که مرکز اقتصاد و انرژی کشور است، به‌وسیله افاغنه پیگیری و اجرا می‌شود و مهندسین بوشهری هم باید در سایه نداشتن توان کافی معاون استاندار از دیدن نحوه اجرای پروژه‌های استان خون دل بخورند.

جالب‌تر این است که مقام ارشد استان هم در همان روز از «مقامات دادگستری» می‌خواهد که مانع از تعطیلی پروژه‌های عمرانی استان شوند. به‌نظر این خبر و افاضات محمدحسن باستی نشان می‌دهد که استان یتیم و بی‌کس مانده است. استاندار ناتوان بوشهر هم در حالی که قدرت به‌کار واداشتن یک شرکت کوچک پیمانکاری را ندارد قطعا نمی‌تواند راهبری مسائل عمده اقتصادی و عمرانی استان را انجام دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: