bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
غیبت نمایندگان استان؛
تقویت شورای برنامه‌ریزی و توسعه هر استان منجر به اتخاذ اقداماتی خواهد شد که باعث رشد و توسعه شهرها، ‌بخش‌ها و روستاهای هر استان می‌شود؟
محسن قاسمی زاده:
تقویت شورای برنامه‌ریزی و توسعه هر استان منجر به اتخاذ اقداماتی خواهد شد که باعث رشد و توسعه شهرها، ‌بخش‌ها و روستاهای هر استان می‌شود؟
اگر بخواهیم مواضع رسانه‌ای خود را در قبال نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مفید و مختصر بیان کنیم، باید گفت: شورای برنامه‌ریزی محل اجماع و اظهار‌نظر مسوولان و اتخاذ راه‌کار‌های عملی برای از میان بردن مشکلات پیش روی استان‌ها است.
در هفته گذشته نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه بوشهر با هدف توزیع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای سال 95 میان شهرستان‌های10گانه استان و با حضور استاندار‌، فرماندار و سایر مسوولان استان در ساختمان استانداری بوشهر برگذار شد.
از نکات مهم و قابل ذکر این نشست حاضر نبودن نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بود که جای سوال و بسی تامل داشت:
بر اساس ماده 178 قانون برنامه پنجم توسعه و بند ج تبصره این ماده دو نفر از نمایندگان استان با پیشنهاد مجمع نمایندگان و تصویب مجلس به‌عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نمایندگان در هر شهرستان به‌عنوان ناظر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان عضویت خواهند داشت.

چهار نماینده استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی که پس از انتخابات 7 اسفند به بعد موفق به انتخاب ریاست مجمع نمایندگان نشده‌اند و در این زمینه هماهنگی اختلافاتی داشته در این نشست حضور نیافتند تا مهر تائیدی شایعه بر کشمکش‌ها بر سر ریاست مجمع همچنان ادامه داشته باشد.
همان‌طور که نماینده مردم دشتی و تنگستان در هفته‌های اخیر به آن اشاره کرد و تا‌کنون نیز حل و فصل نشده است.
اینجا یک سوال؟ به‌راستی آیا بحث بر سر رئیس مجمع چقدر می‌تواند مهم و کارساز باشد؟ آیا دفاع از ملت در راستای توزیع اعتبارات استانی و ملی مهم است یا مسائل مرئی و از پیش پا افتاده که هیچ سودی برای مردم و استان محرومی چون بوشهر نخواهد داشت، آیا مطالبه‌گری و لابی کردن با مسوولان کشوری برای جذب اعتبارات بیشتر برای این استان مهم است یا موضوعات کاملا بی‌هدف؟
به‌جای بحث وجدل بر سر این‌که چه کسی رئیس باشد، بیاییم اعضای کمیسیون کشاورزی، عمران و برنامه و بودجه مجلس را به مناطق محروم این استان دعوت کنیم تا ضمن بازدید از طرح‌های نیمه تمامی که سال‌هاست خاک می‌خورد، تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی شود.

بیایید از سایر نمایندگان با نفوذ مجلس الگوبرداری کنید، نمایندگان کلان شهرهایی که تمام اعتبارات عمرانی کشور را می‌بلعند.
ضروری است نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی با تفاهم همدلی و تعامل با دولت تدبیر و امید در راستای توسعه آبادانی استان بوشهر گام بردارند در غیر این صورت فرصت‌ها در حال سوختن است، آن‌طور در زمینه حمل و نقل ریلی، آزاد راه، سدسازی عقب افتاده‌ایم.
محسن قاسمی‌زاده
 

نام:
ایمیل:
* نظر: