bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
برای حضور قدرتمند در انتخابات 96؛
وزارت کشور زنگ انتخابات را به صدا در آورد تا خواسته یا نا‌خواسته جامعه به سمت انتخاباتی شدن برود بار دیگر شاهد ‌رویارویی بزرگی در سپهر سیاسی ایران باشیم. با توجه به اهمیت موضوع...
بامدادجنوب- مریم خوئینی:
وزارت کشور زنگ انتخابات را به صدا در آورد تا خواسته یا نا‌خواسته جامعه به سمت انتخاباتی شدن برود بار دیگر شاهد ‌رویارویی بزرگی در سپهر سیاسی ایران باشیم. با توجه به اهمیت موضوع، رئیس‌جمهور نیز تلاش می‌کند تا همه سربازان خود (چه آنها که گوش به فرمانش بودند، چه آنهایی که نبودند) را دور هم جمع کرده و با ارائه برنامه‌ایی جدید همه را برای این رقابت حساس آماده کند. بر همین اساس او استانداران خود را به مرکز فراخواند و با دادن اختیارات بیشتر به آنها اولین گام محکم انتخاباتی خود را برداشت. حال این‌که نماینده ارشد دولت در بوشهر چقدر در این همراهی موفق خواهد بود گذر زمان پاسخگوی آن خواهد بود.
حسین بردستانی از فعالان شناخته شده سیاسی و تنها گزینه اصلاح‌طلبان حاضر در لیست امید جنوب استان، درگفت‌وگو با بامداد جنوب، در این‌باره می‌گوید؛ سه سال از تصدی‌گری دولت دکتر روحانی با شعار خاص خود، یعنی تدبیر و امید می‌گذرد و در این میان تحلیل میزان اثرگذاری این دولت بر استان زرخیز بوشهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استانی که متاسفانه در انتخاب چنین دولت‌هایی همیشه پیش قراول بوده اما بعد از استقرار دولت، از کمترین توجهی برخوردار می‌شود.

بردستانی توضیح ‌‌داد ‌که با بررسی فاکتورهای اقتصادی و وضعیت معیشتی مردم استان (به‌خصوص در بحث رفع بحران بیکاری که خود از مولفه‌های اصلی رکود اقتصادی به‌شمار می‌آید) که پایتخت انرژی ایران را در قلب خود دارد، مبرهن است که متاسفانه دولت تدبیر و امید از بین تمامی دول جمهوری اسلامی ایران، کمترین توجه را به استان بوشهر داشته است. برای مثال همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، همچنان مشکل اشتغال در این استان که بیشترین صنایع انرژی در سطح خاورمیانه در آن قرار دارند، یکه تازی می‌کند آن‌وقت داعیه منطقه آزاد تجاری هم داریم پروژه‌ای که امکان‌سنجی نشده است.
این فعال سیاسی با بیان این‌که مسائل مطرح شده در سطور بالا تحلیل و تفسیرهای فراوانی دارد. که می‌توان به آنها اشاره کرد، گفت: استان بوشهر به جهت کمی جمعیت، در سبد رای این دولت حجمی ندارد و بنابراین در امر مهم انتخابات نقش موثری ایفا نمی‌کند. شاید به همین دلیل، نیاز اساسی جهت توجه به آن دیده نشده است و ما نیز شاهد تحولات عمرانی از جمیع جهات در این مدت نبوده‌ایم.
عملکرد نماینده ارشد دولت در استان نیز بی‌تاثیر نبوده است. بی‌شک اگر دولت مردان در استان‌ها خوش بدرخشند، توجه رئیس‌جمهور را به منطقه جلب خواهند کرد.
بردستانی با اشاره به این موضوع گفت: دولت دچار نوعی خطای هاله‌ای شده است (‌به‌نوعی خطا در شناخت و تصمیم‌گیری گفته می‌شود که تحت تاثیر ذهنیت قبلی قضاوت کننده شکل می‌گیرد و می‌تواند از حقیقت و انصاف به دور باشد)، با این تفسیر که قناعت و طبع خاطر بلند بوشهری‌ها، سبب شده که دولت جهت ماراتن ریاست جمهوری سال ۹۶ آسوده خاطر باشد.

وی با تاکید بر این‌که اقدامات دولت با توجه به اطلاعات و گزارشات غیر صحیح از این استان صورت گرفته است تصریح کرد: ‌نوعی خود فریفتگی در سطوح کلان دولت در پایتخت با توجه به گزارشات واصله شکل گرفته است، بنابراین دولت مثل مدیری است که اسیر نقطه کور از چهار نقاط پنجه جوهری (‌ناحیه‌ای که ویژگی‌ها و رفتارهای مدیر برای خودش ناشناخته است ولی برای دیگران شناخته شده است) عمل می‌کند. 
بردستانی با اشاره به اهمیت در راه بودن ماراتن انتخاباتی ۹۶، گفت: انتظار معجزه‌گری از دولت نه تنها در استان بوشهر بلکه در تمامی مناطق کشور کاری سخت و دشوار خواهد بود، مگر این‌که دولت تغییرات ساختاری را در دستور کار خود قرار دهد و بتواند با این اقدام رضایت عمومی را به دست بیاورد. برای این مهم لازم است تحلیل سریع آماری از استان از نگاه فردی ثالث و کاملا بی‌طرف جهت مبرهن شدن داده‌ها و ستادنده‌ها در این مدت داشته باشد. تغییرات اساسی در راس هرم مدیریت‌ها و استفاده از مدیران غیر منفعل، چابک و اعجازگر که بعضا جامع‌الشرایط باشند در دستور کار خود بگذارد و همچنین یک سیستم گزارش‌دهی شفاف و واقعی در مناطق مختلف تحت عنوان بازوهای مشارکتی و مشورتی مستقر کند.

وی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید در استان بوشهر کارنامه مطلوبی در زمینه رفاهیات و عمران توسعه جامعه مردمی نداشته است و اگر مسائل سیاسی را کنار بگذاریم، این دولت ضعیف‌ترین کارنامه غیر سیاسی به‌خصوص در بحث عمران و توسعه در استان خواهد گرفت، ‌آن هم به این دلیل که به نخبگان و شایسته‌سالاران استان بها داده نشد، تا دولت گرفتار نارضایتی در این استان باشد که به‌نظر می‌رسد خودش از آن آگاه نیست.
گفتنی است بحث نارضایتی برخی نیروهای سیاسی از استاندار پیش از این در سالروز پیروزی دولت تدبیر و امید نیز مطرح شده است. حالا باید در این مدت باقیمانده، آیا شاهد تغییر رویکرد استاندار خواهیم بود یا خیر و اگر این اتفاق رخ نداد دولت چه تصمیمی می‌گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: