bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
ستادهای روحانی از سال 92 تا 96؛
طبق جدول زمان‌بندی انتخابات سال 96‌، تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری طبق قانون به مدت 20 روز از 8 تا 27 اردیبهشت 96 انجام می‌شود تا...
طبق جدول زمان‌بندی انتخابات سال 96‌، تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری طبق قانون به مدت 20 روز از 8 تا 27 اردیبهشت 96 انجام می‌شود تا حسن ورحانی و رقیبانش بار دیگر خود را برای آزمونی سخت مهیا کنند. با این حال کاندیداهای احتمالی چند صباحی است که به‌نوعی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند. رویدادی که بهانه‌ای شد تا نگاهی به ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات گذشته داشته باشیم و حال و احوال فعالان ستاد او ‌را پس از سه سال جویا شویم. در حالی که گَرد فراموشی گُرده اعضای ستادهای روحانی در استان نشسته و بسیاری از اعضای این ستادها حتی تمایلی هم به رای دادن به رئیس دولت یازدهم در انتخابات بعدی ندارند، به‌نظر می‌رسد جمع کردن آنها اندکی سخت باشد. محمدباقر سعادت که ریاست ستاد را عهده دار بود ‌حالا توانسته راهی بهارستان شود و به‌نظر می‌رسد که این روزها شکایتی نداشته باشد هر چند او یک سال پس از‌ روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با نارضایتی از مجموعه استانداری خارج شد و به گفته‌ خودش کارش به جای رسیده بود که می‌خواست سر در چاه کند و بنالد. حال باید دید حال روز دیگر فعالان ستادی چطور است.

محسن قاسمی‌زاده یکی از فعلان ستاد انتخابات حسن روحانی در شهرستان تنگستان، در گفت‌وگو با بامداد جنوب، در این‌باره می‌گوید؛ به نظر می‌رسد فعالان ستادهای انتخاباتی فراموش شده‌اند. 
قاسمی‌زاده با بیان این‌که فعالان ستادی پس از پیروزی کاندیدای مورد حمایت‌شان، انتظار دارند که به همان اندازه که در ستادها زحمت کشیده‌اند، مزد دست خود را هم ببینند، تصریح کرد: اما اینجا پس از سه سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، این اتفاق رخ نداد مجاهدین روز شنبه وارد عرصه شدند و دلسوزان را به حاشیه راندند.
او با اشاره به انتصاب‌های جدید در استان و شهرستان، تصریح کرد: در حال حاضر ما شاهد روی کار آمدن نیروهای ستادی قالیباف، لاریجانی و حتی محمود احمدی‌نژاد در قالب بخشدار و یا مدیرکل ‌هستیم که به خدمت گرفته می‌شوند.
قاسمی‌زاده با تاکید بر این‌که اتفاقات اینچنینی باعث نارضایتی فعالان ستادی می‌شود که در آن روزهای حساس دلسوزانه برای پیروزی حسن روحانی تلاش کردند، گفت: امیدوارم این رویه غلط ادامه پیدا نکند و با تغییر نگرش در مجمع دولت؛ چه در مرکز و چه در استان، فعالان ستادی سال 92 بار دیگر، با شوری دوباره ستادهای انتخاباتی سال آینده را رونق ببخشند.

صدای گلایه‌هایی در شمال استان نیز شنیده می‌شود، رئیس ستاد روحانی در شهرستان گناوه، حالا بر کرسی شهرداری این شهرستان نشسته است و با مصائب و مشکلات خاص خود دست به گریبان است. با این حال برخی از جوانان اصلاح‌طلب، با تاکید بر این‌که در شرایط کنونی حامی او هستیم اما انتقاداتی بر او و نوع نگاهش به جوانانی که او را در سال 92 تنها نگذاشتند، وارد می‌دانیم. 
قابل ذکر است در هر انتخاباتی جوانان نیروی محرکه ستادها هستند و بیشترین نقش را در تبلیغات برعهده دارند. نگه داشتن جوانان حامی و افزودن به آنها برای انتخابات سال آینده، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان ستادی است.
به یاد دارم در اولین روزی که به ستاد جوانان روحانی سر زدم، این ستاد هنوز به‌طورکامل راه‌اندازی نشده بود و تنها چند جوان در آنجا مشغول فعالیت بودند که برخی از آنها را از قبل می‌شناختم و با برخی نیز در بحبوحه انتخابات آشنا شدم. جوانانی که از همان روزهای ابتدایی و نه دو سه روز آخر بدون هیچ سهم خواهی برای پیروزی کاندیدا خود تلاش کردند‌ اما حالا کجا هستند؛ برخی از دوستان از همان ابتدای کار یعنی اوایل انتصاب استاندار با بی مهری‌های مواجه شدند و تصمیم گرفتند عرصه سیاسی را ترک کرده و به مسائل اقتصادی بپردازند. برخی دیگر نیز که تعدادشان اندک است به‌نوعی جذب بدنه دولت شده‌اند، برخی دیگر از جمله اعضای انجمن اسلامی دانشگاه خلیج فارس با وجود تحصیلات عالیه با دغدغه اشتغال و کار دسته و پنچه نرم می‌کنند.
مهدی موجی، یکی از فعالان جوان ستاد انتخاباتی روحانی در بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب در این‌باره گفت: در کل من آن حمایتی را که انتظار می‌رفت از فعالین ستاد جوانان صورت پذیرد را مشاهده نکردم. به نظرم نمایندگان روحانی نسبت به حامیان جوانش در دوره پیش از انتخابات قدرنشناس بوده‌اند.

او با بیان این‌که طبیعتا پس از پیروزی مدعیان حمایت از روحانی بسیار زیاد شدند و حتی حامیان سایر کاندیداها هم خود را حامی دو آتشه روحانی جا زدند و جا انداختند، گفت: به یاد دارم در رورهای ابتدایی راه‌اندازی ستاد تعداد فعالان به انداره انگشتان دو دست هم نمی‌رسید اما حالا به نظر می‌رسد دولت اکثر حامیان روزهای سخت خویش را فراموش کرده و حتی گاهی به تازه از راه رسیده‌هایی میدان داده است که پس از پیروزی حامی سینه چاک روحانی شده‌اند.
با این حال به نظر می‌رسد نماینده عالی دولت در استان که نقش دست اول و مهمی در نابودی ستادها داشت به عمد آنها را نابود کرد تا عده‌ای از نزدیکان خود که حتی به ستادهای رقیب روحانی در بوشهر کمک کرده‌ بودند را برکشد، حالا باید پاسخگوی رفتارها و اقدامات خود باشد، چراکه حامیان روحانی به هیچ عنوان حاضر نیستند با هدایت وی در انتخابات آینده شرکت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: