bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
تارتار از اشتباهات عجیب داوری گفت؛
هفته پنجم لیگ آزادگان، روز جمعه برگزار شد و نمایندگان استان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن دو برد ارزشمند بود.
در اولین بازی این هفته پارس جم که در یزد به مصاف تیم فولاد این شهر رفت توانست در دقیقه 94 با گل اکبرخواه به پیروزی برسد.
شرح بازی: به گزارش دی‌اسپورت، بازی به‌رغم حملات پراکنده دو تیم در نیمه اول چنگی به دل نزد و دو تیم بدون گل به رختکن رفتند اما نیمه دوم را فولاد میزبان بهتر آغاز کرد و دو فرصت مناسب این تیم را نبی‌زاده و حسینی به هدر دادند. پس از این دو موقعیت مطلوب نوبت به پارس جنوبی رسید تا جلو بکشد‌. شاگردان تارتار حتی به گل هم رسیدند اما کمک داور آفساید اعلام کرد‌. در یک حمله دیگر هم پارسی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند که روی همین صحنه تارتار معترض شد و به وسیله داور اخراج شد‌. البته حمید آسیابانپور هم برای این‌که از قافله عقب نماند به قضاوت داور معترض شد و به وسیله داور اخراج شد تا دو تیم در ده دقیقه پایانی بدون سرمربی کار را پی بگیرند. هرچه به لحظات پایانی نزدیک می‌شدیم قوای بدنی یزدی‌ها بیشتر تحلیل می‌رفت اما تعویض‌های کادرفنی جم کمک زیادی به جنوبی‌ها کرد تا به هدفشان برسند، چراکه ثانیه‌هایی پیش از سوت پایان یک تازه وارد، ساخت و یار تعویضی دیگر نواخت تا سه امتیاز شیرین به حساب پارسی‌ها واریز شود .

مهدی تارتار در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که خدا را شکر امروز بازی خوبی انجام دادیم، افزود: برد در این بازی برای ما خیلی مهم بود و به همین دلیل بچه‌ها تا آخرین لحظه در زمین مسابقه جنگیدند. خدا را شاکرم که بچه‌ها توانستند در ثانیه‌های پایان مسابقه گل پیروزی را به ثمر برسانند تا با 3 امتیاز شیرین از به جم برگردیم. در کل فکر می‌کنم که مستحق این پیروزی بودیم و مطمئنا این روند ادامه خواهد داشت.
وی در پاسخ به این‌که از عمکلرد شاگردانش راضی است یا خیر، گفت: آنها در این بازی، بازی خوبی به نمایش گذاشتند و زحمت زیادی برای کسب این نتیجه کشیدند. روند رو به رشد ما خیلی خوب است و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد. هر چند که تیم ما در دقیقه 94 به گل پیروزی رسید اما ما قبل از این‌که یک گل سالم زده بودیم اما داور به اشتباه آن را مردود اعلام کرد. علاوه بر این یک پنالتی صد درصد هم داور بازی برای ما نگرفت و پس از آنها به‌راحتی مرا اخراج کرد.
تارتار در پاسخ به این‌که چرا داوران طی هفته‌های گذشته، به‌راحتی سرمربیان تیم‌ها را اخراج می‌کنند، تاکید کرد: اگر داور در بعضی از صحنه‌ها اشتباه کند، برخی مربیان به‌شدت اعتراض می‌کنند که در این صورت داور مسابقه حق دارد آنها را اخراج کند‌ اما برخی از مریبان مثل من بی‌آن‌که حرف تندی بزنم و یا فحاشی کنیم، به‌راحتی از زمین اخراج می‌شویم که این خود جای تعجب دارد. اگر چنین داوری در بازی قطر و ایران سوت می‌زد، با این وضعیت می‌توانست چند‌بار آقای کی‌روش را از زمین مسابقه اخراج کند. همان‌طور که در ابتدا گفتم، داور یک پنالتی و یک گل ما را مردود اعلام کرد که به‌خاطر این‌ من یک اعتراض کوچک کردم و او به‌راحتی مرا اخراج کرد. مگر می‌شود با یک بار اعتراض کردن کسی را اخراج کرد؟ از کمیته داوران و مسوولان می‌خواهم که به این موارد رسیدگی جدی کنند تا حرمت مربیان حفظ شود و یک داور جوان به خودش اجازه ندهد با یک جمله معمولی، یک مربی با تجربه را از زمین مسابقه اخراج کند و این شامل بنده نمی‌شود. اقای مرزبان هم در این هفته اخراج شد و داور به وی توهین کرد. بنا‌بر‌این از کمیته داوران انتظار داریم که برخورد جدید متخلفان کند.

وی در پایان در مورد بازی با سپید رود گفت: ما یک بازی شش امتیازی با این تیم رشتی در پیش داریم که از تیم‌های خوب لیگ آزادگان است. ولی هدف اصلی ما این است که سه امتیاز این بازی دشوار را کسب کنیم که ارزش زیادی برای ما دارد.
فولاد یزد با قبول این شکست در همان امتیاز سه باقی ماند و با یک پله تنزل به رده چهاردهم جدول رسید‌. پارس جنوبی هم با سه امتیاز بازی امروز ۱۱ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد.
در ادامه این هفته، ایرانجوان توانست در یک بازی خانگی، با نتیجه 3 بر 2 تیم ملوان را شکست دهد تا اولین سه امتیاز خود را در لیگ امسال کسب کند.
شرح بازی: به گزارش فوتبال بوشهر، ایرانجوان ابتدا روی اشتباه دروازه‌بان و مدافعانش با یک گل عقب افتاد. روی این گل تیزهوشی شاهین ثاقبی با تجربه بسیار به چشم آمد. نیمه اول با همان یک گل خاتمه یافت. برخی بازیکنان ایرانجوان در این نیمه پر اشتباه ظاهر شدند تا خرمزی مجبور به تعویض شود. در نیمه دوم طارمی با انگیزه و یک جوان اصیل بوشهری به میدان آمدند تا موتور ایرانجوان با میدان‌داری صادق گشنی روشن شود. سماجت قائدی باعث شد تا یک کرنر نصیب بوشهری‌ها شود و امیر تهمورثی پیش تاخته گل تساوی بازی را به ثمر برساند. در ادامه باز هم جوان 18 ساله و ریز نقش بوشهری خوش درخشید تا تعویض‌ها برگ برنده خرمزی لقب بگیرند. ارسال زیبای نامجو با ضربه بی‌نقص بابا محمدی گل دوم ایرانجوان را رقم زد. محمدی روی هوا اثر بیشتری دارد به شرط آن‌که ارسال‌های خوبی برای او صورت گیرد.
در حالی که ایرانجوان قصد داشت بازی را اداره کند، روی یک ارسال و مانند گل اول، این بار نور محمدی مدافع پیش تاخته انزلی گل تساوی را وارد دروازه ایرانجوان کرد. مهدی قائدی که می‌خواست در اولین حضورش نامی برای خود دست و پا کرده باشد روی یک حرکت انفرادی پاس زیبایی را برای تهمورثی ارسال کرد اما کاپیتان ایرانجوان توپ را وارد دروازه ملوان نکرد. در دقیقه 85 جوان آینده‌دار فوتبال بوشهر خود دست به کار شد و از فاصله 25 متری با یک بغل پای حرفه‌ای ورزشگاه را منفجر کرد و گل سوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه ملوان رو به بازی هوایی آورد و چند موقعیت خطرناک را ایجاد کرد اما خط دفاع ایرانجوان اجازه گلزنی به آنها را نداد و پیروزی ارزشمندی را کسب کرد. 

محمود آرامش در گفت‌وگو با بامداد جنوب با اشاره به این نکته که با وجود این‌که ایرانجوان برنده این بازی بود اما دو نیمه کاملا متفاوت را مشاهده کردیم، افزود: در نیمه اول تیم ملوان کاملا بر بازی سوار بود و حملات متعدی را روی دروازه ما ایجاد کرد که بالاخره توانست در این نیمه یک گل به ما بزند. در واقع ملوان در این نیمه مستحق این گل بود. بازیکنان در این نیمه بسیار ضعیف عمل کردند و بازی را وا داده بودند. در بین دو نیمه ما با بازیکنانمان صحبت‌های زیادی در مورد نحوه بازی کردن در برابر ملوان کردیم و خداراشکر، این صحبت‌ها نتیجه داد. در نیمه دوم تیم ما بازی را در دست گرفت و توانستیم در این نیمه عملکرد بسیار خوبی نشان دهیم و بازی باخته را با برد به پایان برسانیم. با این برد هم روحیه بازیکنان بیشتر شد و هم وضعیتمان در جدول مسابقات بهتر شد.
وی در ادامه در مورد عملکرد درخشان مهدی قائدی، زننده گل پیروزی ایرانجوان در این بازی گفت: جوانان زیادی امثال مهدی در بوشهر وجود دارند که اگر به آنها بها داده شود، در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. مهدی در این بازی خود را به‌خوبی اثبات کرد و نشان داد که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از بهترین‌های ایران تبدیل شود. لازم به ذکر است که من 15 بازیکن مثل مهدی می‌شناسم که استعداد بالایی در فوتبال دارد و منتظر هستند که مریبان به آنها توجه کنند. قائدی را هم آقای بازیاری به من معرفی کرد که پس از مشاهده بازی‌اش، او را به سرمربی تیم، آقای خرمزی معرفی کردم. خرمزی هم پس از دیدن بازی‌های خوب و استعداد بالای این بازیکن، درخواست داد که با این بازیکن 18 ساله قرارداد ببندیم. خدا‌را‌شکر همان‌طور که گفتم او خیلی خوب توانست جواب اعتماد ما را بدهد. امیدوارم روند رو به رشد این بازیکن همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه در مورد عملکرد دیگر بازیکنان ایرانجوان یادآور شد: در نیمه اول هیچ کدام از بازیکنان عملکرد خوبی نداشتند. اما در نیمه دوم وضعیت تغییر کرد و به غیر 2 تا 3 بازیکن، بقیه بازیکنان خیلی خوب ظاهر شدند و توانستند برد شیرینی را در بوشهر برای ایرانجوان رقم بزنند. امیدوارم که عملکردی که در نیمه دوم این بازی داشتیم، در بازی بعدی هم که در خارج خانه است تکرار کنیم تا با بردی دیگر، رتبه خود را در جدول مسابقات ارتقا دهیم.
وی در پایان در مورد هواداران ایرانجوان گفت: خوشبختانه آنها استقبال خوبی از این بازی کردند و تا آخرین لحظه از ما حمایت کردند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشند و آنها در بازی‌های خانگی استقبال خوبی به عمل آوردند و از ما حمایت کافی کنند. در مجموع فعلا تیم در مسیر خوبی قرار گرفته است و در این مسیر به حمایت آنها نیازمند هستیم.
بهترین بازیکن میدان: مهدی قائدی (با تقدیر از امیر تهمورثی) 
خرمزی در مصاحبه‌هایش گفته بود یک جوان بوشهری را رو خواهد کرد که این‌گونه هم شد. جوان ناشناخته بوشهری در اولین بازی رسمی خود کاری کرد که تا مدت‌ها مایلی‌کهن و فریاد شیران بازی او را از یاد نبرند. این جوان نوید ظهور یک پدیده جدید را در فوتبال ایران می‌دهد به شرط آن‌که قدر خود را بداند و به حرف مربیانش گوش دهد.
ایرانجوان با کسب اولین برد فصل تا مکان یازدهم جدول بالا رفت و حالا خرمزی و تیمش با آرامش بیشتری کار را ادامه می‌دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: