bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۴
شاید تصور شود که زمان نوشتن این سرمقاله گذشته است، اما بنا به‌دلایلی این موضوع را در این بازه زمانی مورد بررسی و اشاره قرار خواهیم داد. انفجار تروریستی روز جمعه در مسجد امام صادق شهر کویت، نشان داد که تروریسم تکفیری تا کجا ادامه خواهد داد و آنهایی که دست این تروریسم را باز گذاشته‌‌اند، به چه فکر می‌کنند.

این یادداشت را ننوشتم تا واکنش مقامات کویتی را مشاهده کنم، کشوری که اندکی از توحش موجود در شبه‌جزیره به‌دور است و خود طعم تلخ ویرانی، غارت و چپاول ناشی از جنگ را کشیده و چشیده است. واکنش امیر کویت و دیگر مسوولان این کشور جالب بود – البته در قیاس با سران آل وحشت در عربستان؛ کویت از حداقل دمکراسی، مجلسی که منتخب مردم است و احزابی که در آن فعالیت سیاسی می‌کنند، برخوردار است. در این کشور 38 تا 40 درصد شیعیان از زمان‌های دور زندگی می‌کنند. مردمی که در سختکوشی، صداقت، شهامت و دینداری زبان‌زد هستند و وطن‌پرستی آنها باعث شده در ساختار سیاسی این کشور هم حضور قابل قبولی داشته باشند.

در کویت طیفی وجود دارد که تفاوتشان با ابوبکر البغدادی تنها در جایگاهشان است، آنها در مجلس الامه کویت حضور پررنگی دارند، با تروریست‌های تکفیری در همه مناطق جهان ارتباط داشته و جمعیت‌های خیریه این کشور سالانه ده‌ها میلیون دلار را صرف کمک به این تروریست‌ها می‌کنند. افرادی مانند ولید الطبطبائی در زمره همین افراد هستند. او از ابتدای شروع بحران سوریه، با کمک برخی از هم‌پالکی‌هایش به کمک گروه‌های تروریستی این کشور رفت و بر اساس تقسیم کار صورت گرفته، وظیفه تجهیز گروه تروریستی احرار الشام را بر عهده گرفت. او بارها و بارها با عبور از مرزهای ترکیه به خاک سوریه رفت و با تروریست‌ها هم‌سفره شد و اسکناس‌های 200 دلاری میان آنها توزیع کرد.

بیش از 1500 شهروند کویتی عضو گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف عراق، سوریه، لبنان، یمن و حتی پاکستان و افغانستان هستند که بیش از یک‌هزار نفر از آنها در عراق و سوریه به‌سر می‌ّبَرند و آنجا سر می‌بُرند. در این کشور فردی بنام احمد جارالله زندگی می‌کند که سردبیر روزنامه السیاسه است، یار غار صدام حسین معدوم و یک ضد ایرانی چند آتشه که معمولاً سرمقاله‌ها و گزارش‌های روزنامه‌اش یکی در میان علیه ایران و شیعیان است. 

حال باید دید همان‌گونه که دولت و سازمان‌های امنیتی کویت وارد عمل شدند و خود برای شهدای مسجد امام صادق (ع) مراسم ختم برگزار کردند، حاضر خواهند شد تا به مقابله با گروه‌های تندروی داخلی بروند و مانع از همکاری آنها با گروه‌های تروریستی شوند. آیا دولت کویت در راستای اجازه خواهد داد که سعودی‌ها امنیت داخلی این کشور را به‌هم بزنند و خاک کویت را به عربستان ملحق کنند؟

در این مورد مطالب بسیاری وجود دارد که فضای بیشتری برای پرداختن می‌طلبد، همین نکته کافی است که تروریسم کور تکفیری در حالی محبان اهل بیت عصمت و طهارت را در شبه‌جزیره عربستان هدف قرار داده است که دست‌های پنهان سازمان امنیتی آل سعود در این مساله کاملاً آشکار است. 

برچسب ها: کریم جعفری
نام:
ایمیل:
* نظر: