bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
به تازگی محققی در حال کار کردن بر روی پهپادی کوچک بدون باتری است که انرژی آن از طریق یک دستگاه شارژ بی سیم تأمین می شود. البته این روش محدودیت هایی نیز دارد.
شرکت های سازنده پهپادها در سال های اخیر برای اینکه این وسایل بتوانند مدت زمان بیشتری را پرواز کنند و مسافت بیشتری را نیز طی کنند، در ساخت آن ها از باتری های بزرگتری استفاده کرده اند؛ اما یکی از محققان به دنبال ساخت پهپادی است که نیازی به باتری نداشته باشد.

این محقق به تازگی به وجود روشی پی برده است که از طریق آن می تواند انرژی پهپاد کوچکی را با استفاده از فناوری شارژ بی سیم تأمین کند. عملکرد این روش به صورتی است که خود پهپاد انرژی خود را از دستگاه شارژ بی سیمی که در زیر آن قرار دارد، تأمین می کند. اگر چه پهپادی که نیروی آن به این صورت تأمین می شود، نمی تواند در هر جایی پرواز کند، اما حداقل می توان گفت که این روش جواب داده است.

در حال حاضر در این روش، پهپاد تنها می تواند در حدود ۱۲٫۵ سانتیمتر بالاتر از دستگاه شارژ بی سیم پرواز کند و به دلیل عدم وجود باتری در این پهپاد، در صورتی که زیاد از دستگاه فاصله بگیرد، خاموش خواهد شد و سقوط می کند.

این محقق یک سری توضیحات فنی نیز در مورد این روش ارائه داده است. وی توضیح داد که فرستنده (ترانزیستور) امواج بی سیم در یک القاگر برد مدار چاپی، تعبیه شده است که امواج را با فرکانس ۱۳٫۵۶ مگاهرتز برای یک فویل مسی که به صورت نواری طراحی شده است، می فرستد. قدرت فرکانس برای ارسال امواج در این روش بیش از روش های مشابه است؛ زیرا در این روش از قطعات کوچک تر و سبک تری استفاده شده است که امری لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است که افراد مختلف نباید این روش را امتحان کنند؛ زیرا ترانزیستورهایی که در مدارها قرار دارند، برای ایجاد چنین فرکانسی باید از حداکثر توان خود استفاده کنند؛ اما ترانزیستوری که در این پروژه استفاده شده است، مختص همین پروژه طراحی شده است و فشاری را که بر آن وارد می شود، می توانند به راحتی تحمل کنند.

اگر چه این روش در حال حاضر با محدودیت هایی روبرو است؛ اما آینده روشنی دارد و امیدواریم در آینده پهپادهای بدون باتری به صورت انبوه تولید شوند.
برچسب ها: سیاسی ، پهباد ، باتری
نام:
ایمیل:
* نظر: