bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
پراید و پژو از رده خارج می‌شوند؛
سال‌های سال است که مردم ایران با خودروهای پراید و پژو به‌عنوان ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار کشور ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کرده‌اند، به‌گونه‌ای که ...
بامداد جنوب: سال‌های سال است که مردم ایران با خودروهای پراید و پژو به‌عنوان ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای موجود در بازار کشور ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کرده‌اند، به‌گونه‌ای که اولین پیشنهاد بازار به شخصی که در حال خرید خودرو است و پس‌انداز آنچنانی هم ندارد، قطعا یکی از این دو مدل خودرو با نیم‌نگاهی به بودجه خریدار خواهد بود. پراید و پژو در حالی جای خود را در میان خانوارهای کم‌درآمد ایرانی پیدا کرده‌اند که کمتر کسی در ایران وجود دارد که از کیفیت این خودروها رضایت کافی داشته باشد و می‌توان گفت، تکنولوژی و فناوری به‌کار رفته در این خودروها از رده خارج است و استاندارهای جهانی را ندارد.

در هر حال، با مشاهده آمار بالای فروش این خودروها، به‌خودی خود انتظار می‌رفت که کیفیت این خودروها روز به روز بهبود پیدا کرده و از سیستم‌های نوینی در تولید این خودروها استفاده شود اما متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است. این مساله سبب شد تا پس از کمپین تحریم خودروهای داخلی، موج دیگری مبنی بر خارج کردن این خودروها از رده مصرف به راه بیفتد که البته با موافقت‌هایی هم روبه‌رو شده است. بر این اساس، قرار است که این خودروها طی سال‌های آینده از رده خارج شده و جای خود را به خودروهایی با درجه راحتی بهتر و تکنولوژی‌های نوین‌تر بدهند. البته در ایجاد خط تولید جدید برای این خودروهای جدید، فاکتور بسیار مهم قیمت نیز در نظر گرفته خواهد شد و قیمت آنها بیش از 30 میلیون تومان نخواهد شد.

در همین زمینه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان این‌که هزینه سربار خودروسازان بسیار بالا است، گفت: با ایجاد شرایط رقابتی و خروج از بازار انحصار می‌توان به سمت تولید خودرو در طبقه قیمتی زیر ۳۰ میلیون رفت.
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان این‌که فناوری خودروهایی همانند پراید و پژو از رده خارج است، گفت: کیفیت و فناوری پراید و پژو مربوط به دهه‌های گذشته است که در همین راستا قطعا باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که استراتژی ما در همکاری با شرکت‌های خارجی، باید انتقال تکنولوژی به قطعه‌سازان داخلی و سرمایه‌گذاری باشد، افزود: در قراردادهای جدید باید کیفیت محصولات نسبت به گذشته افزایش یابد، شبکه خدمات پس از فروش در کشور گسترش یافته و خودروهایی با کیفیت مناسب برای قشر متوسط رو به پایین تولید شود.

تولید خودرو زیر 30 میلیون مشروط بر کاهش هزینه‌های سربار است
سبحانی‌فر با بیان این‌که مدیریت در صنعت خودرو باید ساماندهی و کنترل شود، ادامه داد: هزینه‌های سربار و سرمایه‌های غیر نقدی در تولید خودرو بسیار بالا است و همین عاملی برای افزایش قیمت خودرو شده که با کاهش هزینه‌های سربار می‌توان قیمت خودرو را پایین آورد.
به‌گفته وی، بر اساس بررسی‌هایی که انجام گرفته ‌است قیمت تمام‌شده خودروسازها قیمت بسیار بالایی است که لازم است مدیران شرکت‌های خودرو‌سازی در نحوه هزینه‌های خود و بالا بردن بهره‌وری قیمت را پایین بیاورند، تا تمامی اقشار جامعه بتوانند از خودروهای جدید داخلی استفاده کنند.
نمی‌توان از مشتریان خودروهای زیر 3۰‌ میلیون تومان چشم پوشید
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صرف جدید بودن یک خودرو، هزینه آن بالا نمی‌رود، افزود: علت بالا بودن هزینه تولید، بهره‌وری پایین و هزینه‌های مازاد است که قیمت یک محصول را بالا می‌برد و اگر خودروسازان بتوانند هزینه‌های‌شان را مدیریت کنند می‌توان خودروی زیر ۳۰ میلیون تومان تولید کرد.
سبحانی‌فر با تاکید بر این‌که نمی‌توان از بخش قابل توجه بازار خودرو که مشتریان محصولات زیر 3۰‌ میلیون تومان هستند چشم پوشید، تصریح کرد: برای تولید خودروهای ارزان‌تر و با کیفیت مطلوب باید شرکایی انتخاب کرد تا خودروهای ارزان‌تر و تازه به بازار تزریق شود و با ایجاد شرایط رقابتی و خروج از بازار انحصار می‌توان به سمت تولید خودرو در طبقه قیمتی زیر 30 میلیون رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: