bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
بشر همواره در حال توسعه دانش خود است و در این زمینه به ‌پیشرفت‌های شگرفی رسیده و همچنان تلاش می‌کند که این پیشرفت‌ها را ادامه دهد.
کریم جعفری:
بشر همواره در حال توسعه دانش خود است و در این زمینه به ‌پیشرفت‌های شگرفی رسیده و همچنان تلاش می‌کند که این پیشرفت‌ها را ادامه دهد. دوره‌ای موسوم به دوره اکتشافات و اختراعات بود و به‌نظر می‌رسد که بشر دیگر اکتشاف و اختراع مهمی نداشته باشد و تنها در حوزه توسعه و پیشرفته کردن این دستاوردها گام بر می‌دارد.
به‌عنوان مثال، همین تلفن همراهی که در دست همه ما قرار دارد، در یک پروسه 25 ساله به مرحله‌ای رسیده است که کسی باورش را نمی‌کرد، امروزه همه دنبال یافتن راهکارهایی هستند که بتوانند بیشترین استفاده را از تلفن همراه داشته باشند و شما با یک تلفن هوشمند، می‌توانید خیلی راحت ارتباطاتی را برقرار کنید که تا چند سال پیش محال بود.
روز گذشته سردار حاجی‌زاده و دریابان شمخانی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حوزه پهبادی بازدید کردند و شاید برخی‌ها با دیدن فیلم این بازدید در جای خود میخکوب شده باشند. تصاویری که نشان می‌داد چگونه تکنولوژی‌های امریکایی با هنر و دانش ایرانی آمیخته شده و خروجی‌های مهمی گرفته است که در نوع خود عجیب و جالب است.
تصاویری که روز گذشته منتشر شد، واقعیت‌‌های عمیقی را منتقل می‌کند که نشان می‌دهد دانش بشری پس از ساخت پهباد در حال توسعه آن است و کشور ما با دست یافتن به تکنولوژی‌های مدرن آن را با داشته‌های خود تلفیق می‌کند صاعقه، سیمرغ، مهاجر، شاهد و ده‌ها نمونه دیگر پهبادهای شناسایی و رزمی را می‌سازد. اینجا است که تسلط بر علم روز گره‌گشا می‌شود و می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده دستاوردهای بیشتر، بهتر و عمیق‌تری را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
چندی پیش رهبر انقلاب در سخنانی تاکید کرده بودند که ما به سطحی از تکنولوژی رسیده‌ایم که جرات اظهار آن را نداریم و این می‌رساند که ماشین توسعه در کشور ما بیکار ننشسته است و ای کاش به شکل بسیار عمیق‌تری در همه حوزه‌ها حرکت می‌کرد و می‌توانستیم کشوری پیشرفته در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

چندی پیش در همین ستون در یادداشتی تاکید کردم که توانمندی در حوزه‌های دفاعی باید حد و مرز نشناسد و کشوری قدرتمند است هیچ وقت مورد تعرض قرار نمی‌گیرد، حالا دستاوردهای نظامی‌ای که روز گذشته نمونه‌هایی از آن در دید عموم قرار گرفت، ثابت کرد که روندهای توسعه‌ای در کشور ما به‌خصوص در حوزه نظامی بسیاری رشد خیره کننده‌ای داشته است و از آنجایی که صنایع نظامی عموما دارای کاربردهای دوگانه‌ای هستند، باید امیدوار بود که همین تکنولوژی‌ها و دستاوردها در عرصه‌های دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

به هر حال، امروز دانش و هنر ایرانی موفق شده تا سازه‌های خوبی را برای امنیت کشور تقدیم کند، سازه‌هایی که در مناطق مختلف جهان پرواز می‌کنند و افتخاری برای ایران عزیز هستند. امروز در سوریه، عراق، لبنان، خلیج‌فارس، دریای عمان و هزاران کیلومتر از مرزهای کشور پهناورمان پهبادهای ساخته شده به دست توانمند جوانان ایرانی پرواز می‌کنند و نباید شک داشت که در آینده‌ای نه چندان دور در همه حوزه‌ها با دانش ایرانی بتواند کشوری آبادتر ساخت و البته برای رسیدن به این هدف نیاز است که زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه ممانعت از فرار مغزها و به‌کار گیری آنها در کشور فعال‌تر عمل کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: