bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۴
راهپیمایی روزه‌داران بوشهری در حمایت از آرمان قدس
روز جهانی قدس در حالی روز گذشته توسط مردم ایران و بسیاری از مسلمانان جهان گرامی داشته شد، که جامعه سیاسی و اجتماعی ایران و شاید هم منطقه درگیر حوادث بسیاری است، ماجراهایی که تلاش دارند مساله اصلی را فرعی کنند
بامداد24: تیرماه گرم و 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران. آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و سنتی که بنیانگذار ایران اسلامی گذاشت تا مهمترین و پیچیده‌ترین مساله جهان اسلام هیچ‌گاه فراموش نشود. روز گذشته بسیاری از شهرهای ایران علی‌رغم گرمای طاقت‌فرسا، شاهد حضور پرتعداد و قابل توجه مردم روزه‌دار ایران بود تا بر حقانیت مساله فلسطین تاکید کنند.

روز جهانی قدس در حالی روز گذشته توسط مردم ایران و بسیاری از مسلمانان جهان گرامی داشته شد، که جامعه سیاسی و اجتماعی ایران و شاید هم منطقه درگیر حوادث بسیاری است، ماجراهایی که تلاش دارند مساله اصلی را فرعی کنند و رژیم غاصب صهیونیستی را پیراهن مشروعیت ببخشند. 

روز گذشته علاوه بر فلسطین و آزادی قدس شریف از اشغال صهیونیست‌ها، مسایل مهم دیگری هم مطرح بود. راهپیمایان ایرانی در همه شهرهای ایران سه موضوع مهم را دنبال می‌کردند و این مساله در میان مردم بوشهر هم نمود بیشتری داشت و البته خطیب‌های نماز جمعه نیز آنها را فراموش نکردند. نخست مذاکره هسته‌ای بود که با دبه درآوردن آمریکایی‌ها، عملاً بدقولی آنها و زیرآبی رفتنشان را برای مردم ایران ثابت کرده بود، مساله دوم تروریسم تکفیری بود که با حمایت برخی از کشورهای منطقه در حال گرفتن رمق جهان اسلام است و سومین موضوع نیز که مردم به آن واکنش گسترده‌ای نشان دادند، جنایت‌های رژیم کودک‌کش آل سعود علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن بود.

هم‌زمان با همه شهرهای ایران، مردم شهرها و روستاهای مختلف بوشهر نیز به خیابان‌ها آمدند تا علی‌رغم دمای بالای 45 درجه در برخی مناطق تاکید کنند که آرمان‌های فلسطین فراموش نشده است و این علی‌رغم بدقولی‌هایی است که برخی از سران سیاسی حماس انجام داده‌اند. مردم روز گذشته البته به مساله مقاومت در برابر اشغال‌گری به‌عنوان تنها و مهمترین گزینه روی میز نیز رای مثبت دادند، کما اینکه در قطعنامه پایانی در بسیاری از شهرهای ایران این مساله قابل مشاهده بود.
از جنوب تا شمال استان بوشهر، پرچم‌های فلسطین در کنار پرچم ایران به اهتزاز درآمد. گزارش‌های رسیده از شهرهای مختلف استان حکایت از آن دارد که با وجود گرمای زیاد، مردم باز هم به خیابان‌ها آمدند تا ثابت کنند همیشه در صحنه حضور دارند، از دیلم، گناوه، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه، جم و برخی دیگر از شهرهای استان گزارش حضور مردم مخابره شد. در بندر بوشهر اما راهپیمایان پس از طی کردن مسیرهای تعیین شده خود را به مصلی نماز جمعه رساندند تا سخنان دستیار نظامی فرمانده کل قوا را بشنوند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی که روز پنج‌شبنه به بندر بوشهر آمده بود، در سخنرانی خود که چند محور مختلف داشت، به تجزیه و تحلیل مسایل مترتب بر جهان اسلام پرداخت و تاکید کرد توطئه ایران و اسلامی هراسی کشورهای غربی و استکبار جهانی پدیده شکست خورده است. ملت ایران حامی اهل سنت، شیعه وسایر فرق اسلامی است و در مبارزه با صهیونیست‌ها و گروه‌های تروریست کوتاه نمی‌آید. 

وی با بیان اینکه امروز سرزمین‌های اشغالی به یک محیط امنیتی شکننده تبدیل شده و تامین امنیت برای ساکنان اشغالگر در اراده و کنترل رژیم صهیونیستی نیست، افزود: آمریکایی‌ها نمی‌توانند اسراییل را از کابوس ناامنی و نابودی نجات دهند.
فرمانده سابق سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این مساله که این رژیم جنایتکار براساس اعتقادات اسلامی و عقل و فهم سیاسی محکوم به شکست است و پیروزی از آن ملت مظلوم فلسطین و مسلمانان جهان است، یادآور شد: روز جهانی قدس آرمان و تفکر آزادی فلسطین را به عنوان یک راهبرد اساسی و انسانی برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان ترسیم کرد.

دستیار عالی نظامی رهبر انقلاب در ادامه به تبیین مسایل مختلف حوزه این جهان اسلام پرداخت و گفت: به برکت روز جهانی قدس امروز مساله آزادی فلسطین تبدیل به یک خواست بین‌المللی شده و به فضل الهی ملت‌های عراق، سوریه و یمن استخوان‌های گروهک‌های وابسته به صهیونیسم و آمریکا را خواهند شکست. درس بزرگ و مقاومت 36 ساله ملت ایران نشان داد که با رهبری خردمندانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و با مقاومت، جهاد، فداکاری و مبارزه زیر پرچم قرآن و اسلام می‌توان به آزادی و استقلال رسید ولی رسیدن به این هدف با سازش با قدرت‌های استکباری شدنی نیست.

سردار صفوی در خصوص آینده فلسطین نیز گفت: براساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب تشکیل دولت فلسطینی به عنوان دولت دموکراتیک واحد با انجام همه پرسی و حق تعیین سرنوشت با حضور ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسیحی، مسلمان و یهودی و بازگشت همه آوارگان مطرح است. برای تحقق این دیدگاه وحدت مسلمانان و حمایت همه جانبه مادی و معنوی را می‌طلبد از جمله بستن سفارتخانه صهیونیست‌ها، استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای برای بازگشت فلسطینیان و اجرای همه پرسی برای تشکیل دولت واحد است.

یکی از نکات برجسته و مهم راهپیمایی روز گذشته در بوشهر و سایر مناطق کشور، پرداختن به مساله حساس و مهم یمن بود. گنجانده‌شدن هوشیارانه این مساله در قالب شعارهای مطرح شده نشان داد که تلاش ریاض برای انحراف مساله مهم و راهبردی فلسطین و مشروعیت دادن به این رژیم راه به‌جایی نخواهد برد و این کشور در مسیر بدون بازگشتی گام برداشته است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: