bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر از برگزاری کنسرت کیهان در 23 و 24 آذرماه سال جاری در بوشهر خبر داد.
بامداد جنوب: رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر از برگزاری کنسرت کیهان در 23 و 24 آذرماه سال جاری در بوشهر خبر داد.
احمد حمیدیان با اعلام این خبر در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: کنسرت «پردگیان باغ سکوت» به سرپرستی استاد کیهان کلهر آذرماه در سالن سینما شهید آوینی هر شب یک سانس برگزار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که این کنسرت به همت انجمن موسیقی استان بوشهر و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت حمایت حمیده ماحوزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود، افزود: برای نخستین‌بار است که استاد کلهر در بوشهر کنسرت برگزار می‌کند، بنابراین حضور وی در بوشهر به‌دلیل هنر فاخر و وجهه بین‌المللی او برای استان بوشهر بسیار مهم و حائز اهمیت است.
حمیدیان در ادامه با اشاره به این‌که در جریان برگزاری کنسرت کیهان کلهر در بوشهر، کارگاه آموزشی «مبانی ریتم» نیز زیر نظر نوید افقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: افقه یکی از اعضای گروه کیهان کلهر و از برجسته‌ترین و تاثیرگذارترین نوازندگان ساز تنبک است.
مسوول انجمن موسیقی استان بوشهر با تاکید بر این‌که این کارگاه آموزشی در آموزشگاه موسیقی ترانه ساعت ۱۰ صبح 24 آذرماه برگزار خواهد شد، افزود: نوازندگان سازهای کوبه‌ای و دیگر سازها در صورت آگاهی از اطلاعات پایه‌ موسیقی اعم از تئوری و ریتم‌خوانی می‌توانند در این کارگاه حضور پیدا کنند. بنابراین متقاضیان می‌توانند از طریق سایت boushehr.live در کارگاه «مبانی ریتم»  نام‌نویسی کنند.

یادآوری می‌شود، نوید افقه در سال 1349 در شیراز متولد و از سال 1362 در مرکز حفظ و اشاعه موسيقی سنتی در محضر استاد محمود فرهمند‌بافی به فراگیری ساز تمبک مشغول شد. حضور برادر بزرگ‌ترش مسیح افقه که از نوازندگان سنتور است نیز کمک فراوانی به او کرد. وی که همچنین از نوازندگان تار و سه‌تار است، دوره‌های مختلف ارکستراسیون، کنترپوان و هارمونی را زیرنظر استاد کامبیز روشن‌روان آموزش دید و نخستین آلبوم خویش را در سال 1379 و یک سال بعد نیز بار دیگر آن را در فرانسه منتشر کرد. وی آلبوم های «معبد پیکره‌های چوبی»، «آفرینش»، «وهم»، «از دور تا دیر»، «جوی نقره مهتاب» و «نغمه ساز ضربه آغاز» به‌صورت تکنوازی و ... منتشر کرده است. نوید افقه کنسرت‌های متعددی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده و با بزرگانی همچون کیهان کلهر، فرامرز پایور، حسین علیزاده و ... همکاری داشته است. وی تاکنون سه نمونه تمبک با صدادهی و تکنیک اجرائی متفاوت طراحی کرده است و هم‌اکنون مدیر آموزشگاه موسیقی «داروک» در شیراز است و در آنجا به تحقیق و تدریس مشغول است.

برچسب ها: فرهنگ ، موسیقی ، کنسرت
نام:
ایمیل:
* نظر: