bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
چند روز پیش مرا در گروهی عضو کردند، بعد از چند لحظه متوجه شدم که این گروه برای پوشش خبری بزرگ‌ترین تورکنسرت تاریخ ایران که در آن شهرداد روحانی یکی از نا‌م‌آشناترین موسیقیدانان ایران‌زمین به اجرا می‌پردازد، تشکیل شده است.
الهام بهروزی:
چند روز پیش مرا در گروهی عضو کردند، بعد از چند لحظه متوجه شدم که این گروه برای پوشش خبری بزرگ‌ترین تورکنسرت تاریخ ایران که در آن شهرداد روحانی یکی از نا‌م‌آشناترین موسیقیدانان ایران‌زمین به اجرا می‌پردازد، تشکیل شده است.
احساس غرور کردم به‌دلیل این‌که این بار هنر مهربانانه به خلیج نیلگون و آبی چشم‌ دوخته که هر روز شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج همیشه پارس سعی در محو کردن نام پارس از این خلیج دارند. بدون‌شک این تورکنسرت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهد بود، چراکه موضوع آن تکریم خلیج همیشه پارس است. تورکنسرتی که بدون‌شک تا سال‌ها یاد و خاطره‌اش در اذهان باقی خواهد ماند. این تورکنسرت بزرگ به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارکستر سمفونی تهران به رهبری شهرداد روحانی که سابقه همکاری با گروه بزرگ «یانی» را در کارنامه هنری خود دارد، برگزار می‌شود اما در این میان، آنچه مرا به تعجب واداشته است، این است که عده‌ای بیش از این‌که دغدغه هنر را داشته باشند و اصلا اهمیت آن را درک کنند، به فکر تجارت در این حوزه بسیط و مردمی هستند.

از سوی مدیر استانی این پروژه هنری، خبری برای رسانه متبوع ما فرستاده شد، از آنجایی که ما برای شعور مخاطب خود ارزش خاصی قائل هستیم، خبر را ویرایش و بخشی هم به آن افزودیم و در نهایت خبر را به اصرار روابط عمومی این پروژه فرستادیم و در این میان در تیتر خبر تاکید کردیم که این تورکنسرت از عسلویه آغاز می‌شود، از پایتخت انرژی ایران؛ جایی که بیش از هر چیز به هنر و شورآفرینی آن نیاز دارد تا اندکی عبوسی محیط صنعتی برای ساکنان این منطقه قابل تحمل‌تر شود. چندی نگذشت بود که مدیر پروژه با من تماس گرفت و با اعتراض گفت که چرا نام عسلویه در تیتر آمده؟! این یک پروژه ملی است و شما با این کارتان اعتبار کار ما را خدشه‌دار کرده‌اید!!! با شنیدن این حرف اندوهی سخت در وجودم سربرآورد و با خود گفتم وقتی خودمان با دیارمان این‌چنین نامهربان هستیم دگران چگونه باید باشند؟؟؟ عسلویه چگونه به اعتبار این تورکنسرت که نام خلیج همیشه پارس را یدک می‌کشد، لطمه می‌زند؟؟؟ چرا هنر را این‌گونه بی‌ارج می‌کنیم. 

نگارنده در ادامه به این فرد دلسوز! هنر تاکید کردم ما از آن دسته رسانه‌هایی نیستیم که در مقابل اعمال سلیقه‌ شخصی شما «چشم» بگوییم، اگر تاکنون از هنر نوشته‌ایم صرفا به‌خاطر خود هنر نوشته‌ایم نه کسب درآمد... و از این تاریخ هیچ‌گونه همکاری با شما نخواهیم داشت، چراکه رسانه‌ای که نتواند تولید محتوا کند، به‌مرور با مطالب تکراری خود مخاطبانش را دلزده می‌کند. هنر حیطه‌ای است که باید آن را فهمید و خوب شناخت، بعد در آن گام گذاشت. بدون‌شک این تور کنسرت با تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با رایزنی‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان بوشهر آغاز شده است که بیشترین مرز را با این خلیج زیبا دارد. در این میان کاسبان هنر که دم از اعتبار می‌زنند، چه راحت ارزش و اعتبار این پروژه ملی و فوق‌العاده مهم را به خاطر سلیقه‌ها‌ی شخصی نادیده می‌گیرند اما آنچه مرا بیش از پیش متاسف کرده انعکاس آن در رسانه‌های محلی استان به همان شکلی است که مدیر پروژه تمایل داشته است... . 

فردی که پیش از این‌که معرفی این کار هنری سترگ برایش مهم باشد، رضایت معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وی حرف اول را می‌زند. جا دارد اینجا گریزی بزنم به حضور حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر و دیداری که از تحریریه روزنامه بامداد جنوب همزمان با روز خبرنگار داشت. وی در این دیدار تاکید کرده بود که «شما به رسالت خبری خود به‌نحو احسن عمل کردید و همین روال را ادامه بدهید، یک رسانه باید مستقل باشد و همیشه در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه پیش برود». نگارنده نیز از آنجایی که هیچ‌گاه تجارت در هنر را از سوی افراد سودجو و بیگانه از هنر تاب نمی‌آورد این یادداشت را نگاشتم تا بدانیم که بیش از رضایت معاون وزیر، معرفی این تورکنسرت و ارزش هنری کار شهرداد روحانی و نام خلیج پارس است که حائز توجه و دیده شدن است، چراکه وی آگاهانه با انتخاب موضوع خلیج فارس در تلاش است تا این نام را در تاریخ به کمک هنر بی‌بدیل خود درخشان‌تر از پیش ثبت کند و ما نیز نوشتیم این تورکنسرت از عسلویه آغاز می‌شود تا اثبات کنیم که بدون‌شک در ورای انتخاب عسلویه به‌عنوان مبدا این تور کنسرت اندیشه‌ای کارشناسی شده نهفته است اما آنچه در این میان مایه شرمساری است تاکید تهیه‌کننده استانی این پروژه برجایگزین شدن نام بوشهر به‌جای عسلویه بود که سخت معتقد بود، آوردن نام پایتخت انرژی ایران در تیتر موجب بی‌اعتبار شدن این پروژه بزرگ هنری شده است. اندکی تامل کنیم، به کجا چنین شتابان پیش می‌رویم.

نام:
ایمیل:
* نظر: