bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بامداد24
در ماه گذشته پیکر سردار شهید غلامرضا بیژنی در روستای کوچک خیارزار تشییع شد. مراسمی که با حضور طیف وسیع مردم خون‌گرم استان، از هر طیفی برگزار شد تا برگ دیگری در تاریخ حماسی مردم جنوب رقم بخورد. قدرشناسی مردم جنوب در این مراسم که در روستای کوچک خیارزار واقع در بخش شبانکاره برگزار شد هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

بامدادجنوب/فرامرز حقیقی:
در ماه گذشته پیکر سردار شهید غلامرضا بیژنی در روستای کوچک خیارزار تشییع شد. مراسمی که با حضور طیف وسیع مردم خون‌گرم استان، از هر طیفی برگزار شد تا برگ دیگری در تاریخ حماسی مردم جنوب رقم بخورد. قدرشناسی مردم جنوب در این مراسم که در روستای کوچک خیارزار واقع در بخش شبانکاره برگزار شد هیچ وقت فراموش نخواهد شد. نکته مهم در این زمینه شاید پراکندگی جغرافیای دفاع از کشور باشد که سراسر ایران را در خود داشته باشد. 

اما پیام این حضور ارزشمند وگسترده مردم استان را در این مراسم به‌عنوان فردی که چند ماهی توفیق همراهی و هم‌سنگری رزمندگان را در دوران دفاع مقدس داشته‌ام به شرح زیر خدمتشان اعلام می‌دارم.
1- واژه شهید و شهادت و ایثار دارای بار معنوی بالایی که ما انسان‌ها نمی‌توانیم با زبان کلمات آن را بیان کنیم زیرا این عزیزان از مرحله‌ای از تکامل معنوی رسیده بودند که تنها با خداوند معامله کردند و خداوند در پاسخ آنها می‌فرمایند: وَ لا تَحَسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون.
2- قدرشناسی بی‌نظیر مردم فهیم و همیشه در صحنه استان از جمله شهرستان‌های بوشهر-گناوه-دشتستان و به‌ویژه روستاهای بخش شبانکاره و مردم خوب خیارزار که خود میزبان شش شهید دوران دفاع مقدس هستند و از ارزش‌های انسانی و اسلامی که همه شهدا به‌خصوص شهید والا مقام بیژنی برای جامعه ایجاد کرده‌اند، می‌دانند.
3- گلزار شهدای روستای خیارزار عصر روز سه‌شنبه سرشار حماسه بود تا بار دیگر انسان‌های فراموش‌کار یادآوری شود که خداوند هنگام خلقت انسان بی‌دلیل بر خود احسن‌الخالقین نفرموده و این شهدا نمونه‌هایی از رهروان سالار شهیدان امام‌حسین (ع) هستند که برای احیای دین جدش از همه هستی و خانواده خود گذشتند.
4- این حضور حماسی که محل تجلی آن حد فاصل روستای محمدجمالی تا گلزار شهدای خیارزار بود خیل عظیمی از مردان، زنان و جوانان وفادار به آرمان شهدا و امام شهدا بود و نیز پیامی به مسوولانی که به یُمن خون شهدا پشت میزهای موقت نشستند بدانند کوخ‌نشینان مدافعان اصلی انقلاب و مملکت هستند و مواظب رفتارهای سیاسی و قضاوت‌های خودشان باشند تا شرمنده اولین سوال شهدا که بعد از ما چه کردید نباشند و در غیر این صورت موجب خشم خداوند واقع خواهند شد.
5- مردم با حضور ارزشمند خودشان نشان دادند که با گذشت زمان ارزش‌های انسانی و آسمانی در حافظه تاریخی آنها کمرنگ نشده بلکه بیشتر گردید و جامعه ما برای غبارروبی از بی‌عدالتی و تبعیض‌ها نیاز به استمداد از معنویات شهدا دارد.
6- اگر به بخشی از تدارکات و فعالیت‌های فرهنگی مراسم که از سوی ارگان‌های دولتی انجام گرفت که برای شهدا همه وظیفه داریم خدمت کنیم اما به سهم خود از اجرای بسیار خوب آن تشکر کرده اما فراموش نکنیم که همیشه این مردم (ولی‌نعمتان انقلاب) هستند که در تمام عرصه‌های انقلاب باعث تجلی وحدت و اقتدار بوده و خواهند بود.
7- اگر تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مقابل با پنج قدرت جهانی ایستادگی می‌کنند و با منطق ایرانی، اسلامی از حقوق هسته‌ای این ملت بزرگ دفاع می‌کند، ثمره تلاش دانشمندان هسته‌ای و خون شهدا و ایثارگران و حضور مردم در صحنه انقلاب بوده و خواهد بود.
8- در ضمن همزمان با تشییع پیکر شهید بیژنی چند شهید گمنام دیگر بر دستان مردم قدرشناسی را دیدم که به‌نظر بنده گمنام نیستند بلکه نام‌آورانی هستند که در آسمان ایران و در قلب‌های همه مردم و بر تارک تاریخ ایران همچون خورشیدی درخشان تا ابد نورافشانی خواهد کرد و جوانان و نسل‌های آینده از ارزش‌های معنوی آنها بهره‌مند خواهند شد.

برچسب ها: فرامرز حقیقی ، شهید
نام:
ایمیل:
* نظر: