bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
دبیر حزب ندا در بوشهر؛
چندی پیش نیز دو طیف شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و ستاد ائتلاف اصلاحات استان در انتتخابات داخلی دبیر کمیته انتخابات خود را انتخاب و معرفی کردند. با توجه به این‌که حزب ندای ایرانیان در مرکز، عضو شورای هماهنگی نشده است حضور حزب ندای ایرانیان در استان کمی سوال‌برانگیز بود.
حال هوای فضای سیاسی استان به‌گونه‌ای است که اگر از یک کارشناس هوا‌شناسی بخواهیم در این زمینه گزارشی ارائه دهد، به‌طور قطع ابری و غبار‌آلود توصیفش می‌کند. متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، بر ناپیداری هوا افزوده می‌شود. و بیش از پیش شاهد بگو مگوهای سیاسی هستیم.

چندی پیش نیز دو طیف شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و ستاد ائتلاف اصلاحات استان در انتتخابات داخلی دبیر کمیته انتخابات خود را انتخاب و معرفی کردند. با توجه به این‌که حزب ندای ایرانیان در مرکز، عضو شورای هماهنگی نشده است حضور حزب ندای ایرانیان در استان کمی سوال‌برانگیز بود.

عباس برزگرزاده، دبیرکل حزب ندای ایرنیان در بوشهر در این رابطه در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: حجت‌الاسلام رهامی در سفر خود به بوشهر به‌صراحت اعلام کرد، همه اجزاب سیاسی می‌توانند عضو شورای هماهنگی شوند. مثالی هم در این رابطه  آوردند و گفتند، در اصفهان حزبی است که فعالیت استانی دارد آن را هم به شورای هماهنگی دعوت کردند، چراکه در شورای هماهنگی  به‌دنبال تعامل هستیم.

وی با بیان این‌که حزب ندای ایرانیان در چند استان عضو شورای هماهنگی است و مانعی هم برای حضور ندا وجود ندارد. گفت: ما در بازی سیاست برای دعوا نیامدیم. زمانی هم که رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی لطف می‌کنند و دعوت می‌کنند برای حضور چرا ما نباید شرکت کنیم؟ ما که با اصلاح‌طلبان استان زاویه نداریم. اگر یک درصد نگاه منفی نسبت به حزب ندا وجود داشته باشد، اصلاحش می‌کنیم.

برزگرزاده با بیان اینکه ندای ایرانیان هم با شورای هماهنگی و هم ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان همکاری می‌کند. ما در جلسات هر دو طیف حضور پیدا می‌کنیم و در ارتباط هستیم، ارتباطمان نیز دو سویه است، افزود: اما ارتباط داشتن ما با هر دو طیف به این معنی نیست که دو طیف را همزمان و توامان قبول داشته باشیم. ما تلاش می‌کنیم که شورای هماهنگی و ستاد ائتلاف یکی شوند ولی تا جایی که بتوانیم با دوستان تعامل و همکاری داشته باشیم.

این فعال سیاسی استان در ادامه با اشاره به این مساله که اگر ما ارتباطمان را با یکی از این دو گروه قطع کنیم، دیگر نمی‌توانیم با آنان مذاکره و در روزهای حساس دو طیف را به مصلحت‌اندیشی دعوت کنیم. اختلافاتی که امروز به‌وجود آمده همین مساله یعنی گسستن پیوندهای دو گروه اجازه نمی‌دهند که این دوو طیف با هم مذاکره کنند. ما می‌خواهیم پلی باشیم که بتوانیم این دو گروه را به یکدیگر نزدیک کنیم، یادآور شد: حزب ندای ایرانیان به‌دنبال موج سوم نیست بلکه می‌خواهد در کنار بقیه احزاب اصلاح‌طلب فعایت کند.

این فعال حزبی ادامه داد: آینده‌ای برای فعالیت حزبی خود ترسیم کرده‌ایم که بتوانیم یکی از موثرترین احزاب اصلاح‌طلب باشیم‌. به‌طور قطع اصلاح‌طلبان در شورای هماهنگی و ستاد ائتلاف کار سختی را در پیش دارند. مشکلات پیش رو مربوط به زمان حال نیست که خیلی سریع بشود از راه‌حل صحبت کرد.

رئیس حزب ندای ایرانیان در این رابطه گفت: در حال حاضر دو حالت پیش روی ما است؛ نخست این‌که شورای هماهنگی با کمیته انتخابات خودش به یک گزینه به‌عنوان مثال آقای «الف» می‌رسد، ستاد ائتلاف نیز به گزینه آقای «ب» می‌رسد، به‌طور قاعده‌مند ما نمی‌توانیم با دو گزینه وارد عرصه انتخابات شویم، بنابراین با تدبیر دوستان و بزرگان استان و یا حتی کشوری در تلاش هستند تا اختلافات کنار گذاشته شود و در نهایت بین دو گزینه یک نفر به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات معرفی شود. حالت دوم هم در بدترین شرایط ممکن است رخ دهد، این است که اگر شورای هماهنگی نامزد انتخاباتی خود را معرفی کند، ائتلاف هم از سوی دیگر نامزد انتخاباتی خود را معرفی کند و هر دو طیف نیز پافشاری کنند که گزینه آنها راهی بهارستان شود، شک نکنید که زمینه شکست اصلاح‌طلبان را فراهم می‌کنند.

با این حال، مذاکره کردن و به‌وجود آوردن فضای گفتمان در شرایط کنونی یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. بزرگان هر دو طیف هر چه زودتر بتوانند با گفتمان درون‌گروهی به اتحاد و انسجام نزدیک‌تر شوند، راه را برای رسیدن به موفقیت هموار‌تر کرده‌اند.

برزگرزاده در این رابطه تاکید می‌کند: باید اتفاقی رخ دهد تا دوستان بتوانند با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند.به‌طور قطع اگر عقلای این دو طیف کنار هم بنشینند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود ولی به نظر من افرادی هستند خارج از دایره اصلاح‌طلبی که به‌دنبال تقویت اختلاف بین گروه‌ها هستند. این مساله بعد از سال 76 شروع شد.

 وی ادامه داد: باید کسانی که بین گروه‌ها اختلاف ایجاد می‌کنند تا خودشان ارتزاق کنند، شناسایی شوند تا اصلاح‌طلبان بتوانند بدون حضور دستان نامرئی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند. وی برای حل این مشکل پیشنهاد تشکیل جبهه متحد اصلاح‌طلبان را داد.

یکی دیگر از مسائل حاشیه‌ای روزهای اخیر اظهارات صادق خرازی، رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان مبنی بر وجود فهرستی از اصلاح‌طلبانی که به دشمن امتیاز می‌داده‌اند و استعفای صادق خرازی پس از برگزاری کنگره حزب اتحاد ملت بود. هر چند با استعفای او موافقت نشد.
رئیس حزب ندای ایرانیان در بوشهر در این رابطه گفت: حضور حزب اتحاد ملت باعث خوشحالی ما است. امیدواریم  بتوانیم در کنار یکدیگر برای رسیدن به اهداف بلندمان فعالیت کنیم. ما با این حزب و  احزاب دیگر هیچ زاویه‌ای نداریم، استعفای دکتر خرازی همزمان شد با برگزاری کنگره، علتش این بود که ایشان یک بار دیگر می‌خواستند حق انتخاب را به همکاران در حزب ندای ایرانیان بدهند، شاید کمتر رئیس شورای مرکزی این کار را انجام دهد اما خرازی اوج رفتار دموکراتیک را نشان داد و گفت، اگر تصور می‌کنید حرف‌های من برای شما و حزب موجب هزینه شده است، من کنار می‌روم ولی مجموعه دوستان حزب در شورای مرکزی با توجه با توانمندی ایشان قبول نکردند.

برزگرزاده در خصوص وجود فهرستی از اصلاح‌طلبانی که به دشمن امتیاز می‌داد‌اند هم گفت: شخصا با خرازی در این خصوص صحبت کردم، ایشان تکذیب و تاکید کرد به هیچ وجه منظور من اصلاح‌طلبان درون نظام و درون ایران نبوده بلکه منظور کسانی بودند که خارج از کشور هستند و موضع ضد نظام دارند اما می‌دانند حرفشان خریدار ندارد، خودشان را به‌عنوان اصلاح‌طلب جا می‌زنند.

گفتنی است حزب ندای ایرانیان یکی از احزب تازه متولد شده است که خود را برای حضور در انتخابات پیش رو آماده می‌کند. در حال حاضر وجود احزاب فراگیر می‌تواند تحزب‌گرایی را در کشور نهادینه کند و بر همین اساس به رشد دموکراسی در جامعه کمک کند. احزاب سیاسی یکی از نمادها و علائم جوامع پیشرفته در به کارگیری روش‌های دموکراتیک برای اداره جامعه و کشورشان هستند.

در حال حاضر بیش از 23 حزب فعال در بوشهر فعالیت می‌کنند و هر کدام به نوبی خود به‌دنبال پیرزوی در انتخابات پیش رو هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
انشاالله اصلاح طلبان بر سر یک گزینه واحد به اجماع برسند و یک نماینده شایسته در انتخابات داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر: