bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
اگر طیف‌های حاضر و احزاب بخواهند به صورت تکی وارد این کارزار مهم شوند شانس موفقیت خود را پایین می‌آورند. بر همین اساس ...

بامداد/مریم خوئینی:جریان‌های سیاسی با شروع فصل جدید به شکلی رسمی وارد کارزار رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند. و سعی دارند با برنامه‌ریزی‌های دقیق خود را برای رقابت و ورود به مجلس دهم آماده کنند. در این میان یکی از مباحث مهم برای  فعالان سیاسی، رسیدن به اتحاد و انسجام است.

اگر طیف‌های حاضر و احزاب بخواهند به صورت تکی وارد این کارزار مهم شوند شانس موفقیت خود را پایین می‌آورند. بر همین اساس است که  شوراهای مشورتی و تصمیم‌گیری تشکیل می‌شود تا راه را هموارتر کنند. اما این مساله مهم یعنی رسیدن به اتحاد درون گروهی، تنها نزدیک به انتخابات دارای اهمیت می‌شود و فعالان سیاسی در فصل انتخابات با مصاحبه‌های خبری از اتحاد و انسجام سخن می‌گویند.

قدرت رحیمی عضو انجمن اسلامی معلمان ایران در این باره می‌گوید: همان‌طور که همه مستحضر هستید در کشور دو جریان اصلاح‌طلب موازی یکدیگر دبیرخانه انتخابات را تشکیل داده‌اند که یکی از آنها شورای مشورتی به ریاست خاتمی و دیگری دبیرخانه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از 21 حزب بوده است. این موضوع در استان‌ها نیز گسترش پیدا کرد و موجب برخی از اختلافات بین شورای هماهنگی جبهه اصلاحاتو شورای مشورتی شد که موجب نگرانی اصلاح‌طلبان در کشور را فراهم کرد.

رحیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب تاکید کرد: اصلاح‌طلبان تمام تلاششان این بوده که یک هماهنگی فراگیر درون جریانی صورت گیرد و در نهایت با یک دبیرخانه و یک فهرست واحد انتخاباتی در سراسر کشور و استان  روبه‌رو شویم.
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به این‌که نزاع‌ها به شکل‌های مختلف در استان وجود دارد گفت: معتقدم اصلاح‌طلبان باید جریان حزبی را در کشور نهادینه کنند. اگر جریان حزبی در کشور نهادینه نشود در آینده متضرر خواهیم شد. اما حالا که این اختلافات وجود دارد و شورای هماهنگی نیز در استان فعال است بهتر است که همان رویکردی که در مرکز در پیش گرفتند پیش بگیریم .

وی در ادامه با بیان اینکه اگر افرادی می‌خواهند که این دو جریان را کنار هم قرار دهند، باید این افراد  تاثیرگذار و مرضی‌الطرفین باشند، گفت: اگر بنا باشد از این طرف و از آن طرفی که اختلاف دارند، افرادی با نگرشی خاص وارد شوند، این قضیه به سرانجام نخواهد رسید.
رحیمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما منتظر هستیم شورای سیاست‌گذاری راهکار و شیوه‌نامه را به استان‌ها ارسال کند که بتوانیم با همان روشی که در شیوه‌نامه آمده است عمل کنیم اما با این وجود معتقدم باید دو نفر از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، دو نفر نیز از ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر، سه الی چهار نفر نیز مرضی‌الطرفین که مورد قبول هر دو طیف باشند بنشینند و در این باره گفت‌وگو کنند. اگر این افراد که در مجموع می‌شوند هفت نفر با برگزاری جلسات مشترک راهکار ارائه دهند می‌تواند مستمر ثمر باشد.

وی یادآور شد: شخصیت‌هایی که می‌خواهند در شورای هماهنگی حضور داشته باشند، باید پارامترهایی نظیر مقبولیت اجتماعی بالا و فراگیری در استان و در نهایت پیشینه اصلاح‌طلبی داشته باشد فرقی هم نمی‌کند که از بوشهر یا از شهرستان‌های استان باشد.
رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا خودتان در این مسیر قدمی برداشته‌اید یا خیر گفت: بله، در این زمینه چهار یا پنج جلسه مشترک برگزار کرده‌ایم.

 این جلسات به واسطه دوستان خیرخواه اصلاح‌طلب برگزار شد. دو جلسه آقایان رزمجو ترتیب دادند که یک طرف ماجرا در یک جلسه شرکت کرد و در جلسه بعدی شرکت نکرد، یک جلسه نیز آقای پورفاطمی ترتیب داد که آقایان در این جلسه شرکت نکردند. پس از آن یک جلسه دیگر نیز در منزل قائدی تشکیل شد که باز هم به نتیجه نرسیدیم آخرین جلسه هم با واسطه مرتضی سراجی تشکیل شد که در آن جلسه به توافق‌هایی رسیدیم اما پس از آن دوباره همه چیز به روال قبل پیش رفت چرا که در برخی از جلسات یک طرف ماجرا حاضر نبودند شرکت کند و هماهنگ با گروه‌ها و احزاب عمل کند بنابراین اختلافات همچنان ادامه دارد.

مسعود شکوهی رئیس ائتلاف اصلاح‌طلبان استان بوشهر هم در این باره در گفت‌وگو با بامدادجنوب گفت: ما معتقدیم همدلی و همراهی اصلاح‌طلبان با یکدیگر یک ضرورت استراتژیک و امری حیاتی برای تداوم گفتمان اصلاح‌طلبی است. بدون وفاق و همدلی، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند موفق به حفظ حضور سیاسی خود باشند. به همین دلیل قائل به این هستیم که همه کدورت‌ها در جهت حفظ وحدت اصلاح‌طلبان کنار گذاشته شود.

شکوهی ادامه داد: مشی ائتلاف اصلاح‌طلبان در تمام این سال‌های طولانی حفظ وفاق و همدلی بوده است. کسی نمی‌تواند حتی یک جمله از ائتلاف اصلاح‌طلبان شاهد بیاورد که ما خدای نخواسته علیه یک جریان اصلاح‌طلب گفته باشیم با آن که بخصوص در این دو سال گذشته با انواع بدخلقی‌ها مواجه بوده‌ایم. سکوت و مدارای ما در برابر برخی تندی‌ها که در یک مقطع حتی به انتشار ویژه‌نامه علیه ائتلاف اصلاح‌طلبان هم انجامید، بهترین گواه برای اثبات اعتقاد ما به وحدت بوده است.

وی ادامه داد: این جانب شخصا در هر نشستی که به قصد وحدت بوده است شرکت کرده‌ام و دوستان دیگر ائتلاف هم همینطور. منتهی من فکر می‌کنم تا زمانی که ما نتوانیم عامل اصلی تفرقه میان اصلاح‌طلبان و انگیزه این عامل از ایجاد تفرقه را تشخیص دهیم،، این نشست‌ها چندان به جایی نمی‌رسد. فکر می‌کنم هر فعال سیاسی آگاه به مسائل استان می‌تواند تشخیص دهد که این اختلافات از چه زمانی پررنگ شده و چه کسی از این اختلافات سود می برد.

امان‌الله شجاعی فعال سیاسی نیز در این باره در گفت‌وگو با بامداد جنوب با یادآوری این‌که هفتم اسفندماه روز انتخابات سرنوشت‌ساز برای دولت و رئیس‌جمهور است. به‌زعم اصلاح‌طلبان دولت روحانی حاصل تدبیر و انتخاب راه درست آنهاست و پیروزی یا شکست اصلاح‌طلبان درانتخابات هفتم اسفندماه نیز، درحقیقت پیروزی یاشکست دولت روحانی خواهد بود.

شجاعی ادامه داد: برای رسیدن به این پیروزی نیازی به تبلیغ دربین مردم نیست. زیرا مردم آگاه هستند و خود می‌دانند چه کنند. ولی یک مساله بسیار مهم که اصلاح‌طلبان نباید فراموش کنند، همانا مایوس نکردن مردم است که در اجماع کامل وسخن یگانه آنها نهفته است.
وی تاکید کرد: صلح و صفای سراسری و اتحاد درونی در کشور ودر استان، بزرگترین تبلیغ و بزرگترین گام برای رسیدن به این پیروزی خواهد بود.

گفتنی است پیش از این یدالله قائدی در مصاحبه با پایگاه خبری بنا از اصلاح طلبان استان خواسته بود تا بر اشتراکات تمرکز نموده و کدورت‌های گذشته را کنار بگذارند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآورشد: حتی شاید نیاز باشد نشست‌هایی در سطح کوچکتر بین دوستانی که نسبت به هم خوشبین نیستند در منازل شخصی آنان برگزار گردد.این میدان، ریش سفیدی طلب می‌کند، حال ببینیم دوستان دلسوز چقدر حاضر هستند هزینه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: