bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴
 مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیاردو 383میلیون متر مکعب گاز در این مجتمع تولید شده است که این مقدار نسبت به کل تولیدات پارسال 14 درصد نیز افزایش نشان می دهد.

مسعود حسنی روز دوشنبه همزمان با 27 مهرماه به مناسبت آغاز هفدهمین سال فعالیت مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: این مجتمع هم اکنون 54 درصد گاز کشور را تولید می کند که این حجم برابر با تولید 2.1 میلیون بشکه نفت خام در روز است.
وی یادآورشد: این درحالی است که شرکت بریتیش پترولیوم در26 کشور دنیا روزی 2.5 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند. 

حسنی با اشاره به اهمیت ویژه مخزن گازی مشترک پارس جنوبی و برداشت حداکثری از این مخزن ادامه داد: ارزش مخزن عظیم پارس جنوبی با در نظر گرفتن نفت بشکه ای 50 دلارحدود 240 سال تولید نفت خام است. 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهارداشت: مساله ای که مجتمع گاز پارس جنوبی را از سایر شرکت های دیگر در سطح جهان متمایز می کند، تنوع محصولات تولیدی است طوری که علاوه بر گاز طبیعی، پروپان، بوتان، اتان، گوگرد و میعانات گازی نیز دراین مجتمع تولید می شود و فقط میعانات گازی این شرکت به میزان 500 هزار بشکه در روز بسیار قابل توجه است. 

وی گفت:در نیمه نخست امسال با وجود کمبود دریافت گاز از سکوها، نه تنها افت تولید در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ایجاد نشد بلکه به گواه آمار و ارقام به افزایش تولید بسیار خوبی دست یافته و ارزش افزوده محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه میلیارد دلار است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: این مجتمع درحال حاضر 54 درصد تولید گاز کشور را در اختیار دارد که تا سال آینده این رقم به 74 درصد و تا پایان سال 96 و پایان توسعه پالایشگاه ها، به 80 درصد خواهد رسید. 
وی گفت: فازهای دوازده گانه افتتاح شده پارس جنوبی در قالب پنج پالایشگاه درحال بهره برداری است.
حسنی یادآورشد:سهم پالایشگاه اول از مجموع تولیدات گاز امسال با دو درصد رشد 105 میلیون متر مکعب است و این رقم برای پالایشگاه دوم با 275 میلیون متر مکعب تولید 19درصد رشد نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: در پالاشگاه سوم نیز امسال تاکنون 448میلیون متر مکعب گاز تولید شده است که نسبت به پارسال 10درصد افزایش دارد.
وی گفت:درپالایشگاههای چهارم و پنجم نیز به ترتیب 203 و 353 میلیون متر مکعب و رشد 9 و 14درصدی تولید گاز در هفت ماه امسال ثبت شده است.
حسنی افزود: میزان کاهش فلرینگ ( سوختن مشعل ها) نیز در هفت ماه امسال که نقش موثری در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ها دارد 45درصد کاهش داشته است.
وی یادآورشد:پارسال جمعا 402میلیون مترمکعب گاز از طریق مشعل ها از فازهای پارس جنوبی بدون هیچ گونه استفاده ای سوخته شد که با تدبیر انجام شده این رقم امسال به 220میلیون متر مکعب کاهش یافته است و برنامه برای کاهش این رقم نیز در دستور کار است.

این مقام مسوول اضافه کرد: اکنون تولید روزانه گاز ارسالی به خط سراسری در حالت نرمال همه پالایشگاهها، در مجموع بطور متوسط 280 میلیون متر مکعب است.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: طرح های بهینه سازی نیز موجب کاهش مصرف سوخت به میزان بیش از 200 میلیون متر متر مکعب در نیمه نخست امسال در این مجتمع شده است.
وی با اشاره به حضور نیروهای متعهد و متخصص در این شرکت، یادآورشد: یکی از تفاوت های عمده ی نیروی انسانی این شرکت با دیگر شرکت ها، حضور جوانان با میانگین تجربه کاری هفت سال است که نیاز به توجه و نگاه ویژه دارد، تا بتوانیم اهداف و چشم انداز مجتمع که سرآمد درعملیات و رقابت پذیر درتراز جهانی است را محقق کنیم. 
شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مسوولیت تولید و نگهداری از فازها و پالایشگاه های طرح توسعه میدان گازی مشترک پارس جنوبی را به عهده دارد . 
طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در 24 فاز پالایشگاهی و چندین پتروشیمی در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست.
برچسب ها: گاز ، پارس ، جنوبی
نام:
ایمیل:
* نظر: