bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۴
منابع سوری از موفقیت‌های چشمگیر ارتش با پشتیبانی گروه‌های دفاع مردمی در مناطق مختلف و ضربات کوبنده به گروه‌های تروریستی تکفیری و کشته شدن ده‌ها تروریست خبر دادند.
بامدادجنوب- سید علبی موسوی: در همین رابطه شبکه المنار گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه به عملیات نظامی گسترده خود در حومه جنوب غربی حلب ادامه می‌دهند و در مدت‌زمانی کوتاه در سایه فروپاشی گروه‌های تروریستی و اتهام‌زنی آنها به یکدیگر به دستاوردهای بزرگی در این عملیات دست یافته‌اند. به گفته منابع میدانی، با وجود درخواست‌های کمک تروریست‌ها و صدور بیانیه‌ای از سوی آنچه «اتاق عملیات فتح حلب» خوانده شده و ورود استحکامات و کمک‌های جدید برای گروه‌های تروریستی شامل ده‌ها دستگاه خودروی مجهز به تیربار سنگین و اقدام گروه‌های تروریستی از جمله حرکه احرارالشام، جبهه النصره و جیش المجاهدین از جذب تعداد بیشتری تروریست، نتیجه به نفع ارتش سوریه بوده و نیروهای سوری توانسته‌اند تعدادی از روستاها، تپه‌ها، مزارع و پادگان‌های نظامی را آزاد کنند که شامل روستاهای حدادین، الوضیحی، عبطین، کدار، الملیحه، پادگان کدار، تپه‌های الشهید، زهمول، زیتونی، قلعه نجم، منطقه الدباغات، منطقه الکساره، مجبل الوضیحی، مزارع الحلبی، مرعی، خیرو، تپه قبلی، روستای الجابریة، تپه المحروقات، تپه الصنوبرات، روستاهای السابقیه، الصفیرة، بلاس، جورة الجحاش، رسم الشیخ قیقان، دیر صلیبة، کفر عبید، الایوبیة،القراصة، الحمیرة، خلصة و الحویرة پاکسازی کنند.

در همین رابطه منابع شبکه المیادین نیز تاکید کردند نبردهای اخیر همچون یک سیلی محکم به گروه‌های مسلح بود که سبب سردرگمی و آشفتگی آنها شده است، به‌طوری که قادر به ساماندهی و تجدید قوا به‌ویژه پس از کشته شدن مسوول نظامی گروه موسوم به جیش‌المجاهدین ملقب به عبدالرحمن عثمان و یوسف حوریه مسوول دفتر امنیتی و ابوسلیمان المصری مسوول نظامی جبهه النصره در حلب و همچنین کشته شدن ده‌ها نفر دیگر نیستند و سرکردگان این گروه‌ها برای جلوگیری از تضعیف روحیه تروریست‌های خود آمار تلفات و خسارت‌های خود را سانسور می‌کنند.

اوضاع میدانی حومه ادلب و حماه هم به‌نفع ارتش است
 جنگنده‌های ارتش، مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های موسوم به جیش‌الفتح را در حومه‌های حماه و ادلب بمباران کردند. یک منبع نظامی در این باره گفت: حملات جنگنده‌های ارتش به انهدام تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار تروریست‌های موسوم به جیش‌الفتح در شهرک التمانعه و شهر خان شیخون در حومه جنوبی ادلب منجر شد. منابع میدانی هم از کشته شدن 13 تروریست موسوم به احرارالشام، گروه با رژیم آل سعود در عملیات منحصر‌به‌فرد ارتش علیه تروریست‌های تکفیری در اطراف روستای بینین در حومه معره النعمان خبر دادند. گروه‌های تکفیری هم در صفحات خود در پایگاه‌های ارتباط اجتماعی به کشته شدن برخی اعضای خود از جمله سه نفر از سرکردگان جبهه النصره ملقب به ابوالزبیر الشامی، ابودجانه الانصاری و ابوالنصر الجزراوی و یک تروریست دیگر به نام وسیم العدل اعتراف کردند.

 در حومه شمالی حماه هم یک منبع سوری گفت جنگنده‌های ارتش، ضرباتی به مخفیگاه‌ها و جنگ‌افزارهای گروه‌های تروریستی تکفیری وارد کردند که طی آن شماری از تروریست‌ها در اطراف روستای معرکبه کشته شدند. منابع میدانی هم از کشته شدن یکی از خطرناک‌ترین سرکردگان جبهه تروریستی النصره خبر دادند که ترکیه‌ای الاصل و ملقب به المهاجر بود که در اطراف روستای المنصوره به هلاکت رسید. به گزارش سانا، مزدوران ترکیه‌ای به ارتکاب جنایت در حومه شمالی غربی حماه ادامه می‌دهند. منابع سوری تاکید کردند مقر اصلی گروه موسوم به جندالاقصی در حملات جنگنده‌های سوری در شهرک اللطامنه در 35 کیلومتری شمال شهر حماه منهدم شد و تمام تروریست‌هایی که در این مکان مخفی شده بودند، از جمله سرکرده آنها به نام محمد السالم کشته شدند. این منابع همچنین به کشته شدن مصعب الاشقر سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی وابسته به آنچه تجمع کتائب العزه خوانده می‌شود و تمام اعضای گروه وی در اطراف شهرک اللطامنه اشاره کردند. از سوی دیگر گروه‌های تروریستی متمرکز در روستای تلذهب با خمپاره روستاهای قرمص و مریمین را هدف قرار دادند که به زخمی شدن دو نفر از ساکنان این روستاها و خسارت‌های مالی به منازل آنها منجر شد. توپخانه ارتش سوریه هم در واکنش به حملات خمپاره‌ای تروریست‌ها‌، مواضع آنها را هدف قرار دادند‌. روز گذشته نیز در حملات جنگنده‌های ارتش در شهرک کفرزیتا، تجمعات تروریست‌های موسوم به جیش‌الفتح هدف قرار گرفت. جیش الفتح با رژیم آل سعود و حکومت اردوغان مرتبط است که صدها مزدور عضو آن هستند و این افراد از طریق مرزهای ترکیه برای پیوستن به گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره، حرکه احرارالشام، صقورالشام، جندالاقصی، فیلق الشام، لواء‌الحق، جیش‌السنه و اجناد‌الشام وارد سوریه می‌شوند.

برچسب ها: سوریه ، تروریست ، جنگ
نام:
ایمیل:
* نظر: