bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
دومین گردهمایی استانی زنان اصلاح‌طلب سراسر کشور روز پنجشنبه در درمانگاه تخصصی بیماری‌های خاص در تهران برگزار شد.
بامداد جنوب: دومین گردهمایی استانی زنان اصلاح‌طلب سراسر کشور روز پنجشنبه در درمانگاه تخصصی بیماری‌های خاص در تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور شاخه زنان حزب کارگزاران، مجمع زنان اصلاح‌طلب، جمعیت زنان مسلمان نواندیش و چندین حزب دیگر برگزار شد، حجت‌الاسلام موسوی لاری رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، فاطمه راکعی رئیس جعیت زنان مسلمان نواندیش، فخرالسادات محتشمی پور، فائزه هاشمی‌رفسنجانی، حسین مرعشی و تعدادی دیگری از فعالان زن اصلاح‌طلب به بیان نقطه نظرهای سیاسی و اجتماعی خود پیرامون یافتن راه های ایجاد وحدت رویه و یکسان کردن سیاست‌های این جریان پرداختند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برای این گردهمایی پیامی که خطابش زنان بودند، ارسال کرد. در این پیام آمده بود: «زن ایرانی که روزگاری متاعی برای سوءاستفاده‌های جنسیتی و حتی گاهی سیاسی بود، امروز به چنان جایگاهی رسیده که با آزاداندیشی دینی و نواندیشی اسلامی، به فکر فتح قله‌های مدیریتی کشور است که البته این مهم مستلزم رعایت شرایط و شروط خاص است.»
آیت‌الله هاشمی در پیام خود با نگاهی به دو دهه گذشته این نکته را نیز متذکر شد، اگرچه توطئه‌های گوناگون اوایل انقلاب اسلامی، فرصت پرداختن به امور زیربنایی، از جمله ارتقای تحصیلی فرزندان ایران را از انقلاب گرفت و پس از آن گرفتار یک جنگ تحمیلی هشت ساله شدیم اما در تمام این سال‌ها، زنان به سهم خود، پا به پای مردان از انقلاب و تمامیت ارضی ایران دفاع کرده‌اند که خاطرات بعضی از زنان آزاده، یکی از افتخارآمیزترین اسناد برای اقناع افکار عمومی در جهت باور قابلیت‌های زن ایرانی است.

وی با بیان این‌که تندروها و افراطیون با بهانه‌های بنی‌اسرائیلی سعی در حصر زنان تحصیل‌کرده و اجتماعی در چهاردیواری منزل داشتند، تصریح کرد: اکنون تحصیل زنان در مقاطع تحصیلی و حتی حضور آنان به‌عنوان مدیر، دبیر و استاد دانشگاه، راهی را پیش روی جامعه گشود که دیگر با هیچ سنگی بسته نخواهد شد.
هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: زن ایرانی که روزگاری متاعی برای سوءاستفاده‌های جنسیتی و حتی گاهی سیاسی بود، امروز به چنان جایگاهی رسیده که با آزاداندیشی دینی و نواندیشی اسلامی، به فکر فتح قله‌های مدیریتی کشور است که البته این مهم مستلزم رعایت شرایط و شروط خاص است.

وی تاکید کرد: زنان ایرانی باید به این حقیقت مسلم در انقلاب اسلامی به‌عنوان دستاورد مردم سالاری دینی اعتماد کنند تا به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه، با مشارکت فعال و موثر در انتخابات، مطالبات خویش را در صندوق‌های رای فریاد کنند و کسانی که قابلیت، توانایی و ظرفیت انجام وظایف انتخابی و انتصابی را دارند، از اعلام آمادگی و نامزدی نترسند و وارد میدان عرضه اندیشه‌های خویش برای انتخاب مردم شوند.
حجت‌الاسلام موسوی‌لاری عضو شورای راهبردی و مشورتی انتخابات نیز در این نشست یادآور شد: بهره‌گیری بیشتر از زنان و جوانان در انتخابات مجلس 94 از جمله راهبردهای اصلی جریان اصلاحات است.

موسوی لاری با بیان این‌که برای ما مهم است که جریان اصلاح‌طلب بتواند با آهنگ واحدی حرکت کند و اگر نمی‌تواند موانع بیرونی را بردارد، لااقل موانع داخلی را کم کند، گفت: گاهی انسان برای انتخاب دو گزینه خیر و شر را ندارد، بلکه با شرایطی روبه‌رو است که هر دو طرف مشکلاتی را دارند. بنابراین آدم عاقل طرفی را انتخاب می‌کند که مشکل کمتری داشته باشد، در غیر این صورت مطلق‌نگری مشکل‌ساز خواهد بود. وزیر اسبق کشور یاد‌آور شد: ما در حوزه مسائل سیاسی به‌ویژه در امر توسعه سیاسی تجربه طولانی نداریم، بنابراین مردان و زنان ما باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند. ما در حال حاضر دو تابلوی سال 84 و سال 92 را داریم. در سال 84 در شرایطی که اصلاح‌طلبان قوه مقننه و قوه مجریه را در اختیار داشتند و بسترسازی‌های خوبی همانند میدان دادن به تشکل‌های مردم‌نهاد، برگزاری انتخابات شوراها و... را انجام داده بودند اما به‌جای آن‌که چند پله بالاتر بروند، اتفاق دیگری افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: در هشت سال پس از آن شرایط کشور در عرصه‌های بین‌المللی نامطلوب شد و هفتصد میلیارد دلار درآمد نفت در توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی استفاده نشد. در حوزه‌های اخلاقی نیز بداخلاقی‌های بسیاری پیش آمد. عضو شورای راهبردی و مشورتی انتخابات اصلاح‌طلبان گفت: اما در سال 92 در حالی که اصلاح‌طلبان چیزی در اختیار نداشتند و موانع عدیده‌ای پیش‌رویشان بود، توانستند حرکت قابل دفاعی را انجام دهند. ما در سال 84 نتوانستیم نظر واحدی داشته باشیم و سه تا چهار نفر چهره شناخته شده ما به یک چهره ناشناخته باختند.

گفتنی است در حال حاضر زنان اصلاح‌طلب در مرکز از نظر تشکیلاتی در وضعیت خوبی قرار دارند در همین راستا می‌توان به تشکیل شورای سیاست‌گذاری اصلاحات در حوزه‌های انتخاباتی اشاره کرد.

هر چند نیاز است با تلاشی مضاعف زنان توانمند را به حضور در این عرصه ترغیب کرد. شاید در این راه مشکلات و چالش‌هایی همچون مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد یا این زنان ممکن است مورد انتقاد برخی مردان جریان‌‌های تندرو نیز قرار بگیرند اما نباید از حضور آنان غافل ماند.

نام:
ایمیل:
* نظر: