bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴
اعلام حضور کدخداپور؛
آنچه که مسلم است، حضور این کاندیدای مطرح در این حوزه، بسیاری از معادلات را تغییر خواهد داد. برخی از فعالان سیاسی بیش از این اعلام کرده بودند که اگر کدخداپور بخواهد وارد این انتخابات شود
بامدادجنوب- مریم خوئینی: دشتستان یکی از حوزه‌های مهم انتخابیه استان است که حدود یک‌چهارم وسعت استان را به خود اختصاص داده و نیمی از محصولات کشاورزی آن در این شهرستان کشت و حاصل می‌شود  به لحاظ جمعیتی نیز بعد از بوشهر دومین شهرستان استان محسوب می شود. اگر بخواهیم جزئیات بیشتری از این شهرستان را نام ببریم می توان به این نکته که معمولا انتخاباتش با حاشیه‌هایی همراه است، اشاره کرد. روزنامه بامداد جنوب پیش از این نیز پیرامون این حوزه انتخابیه گزارشی منتشر کرده است.

 با این حال می‌توان گفت: اکنون در این حوزه انتخابیه نام شش تا هفت کاندیدا بیش از دیگر کاندیداها بر سر زبان‌ها است ‌اما آنچه که باعث شده باز توجه‌ها به این حوزه جلب شود، خبر حضور جوانشیر کدخداپور است، هرچند نزدیکانش می‌گویند که او در هفته آینده به‌طور جدی در این خصوص صحبت خواهد کرد.

آنچه که مسلم است، حضور این کاندیدای مطرح در این حوزه، بسیاری از معادلات را تغییر خواهد داد. برخی از فعالان سیاسی بیش از این اعلام کرده بودند که اگر کدخداپور بخواهد وارد این انتخابات شود، ما انصراف می‌دهیم، حال باید دید آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر، البته شنیده‌های بامداد جنوب حکایت از آن دارد که از هم‌اکنون برخی از کاندیداها هم ماست را کیسه کرده اند.

یکی دیگر از مسائلی که می‌توان به آن اشاره کرد، رقابت او با نماینده فعلی دشتستان است. بدون‌شک کار برای سید مهدی موسوی‌نژاد سخت‌تر از گذشته خواهد شد. حضور کدخداپور می‌تواند برای دیگر افراد حاضر در عرصه سیاسی و انتخابی دشتستان نیز سخت باشد. افرادی که انتظار داشتند از سبد آرای او بهره‌ای برای خود بردارند، اکنون سرگرم رایزنی برای منصرف کردن وی هستند. البته در این دوره با مشکلات بیشتری مواجه خواهند بود.

یکی دیگر از مباحث مطرح در انتخابات تائید و یا عدم تائید صلاحیت‌ها است، هر چند در این مورد در این حوزه انتخاباتی مشکل چندانی وجود ندارد، در خصوص جهانشیر کدخداپور نیز می‌توان گفت، با وجود این‌که او یکی از گزینه‌های استانداری بوشهر بود، برای نشستن روی کرسی استانداری با مشکل مواجه شد اما پس از آن‌که ردای معاونت سیاسی استانداری فارس را بر تن کرد، کمی خیال او و حامیانش بابت تائید صلاحیت راحت شد. 

یک مساله دیگر در این خصوص باقی است که نمی‌توان به آسانی از آن گذشت، چرا‌که در حال حاضر کدخداپور و مصطفی سالاری رابطه‌ای خوبی ندارند. رویدادی که می‌تواند تاثیر منفی در این حوزه بگذارد، هر چند به همان اندازه که اختلاف این که حالا یکی از آنها نماینده ارشد دولت است و دیگری نزدیک به دولت و دارای اعتبار بالایی در سطح مختلف آن‌که قصد دارد نماینده مردم باشد، می‌تواند برای مردم هزینه بیاورد، اگر روابطشان خوب شود و اتحاد و انسجام را به ارمغان بیاورد به نفع مردم منطقه خواهد بود که با توجه به تحولات استان فارس و خبرهایی که از بوشهر به تهران مخابره شد،مساله را کمی پیچیده تر کرد.
هر چند باید دید، بازیگران سیاسی در منطقه چگونه و با چه تاکتیکی خود را برای رقابت در دهیمن دوره مجلس شورای اسلامی آماده خواهند کرد.

آنچه که مسلم است، شانس اصلاح‌طلبان در این انتخابات بیش از رقیبشان است، حال چه کدخداپور و چه دیگر کاندیدای اصلاح‌طلبی چون شمس‌الدین سیاسی راد، وارداین عرصه شود چرا که در حال حاظر اصلاح‌طلبان دست بالاتر دارند و هرچند با چراغ خاموش ولی بدون شک با خیالی اسوده‌تر برای انتخابات پیش‌رو برنامه‌ریزی خواهند کرد.
البته این خوش‌بینی در حالی ادامه دارد که سید مهدی موسوی‌نژاد روی کاغذ، تا پیش از ورود کدخداپور برنده ماجراست و باید دید بزرگان اصلاح‌طلب چه تدبیری می‌اندیشند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: